تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/10/10 - 13:29
کد خبر: 296481

انجمن مستقل دانشگاه علامه خطاب به آیت‌الله لاریجانی:

تصویب لوایح مربوط به FATF خلاف مصالح نظام اسلامی است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه خطاب به آیت الله لاریجانی نوشت: تصویب لوایح FATF خلاف مصالح نظام اسلامی است و مجمع تشخیص با عدم تصویب آن بار دیگر موجب قطع ید آمریکای مستکبر و همدستان اروپایی آن از نظام اسلامی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی(ره) خطاب به آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح fatf نامه نوشت.

متن نامه را در ادامه بخوانید؛

در این نامه ضمن تبریک به مناسبت انتصاب آیت الله لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص نظام در رابطه با لوایح مرتبط با FATF  (لایحه پالرمو و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی) که هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، تاکید کردند: متاسفانه شاهدیم که حامیان دولت و کسانی که چندین سال زیر بیرق برجام سینه زدند و در آخر دستاورد کشور از آن تقریبا هیچ بود؛ امروز سینه چاک FATF شده اند و برخلاف امنیت ملی کشور به پروژه دستاورد تراشی ها برای تصویب این لوایح استعماری روی آورده اند.

عده‌ای که روزی حتی آب خوردن مردم را نیز به برجام ربط می دادند و وعده ارزانی20 درصدی، کاهش قیمت دلار، تسهیل روابط بانکی و رفع تحریم ها می دادند امروز برای پیوستن به FATF همان ادعاهای آشنا را دوباره مطرح می کنند. کاملا مشخص است که ترجمه شعار تعامل با دنیا از طریق FATF همانند سَلَف خود یعنی برجام نتیجه ای جز کوچک کردن سفره مردم نخواهد داشت.

متاسفانه عدم بررسی کارشناسی FATF از سوی دستگاه های مربوطه در دولت و به خصوص دستگاه دیپلماسی کشور و اقدام زوگذر و منفعلانه دولت برای سرپا نگه داشتن برجامی که جوان مرگ شده، باعث شده است که خسارات زیاد تصویب این لوایح به خصوص دو لایحه ای که هم اکنون در مجمع تشخیص در حال بررسی است نادیده گرفته شود.

از طرفی بی دقتی برخی از نمایندگان محترم و به خصوص اقدامات شخص رئیس مجلس و کشانیدن غیر قانونی مصوبه رد شده از سوی شورای نگهبان، بار دیگر این مسئله را آشکار کرده است که حامیان این لوایح دلایل مستدل و قابل توجهی برای پیوستن به این معاهده ندارند و سعی دارند به هر طریق ممکن این لوایح را به تصویب برسانند.
از این رو ما دانشجویان ضمن تاکید بر مواضع قبلی خود درخصوص عواقب زیانبار تصویب این دست لوایح استعماری برای کشور، اعلام می کنیم که تصویب لوایح مربوط به FATF خلاف مصالح نظام اسلامی است و امید است که با رد آن از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بار دیگر موجب قطع ید آمریکای مستکبر و همدستان اروپایی آن از نظام اسلامی شوید.

امیدواریم که در طول ریاست شما به عنوان مجتهدی انقلابی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قاعده فقهی گرانمایه ای همچون مصلحت عمومی ابزاری برای سوء استفاده از سوی برخی از سیاستمداران خسته از مبارزه و ضعیف النفس نشود و هر روز شاهد تقویت و استحکام بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top