تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/08 - 11:22
کد خبر: 296176

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر:

وسایل حمل و نقل در دانشگاه‌ها بلای جان دانشجویان شده است

در بخشی از این بیانیه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خدمت خانواده‌های محترم و داغ دیده باب‌الحوائج، پور‌احسان، حسین‌زاده، عقل‌مند، صفایی، هوشنگی‌فر، ابولفتحی راد، فضیلتی‌نیا و رادمهر تسلیت گفته و اعلام می‌دارد که در کنار دانشجو ایستاده است. بی شک این داغی بسیار بزرگ نه تنها برای خانواده‌های داغ دیده بلکه برای دانشگاهیان و ملت ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار دانشجویان کشته شده در سانحه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد: متاسفانه وسایل حمل و نقل در دانشگاه‌ها بلای جان دانشجویان شده است.

روز سه شنبه چهارم آبان ماه اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات از بالای دانشگاه به سمت پایین حرکت می‌کند -این اتوبوس باید مدت‌ها قبل از دور خارج می‌شد و بر این اساس امکان اخذ معاینه فنی برای آن وجود نداشت. تاسف بار آنجاست که وقتی نبودن معاینه فنی سبب شده بود تا اتوبوس نتواند در خیابان تردد کند از آن در محیط دانشگاه و برای جابجایی دانشجویان استفاده شد! - بعد از توقف کوتاهی در ایستگاه کتابخانه دوباره به حرکت ادامه می‌دهد، بعد از اولین پیچ راننده متوجه می‌شود که ترمز کار نمی‌کند و با این وضعیت امکان رد کردن دومین پیچ وجود ندارد. پس از سرنشینان درخواست می‌کند که همه به عقب اتوبوس بروند، با توجه به شیب بسیار تند شیب راننده تصمیم می‌گیرد که از درختان فضای سبز به عنوان عاملی برای کاهش سرعت استفاده کند و در نتیجه فرمان را به سمت فضای سبز سمت راست جاده کج می‌کند، ولی درختان به اندازه کافی محکم نبودند و اتوبوس بعد از برخورد با درختان با شدت بسیار زیاد به بلوک‌های سیمانی که برای تاسیسات آب رسانی در انتهای فضای سبز قرار داشته‌اند برخورد کرده و به گفته شاهدان مچاله می‌شود. متاسفانه دراین حادثه ۱۰ نفر کشته و ۲۶ نفر مجروح می‌شوند که همچنان حال چند تن از مجروحان حادثه وخیم است.

طبق گفته دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات فرسودگی اتوبوس‌های حمل و نقل مسئله‌ای عمومی است و درباره تعداد زیادی از اتوبوس‌های داخلی این دانشگاه صدق می‌کند. رسیدگی به این مسئله یکی از مطالبات دانشجویان علوم و تحقیقات در روز دانشجو هم بوده است، اما تلخی داستان آنجاییست که مسئولین سالی یکبار به سراغ دانشجو می‌آیند و تازه در همین روز هم خبری از عمل نیست! متاسفانه وسایل حمل و نقل در دانشگاه‌ها بلای جان دانشجویان شده است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خدمت خانواده‌های محترم و داغ دیده باب‌الحوائج، پور‌احسان، حسین‌زاده، عقل‌مند، صفایی، هوشنگی‌فر، ابولفتحی راد، فضیلتی‌نیا و رادمهر تسلیت گفته و اعلام می‌دارد که در کنار دانشجو ایستاده است. بی شک این داغی بسیار بزرگ نه تنها برای خانواده‌های داغ دیده بلکه برای دانشگاهیان و ملت ایران است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر عضو دفتر تحکیم وحدت از مدیران دانشگاه آزاد و وزارت علوم درخواست دارد که به جای هزینه کردن در مراسم ختم دانشجویان تدبیری در رابطه با وسایل حمل و نقل دانشجویان و مسائل مرتبط با ایمنی دانشجویان بیاندیشند که دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار در دانشگاه نباشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top