تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/08 - 10:59
کد خبر: 296170

دلایل عدم تخصیص بسته حمایتی به بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از دلایل عدم واریز بسته حمایتی 200 هزار تومانی به حساب 2 میلیون ششصد هزار بازنشسته تأمین اجتماعی که زیر 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند، گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره عدم واریز بسته حمایتی 200 هزار تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی اطلاعات و آمار لازم را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده است و در حال حاضر سازمان 2 میلیون و 600 هزار بازنشسته دارد که کمتر از 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه دولت افرادی که زیر 3 میلیون تومان حقوق بگیرند این بسته حمایتی به آنها تعلق خواهد گرفت ولی در حال حاضر هیچگونه وجهی به حساب بازنشستگان ریخته نشده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، افزود: سازمان برنامه و بودجه 383 میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی درخصوص بسته حمایتی تخصیص داده است و این در حالی است که باید 530 میلیارد تومان تخصیص می‌داد و پولی که در حال حاضر به حساب ریخته به یک میلیون و 190 هزار بازنشسته تعلق می‌گیرد و باید 125 میلیارد تومان دیگر نیز سازمان برنامه و بودجه اختصاص دهد.

وی گفت: در حال حاضر دیگر صندوق‌های بازنشستگی مرحله دوم این بسته حمایتی را دریافت می‌کنند ولی بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز بسته اول را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که این بازنشستگان جزء اقشار پایین و محروم جامعه محسوب می‌شوند و ما بازنشستگانی داریم که حتی کمتر از یک میلیون تومان دریافت می‌کنند. بیات افزود: به محض اینکه این مبلغ پرداخت شود تمام سازوکار آن آماده است تا مبلغ 200 هزار تومان بسته حمایتی به صورت نقدی به حساب بازنشستگان واریز شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: از 3 میلیون و 200 هزار بازنشسته 2 میلیون و 600 هزار نفر از آنها زیر 3 میلیون تومان دریافتی دارند و این به آن معنا است که 65 درصد بازنشستگان کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند.

بیات تاکید کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه مبلغ باقیمانده را پرداخت کند قطعا با توجه به سازوکاری که تامین اجتماعی مهیا کرده است بلافاصله این پول به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top