تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/15 - 17:58
کد خبر: 297104

واکنش تشکل‌های دانشجویی شیراز به جانباختن یک کارتن‌خواب

بسیج دانشجویی ۱۰ دانشگاه شیراز در نامه‌ای اعلام کردند: یک زن به دلیل سرمازدگی و کارتن خوابی فوت می‌کند، آقایان مسئولان اگر از شنیدن این خبر راحت خوابیدید، در مسلمان بودن خود نیز شک کنید!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه به شرح زیر است:

شهردار شهر شیراز

مدیرکل اداره کل بهزیستی استان فارس

رئیس سازمان مبارزه با مواد مخدر استان فارس

سلام علیکم

خبری این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی استان فارس دست به دست می‌شود که قلب هر انسان آزاده ای! را به درد می‌آورد. صبح روز۱۱ دی ماه ۹۷ جسد بی جان زن بی سرپناه و آسیب دیده از دام اعتیاد در محله بافت قدیمی شهر شیراز پیدا شد. گویا علت مرگ سرما زدگی اعلام شده و جان این زن حدود ۵۰ ساله رادر زمستان سرد شیراز گرفته است.

گفتن از کارتن خواب ها، حاشیه‌های شهر، جمع آوری معتادین و متکدیان، راه اندازی گرم خانه‌ها و... موضوعاتی است که بار‌ها و بار‌ها مورد مطالبه جریان دانشجویی در سال‌های گذشته بوده است؛. اما امسال و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روز‌های ابتدای چله زمستان سرد سومین حرم اهل بیت (ع) به جای خبر‌های خوب از به بار نشستن آرمان‌های امام راحل مبنی بر خدمت به محرومین و مستضعفین را بشنویم باید جامه مشکی پوشید و اعلام عزا کرد!

آقایان مسئول
امروز شما که بر مسند ریاست تکیه زده اید و در حوزه جغرافیای شما یک زن به دلیل سرمازدگی و کارتن خوابی فوت می‌کند، باید در مشروعیت جایگاه خود شک کرده و اگر از شنیدن این خبر توانستید در کنار خانواده خود سر به بالین گذاشته و شب را راحت بخوابید، در مسلمان بودن خود نیز شک کنید! و این را بدانید با توجه به عملکرد تبلیغاتی شما در خدمت به محرومین و مستضعفین با سرزدن‌های رسانه‌ای و تبلیغی، این مسئله سر دراز خواهد داشت و قطعا مثل گذشته این اولین مورد نبوده و آخرین هم نخواهد بود!

جناب مدیرکل بهزیستی استان فارس

طبق اخبار منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌های رسمی، سال گذشته مرکز ماده ۱۶ با بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری معتادان متجاهر یا خیابانی، در محل بیمارستان سلامی تجهیز شد، اما بهزیستی به بهانه نبود اعتبار خود را فقط مسئول نگهداری ۲۴۰ معتاد دانست و در همین راستا برای نگهداری معتادان زن در شیراز مرکزی تجهیز شده، اما اداره کل شما از پذیرش آنان خودداری کرده است که اگر این خبر صحت داشته باشد، شما در فوت این زن مقصر هستید و باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشید.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز ضمن عرض تسلیت بابت این ضایعه دردناک، ضمن درخواست پیگیری و برخورد قاطع و قانونی با مسببین این امر در مرحله اول، مسئولین مرتبط در ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس و اداره پیشگیری وساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز، لازم است تدابیر مقتضی جهت سازماندهی و اسکان کارتن خواب ها، معتادین و متجاهرین برای حل مقطعی و کوتاه مدت در گرم خانه‌های شهر شیراز اتخاذ گردیده و برای حل ریشه‌ای و بلند مدت آسیب‌های اجتماعی نظیر این مباحث در دستور کار مبادی ذی ربط قرار گیرد.

ضمنا بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز پیگیری حقوقی این مسئله را برای خود محفوظ می‌داند و طی نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب شهر شیراز از مسئولین خاطی در این امر شکایت رسمی و حقوقی می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top