تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/10/13 - 12:34
کد خبر: 296894

یک روز پس از تجمع اعتراضی دانشجویان؛

استعفای پوری‌حسینی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی

در تجمعاتی که انجام می‌شود، می‌گویند که بنده از سازمان خصوصی‌سازی استعفا بدهم، والله بنده استعفا داده‌ام، به‌صورت کتبی هم این کار را کرده‌ام، افتخار می‌کنم بگویم رئیس هیئت مدیره این شرکت بوده‌ام افتخار می‌کنم که بگویم مدیرعامل این شرکت بوده‌ام!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  امروز در حالی خبر استعفای رییس سازمان خصوصی سازی منتشر شد که روز گذشته جمعی از دانشجویان، کارگران و مردم در همبستگی با کارگران هفت‌تپه، فولاد ملی، هپکو، آذر آب، ماشین‌سازی، کشت و صنعت و ... در مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.(اینجا بخوانید)

محور اعتراض دانشجویان و نمایندگان جریانات دانشجویی به خصوصی سازی و همبستگی با کارگران بود.

این در حالی است که پیش از این برخی از تشکل‌های دانشجویی در اعتراض به روند خصوصی‌سازی که باعث ایجاد مشکلاتی برای قشر کارگر شده بود به پوری‌حسینی نامه‌هایی نوشته بودند.

با این حال این اقدامات و پیگیری‌های دانشجویان بی نتیجه نماند و باعث حساسیت موضوع شد و طبق نظر برخی از کارشناسان در استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی نقش مهمی نیز داشته است.

در ادامه متن صحبت های پوری حسینی رییس مستعفی خصوصی سازی را بخوانید؛

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: پوری‌حسینی در گفتگو با رادیو سراسری در خصوص اظهارات علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در خصوص این‌که پیش‌شرط رأی اعتماد نمایندگان به فرهاد دژپسند به‌عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس تغییر رئیس سازمان خصوصی‌سازی بوده است، گفت: این‌که نمایندگان مجلس در رأی اعتماد به وزیر اقتصاد تعهدی از وزیر گرفته‌اند یا خیر اطلاعی ندارم؛ اما تا به امروز آقای دژپسند قبول نکرده‌اند تا بنده در سازمان خصوصی‌سازی نباشم.

به مدیرعاملی و حضور در مجتمع گوشت اردبیل افتخار می‌کنم
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص خریداری مجتمع گوشت اردبیل هم اظهار داشت: این شرکت از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی بوده و ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی نداشته و سال 84 توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی یک نوبت مزایده برای این شرکت برگزار شد و هیچ کس در آن شرکت نکرده بود. نوبت دوم هم که اسفند ماه سال 84 بود در آن زمان بنده در سازمان خصوصی‌سازی نبودم، بنابراین در این مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم.

پوری‌حسینی افزود: فروش این شرکت به‌صورت مزایده بوده و شرایط یکسان برای همه مهیا بوده است و هر کسی دیگری هم می‌توانست در آن حضور داشته باشد، ضمن این‌که ثمن این معامله را نیز تا به آخر پرداخت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: شرکت مجتمع گوشت اردبیل تا به امروز یک ریال بدهی به کارگران خود ندارد، یک ریال بدهی مالیاتی ندارد، یک ریال بدهی به تأمین اجتماعی ندارد و همه کارگران این شرکت تا به امروز حقوق خود را گرفته‌اند.

از سازمان خصوصی‌سازی استعفا داده‌ام
رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: در تجمعاتی که انجام می شود، می‌گویند که بنده از سازمان خصوصی‌سازی استعفا بدهم. والله بنده استعفا داده‌ام، به‌صورت کتبی هم این کار را کرده‌ام.

شکایت کیفری پوری‌حسینی علیه نماینده تبریز
پوری‌حسینی تأکید کرد: علیه آقای بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس و علیه خبرگزاری فارس شکایت کیفری خواهم کرد. این جرم قابل گذشت نیست برای این اتهاماتی که آقایان می‌زنند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: این که کسی به قانون خصوصی‌سازی معترض باشد، اشکالی ندارد اما بنده قانون اصل 44 را با جدیت، سلامت و دقت اجرا کرده‌ام و ذره‌ای هم تخلف در زندگی بنده نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top