تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/15 - 12:12
کد خبر: 297071

معاون دانشگاه خبر داد؛

تدوین چارت مقابله با بحران حوادث در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی از تدوین فلوچارت مقابله با بحران و حوادث در این دانشگاه خبر داد و گفت: تدوین شناسنامه ایمنی مکان ها در دستور کار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مهدی کدخدازاده در جلسه ستاد مدیریت بحران در حوادث مرتبط با خوابگاه ها افزود: رسالت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین شناسنامه ایمنی مکان ها، استاندارد سازی سازه ها و رفتارها است.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور بیش از ۱۳ هزار دانشجو و وجود مراکز پراکنده در سطح شهر تهران از جمله ۱۴ خوابگاه دانشجویی با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ دانشجو، شناسایی نقاط ریسک پذیر و ایجاد ایمنی کاملاً محسوس و ضروری است.

تدوین شناسنامه ایمنی مکان ها، استاندارد سازی سازه ها و رفتارها
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به گستره پوشش اطلاع رسانی فضاهای مجازی بر ساخت فیلم کوتاه، موشن گرافیک، انیمیشن و کلیپ با سناریوی قوی و تاثیرگذار تاکید کرد و گفت: باید این فیلم ها در دو حالت عمومی برای عموم جامعه و اختصاصی برای هر خوابگاه تدوین و ساخته شود.

وی به ظرفیت نقش استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: شوراهای صنفی در تشکیل تیم های اضطراری و انجمن های علمی در تولید محتوای آموزشی و فرهنگ سازی نقش زیادی دارند.

کدخدازاده از همه دانشجویان علاقه مند و هنرمند برای همیاری و همکاری در این امر انسان دوستانه دعوت کرد و گفت: کانون های علمی و هنری با همگرایی بیشتر در انجام این فرایند، قدم های موثری بردارند.

وی یادآور شد: مخاطرات فقط حوادث طبیعی نیست بلکه مخاطرات رفتاری را نیز شامل می‌شود و در این راستا فلوچارتی تهیه شده تا در هنگام بروز حوادث و اتفاقات همه بدانند قدم به قدم چه اقدامی باید صورت گیرد.

ضرورت تشکیل تیم ارزیاب ریسک برای شناسایی تهدیدها و فرصت ها
در ادامه این نشست دکتر رضا غلام نیا مدیر گروه HSE دانشکده بهداشت و ایمنی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت شناسایی شرایط ناایمن و بررسی و سنجش فرصت ها و نقاط بهبود، گفت: برای تحقق این موارد، باید بسته فرایند HSE plan طراحی شود تا مجموعه عوامل تاثیرگذار بر شرایط ایمن هر خوابگاه معرفی شود

مدیر گروه HSE دانشکده بهداشت و ایمنی گفت: برای شروع در قالب تشکیل تیم ارزیابی ریسک با به کارگیری از ابزارهای مختلف از جمله چک لیست و بازدید می توان نقاط ضعف و قوت را شناسایی و برنامه ای تدوین، اجرا و سنجش کرد و از دل داده های ریسک، فرصت ها را شناسایی و برنامه بهبود را طراحی کرد.

وی با اشاره به فراگیر بودن انواع مخاطرات گفت: بخشی از مخاطرات، ناشی از فعالیت و بخشی ناشی از طراحی و چیدمان سازه ها و بخشی دیگر ناشی از مواد انرژی زا است که می توان دستورالعمل های ایمنی، در فرمت شناسایی مخاطره بر مبنای برنامه عملیات استاندارد (SOP) را تدوین و تیم های اضطراری از جمله تیم تخلیه، تیم اطفای حریق، تیم امداد و نجات، تیم قطع منابع انرژی تشکیل داد.

در این جلسه به تبیین اساسنامه پرداخته شد و در این راستا ۱۳ مصوبه با هدف آغاز طرح عملیاتی مدیریت بحران در خوابگاه ها، تصویب شد و در حال حاضر مکاتبات لازم با ادارات مرتبط، تشکیل تیم های کارشناسی، بهره مندی از نظرات اساتید مرتبط، تدوین محتوا آموزشی و بررسی راه های فرهنگ سازی در زمینه ایمنی و سلامت در حوادث غیر مترقبه در دست اقدام است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top