تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/10/12 - 20:27
کد خبر: 296832

حسینی‌کیا خطاب به دانشجویان دانشگاه رازی:

حضور نمایندگان کرمانشاه تا احقاق حق مردم در موضوع پالایشگاه کنار دانشجویان

حسینی کیا، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پیامی خطاب به دانشجویان دانشگاه رازی اعلام کرد: تا احقاق حق مردم در موضوع پالایشگاه کرمانشاه، در کنار دانشجویان هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روز گذشته ۳۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه رازی به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشته بودند و در آن خواستار شفاف سازی در روند واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی شدند. در این راستا سیدجواد حسینی کیا،  رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس در پیامی خطاب به این دانشجویان اعلام کرد: تا احقاق حق مردم در موضوع پالایشگاه، کنار دانشجویان هستیم.

در بخشی از این پیام آمده است:

در خصوص پالایشگاه کرمانشاه در پاسخ به درخواست دانشجویان عزیز دانشگاه رازی کرمانشاه نکاتی عرض می‌کنم.  یقینا همه ما و شما موافق اصل ۴۴ قانون اساسی در پیرامون خصوصی سازی هستیم تنها نکته‌ای  که دغدغه همه ما است، واگذاری به قیمت واقعی است نه تاراج بیت المال .

نکته دوم؛ در سال ۱۳۹۵ پالایشگاه کرمانشاه به قیمت پایه ۱۸۰میلیارد تومان به مزایده گذاشته و شخصی برنده مزایده می‌شود؛ با قیمت ۲۱۰ میلیارد تومان با ۱۰درصد پرداخت نقدی و بقیه  اقساط.

گزارش و اشکالات فروش پالایشگاه کرمانشاه 

1. دولت بابت رد دیونی که بانک‌های خصوصی از او داشتند در سال ۱۳۹۳ بابت مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به این بانک‌ها واگذار می‌نماید و فقط اسناد سهام را به نام آن‌ها ثبت نمی‌کند. چندین سال هم دست آن‌ها بوده و سود ده هم بوده و هیچ بانکی تقاضای استرداد پالایشگاه را نمی‌نماید.

دولت پالایشگاه را از بانک‌های خصوصی خلع ید می‌نماید و در مدتی که دست دولت بوده آن را زیان ده می‌کنند تا ظرفیت واگذاری پیدا کند و در نهایت دوباره با ۱۰ درصد قیمت واقعی آن را به شخص دیگری واگذار می‌نماید. خریدار وجه اولیه پرداختی را از بانک دی تسهیلات دریافت می‌نماید.

2. در قانون گذاری، اهلیت یکی از شروط است که رعایت نشده است. 

3. کارشناسانی که برای قیمت گذاری به کرمانشاه آمده اند، برای این مجموعه عظیم کمتر از ۲۴ ساعت در کرمانشاه حضورداشته اند که شائبه تبانی را در ذهن تقویت می‌کند.

4. افراد بدهکار بانکی حسب ماده ۶۳ مکرر قانون رفع موانع تولید سازمان خصوصی سازی ممنوعیت واگذاری دارد مگر به صورت نقد که برای حل این مشکل در ستاد تسهیل بدهی را تقسیط می‌کنند تا از لیست بدهکاران خارج شود. 

مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تهیه گزارشات متعدد و ارسال به قوه قضائیه، رئیس جمهور، معاون اول، رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، وزارت اقتصاد و... شکایت نمود، ولی اقدام خاصی رخ نداد لذا نمایندگان از جایگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی استفاده نمودند و در تیر ماه ۱۳۹۶ اقدام به تحقیق و تفحص از نحوه فروش پالایشگاه کرمانشاه نمودند که در تاریخ ۱۵ مهر ماه در صحن علنی مجلس با ۱۶۱ رای به تصویب رسید.

در عین آنکه بنده نفر اول تحقیق و تفحص بودم. با جریاناتی که پیش آورند و در کمیسیون اقتصادی هم رای آورده بودم انتخابات اولیه را نادیده گرفتند و صدای اکثریت نمایندگان استان به جایی نرسید و در مرحله دوم بنده و جناب آقای جاسمی رای نیاوردیم و جزء هیات تحقیق و تفحص قرار نگرفتیم و برخی دوستان دیگر هم دلگیر شدند، اما اینک گزارش نهایی در مرحله پایانی برای ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است و بعد از اعلام گزارش به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد. 

دانشجویان عزیز خدا شاهد است  قریب به اتفاق نمایندگان، نهایت تلاش خود را برای برگرداندن پالایشگاه کرمانشاه کردند. تا احقاق حق مردم ولایتمدار کرمانشاه در کنار شما دانشجویان عزیز و ولایی با بصیرت خواهیم ماند و آماده ایم در اولین فرصت در جمع شما خوبان باشیم .در پایان امیدواریم زحمات کشیده شده را قوه قضائیه به ثمر برساند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top