تاریخ انتشار: جمعه 1397/10/14 - 12:33
کد خبر: 296955

نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران برگزار شد

حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نقل از رهبر انقلاب گفت: تردیدی در افول و فروپاشی قریب الوقوع تمدن غرب وجود ندارد با هدف گذاری درست و برنامه ریزی هوشمندانه می‌توان تمدن نوین توحیدی و اسلامی را به عنوان تمدن جایگزین مطرح کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور، روز گذشته (پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه) در تهران برگزار شد.

سیّد محمّد حسینی، دبیرکل کانون در این جلسه اعلام کرد بزودی کنگره ملی کانون با حضور اساتید متعهد و انقلابی از دانشگاه‌های ۳۱ استان کشور برگزار و ۱۷ عضو جدید شورای مرکزی انتخاب می‌شوند.

حسینی در پاسخ به این سوال که گزینه کانون برای انتخابات ریاست جمهوری کیست؟ به این نکته اشاره کرد که اولویت و تمرکز فعالیت های کانون در سال ۹۸ معطوف به انتخابات مجلس شورای اسلامی است، که تحول در آن و انتخاب نمایندگان ولایی و مردمی ضرورت کنونی انقلاب است و بسیاری از آسیبهای فعلی به دلیل ضعف و فشل بودن مجلس فعلی است که بعد از مجلس ششم پر اشکال‌ترین مجالس بعد از انقلاب است و در صورت تغییر اساسی دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شوراها شروع می‌شود.

در این نشست یک روزه همچنین حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نقل از رهبر انقلاب گفت: تردیدی در افول و فروپاشی قریب الوقوع تمدن غرب وجود ندارد با هدف گذاری درست و برنامه ریزی هوشمندانه می‌توان تمدن نوین توحیدی و اسلامی را به عنوان تمدن جایگزین مطرح کرد.

رئیس نهاد همچنین با ذکر خاطره‌ای از زبان فرماندهان حزب الله در نبرد سوریه و تحقق پیش بینی رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب خاطرنشان ساخت که در جنگ اراده‌ها ملتی پیروز است که با عزم و امید حرکت کند.

محمّدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای مرکزی کانون دیگر سخنران مراسم بود که به تشریح جنگ اقتصادی آمریکا و بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که اگر اقدامات اقتصادی دولت مبتنی بر کار کارشناسی و در نظر گرفتن راهکارهای صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اقتصادی و با بهره گیری از ظرفیت‌های ملی ونیز همکاریهای منطقه‌ای باشد مسیر عبور از مرحله دشوار کنونی سریعتر فراهم می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از فرار مالیاتی دلالان و سرمایه دارانی که به لطایف الحیل از پرداخت مالیات خودداری می کنند تاکید کرد و افزود: اگر دولت از کارآمدی لازم برخوردار بود، می توانست تهدید اقتصادی فعلی را به فرصت پایان دادن وابستگی بودجه به فروش نفت تبدیل کند و در آمد نفت کلا به حساب صندوق توسعه واریز شود.

پورابراهیمی در توضیح ضعف نظارتی مجلس گفت: از مجلسی که در تراز انقلاب اسلامی نیست نباید توقع تصمیمات و اقدامات انقلابی داشت.

خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی سخنران بعدی بود که با تبیین تحولات ۴دهه گذشته گفت: علیرغم تهدیدها و تحریم‌ها بدون تردید اینک ایران به یک قدرت منطقه‌ای خود بنیاد بعد از ۴۰ سال تبدیل شده و این واقعیتی است که سیاست‌مداران و نظریه پردازانی چون کوهن و هانتینگتون هم بر اساس تقسیم بندیهای خود به قدرت برتر، قدرتهای بزرگ منطقه‌ای و قدرتهای منطقه‌ای درجه ۲، به آن اذعان دارند.

دیگر سخنران این نشست محمّدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و عضو شورای مرکزی کانون بود که به تحلیل و نقد بودجه معاونت علمی، وزارت علوم و بهداشت پرداخت و یادآور شد که اگر مجلس در این زمینه بازنگری نکند سال آینده پروژه های مهمی مثل نانو، سلولهای بنیادین و زیست فناوری ونیز دانشگاهها با مشکل مواجه می‌شوند.

زاهدی همچنین به ارائه آماری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون به ویژه علم و فناوری پرداخت.

در ادامه گزارشی توسط قائدشرف دبیر کمیته دانشجویی و راهکارهای فعال کردن کمیته های استانی و نیز نگرش سنجی افکار عمومی پیرامون مهمترین مسائل کشور و میزان رضایت و عدم رضایت نسبت به دستگاهها، نهادها و شخصیتهای کشور توسط اسماعیلی رئیس کمیته سیاسی کانون ارائه شد.

تقدیم گزارش و برنامه‌های آتی، تبادل نظرات و تجربیات موفق دبیران استانی پایان بخش نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top