تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/10/12 - 10:01
کد خبر: 296750

بررسی بودجه سال آینده نشان داد؛

وام دانشجویی سال ۹۸ چقدر تغییر کرده است +اینفوگرافیک

وام دانشجویی سال ۹۸ چقدر تغییر کرده است +اینفوگرافیک

وی ادامه داد: در ترم اول ۸۰ میلیارد تومان و در ترم بعدی نیز ۸۰ میلیارد تومان دیگر برای وام شهریه پیش بینی شده است که به دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و جامع علمی و کاربردی پرداخت می شود.

به گزارش سرویس صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته بود که لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در چهارم دی ماه ۹۷ از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. بر اساس بند «ب» تبصره ۹ لایحه بودجه ۹۸، ۱۰۰ درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ به صندوق های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق های مزبور اختصاص می یابد. وجوه مذکور تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال پس از واریز به خزانه داری کل کشور به صندوق های مربوط برگشت داده می شود تا بر اساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت های رفاهی دانشجویی شود. بر اساس بند «ج» تبصره ۹ لایحه بودجه ۹۸، مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می گیرد.

حالا ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان دروز گذشته در گفتگویی با مهر، جزئیات وام دانشجویی سال ۹۸ را اعلام کرد. او گفت: تا امروز هیچ تخصیصی برای وام شهریه داده نشده است، از این ۳۰ میلیارد تومان، ۷ درصد برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ۹۳ درصد آن برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. با توجه به اینکه ۸۵ درصد دانشجویان وزارت علوم شهریه پرداز هستند، برهمین اساس، وزیر علوم تحقیقات و فناوری نامه ای به رئیس سازمان برنامه بودجه نوشته و درخواست کرد که این تخصیص داده شود.

وام دانشجویی سال ۹۸ چقدر تغییر کرده است +اینفوگرافیک

بیشتر بخوانید// همه چیز درباره‌ی وام‌های دانشجویی +جدول

بیشتر بخوانید// ۱۶ نوع وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای داوطلبان کنکور سراسری ۹۷

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که با سازمان برنامه بودجه شده است برای سال بعد وام شهریه در لایحه پیشنهادی به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که امیدواریم اختصاص یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: منتهی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تفاهم نامه ای که با یکی از بانک ها منعقد کرده است حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای وام شهریه پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: در ترم اول ۸۰ میلیارد تومان و در ترم بعدی نیز ۸۰ میلیارد تومان دیگر برای وام شهریه پیش بینی شده است که به دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و جامع علمی و کاربردی پرداخت می شود.

یزدان مهر افزود: دانشجویان متقاضی واجد شرایط به سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مراجعه و ثبت نام کرده و توسط بانک طرف تعهد وام به آنها پرداخت می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: البته وام دانشجویان سراسری از طریق خود صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود و به دانشجویان دکتری هر ترم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دانشجویان کارشناسی ارشد یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان  و به دانشجویان کاردانی و کارشناسی حدود ۶۰۰ هزارتومان پرداخت می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top