تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/16 - 07:22
کد خبر: 297169

طلا بالاتر می‌رود

در نظرسنجی کیتکونیوز کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران با وجود رشد قوی اشتغالزایی آمریکا، افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، طلا در معاملات روز جمعه پس از این که وزارت کار آمریکا آماری منتشر کرد که نشان کرد اقتصاد این کشور مشاغل بیشتری از آنچه اقتصاددانان انتظار داشتند در دسامبر ایجاد کرده است، کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۹ دلار یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۵.۸۰ دلار بسته شد. معاملات این فلز ارزشمند روز پنج‌شنبه با ۰.۸ درصد افزایش قیمت بسته شده بود و بالاترین رکورد در شش ماه گذشته را ثبت کرده بود. طلا برای کل هفته حدود ۰.۲ درصد رشد ثبت کرد که سومین افزایش هفتگی متوالی این فلز زرد بود.

طبق آمار رسمی، اقتصاد آمریکا در دسامبر ۳۱۲ هزار شغل جدید ایجاد کرده است و نرخ بیکاری به ۳.۹ درصد رشد کرده است. آمار اشتغال قوی از روند تحکیم سیاست پولی حمایت می‌کند که به ضرر طلا است با این حال کارشناسان وال استریت انتظار دارند روند رشد قیمت طلا ادامه پیدا کند و معتقدند آمار اشتغال برای این که سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا از مواضع اخیرشان درباره افزایش کمتر نرخ‌های بهره عقب نشینی کنند، کافی نیست.

طلا پیش از این تحت تاثیر اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا که احتمال کندی یا توقف روند افزایش نرخ‌های بهره را مطرح کرده بودند، تا مرز ۱۳۰۰.۴۰ دلار صعود کرده بود.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۲۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۵۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۶ نفر یا ۳۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که ۳ نفر یا ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در این بین، سرمایه‌گذاران بیشترین میزان خوش‌بینی به افزایش قیمت طلا از آوریل تاکنون را نشان دادند. از میان ۷۰۶ نفری که در در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۵۴۴ نفر یا ۷۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۰۱ نفر یا ۱۴ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۶۱ نفر یا ۹ درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در سال ۲۰۱۸، کارشناسان وال استریت ۵۱ پیش‌بینی درست در برابر ۳۳ پیش‌بینی اشتباه داشتند که درستی نظر آنها را به ۶۱ درصد رساند در حالی که درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران با ۲۴ پیش‌بینی درست در برابر ۲۵ پیش‌بینی اشتباه، به ۴۹ درصد رسید.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "پرایس فیوچرز"، به کیتکونیوز گفت: ما همچنان دوست داریم طلا افزایشی باشد. آمار نامطلوب بخش تولید آمریکا ممکن است باعث شود بانک مرکزی با وجود آمار مثبت اشتغال، برای افزایش بیشتر  نرخ‌های بهره دست نگه دارد.

کوین گریدی، رییس شرکت "فونیکس فیوچرز" نیز اظهار کرد: رشد قوی آمار اشتغال آمریکا نظر وی را درباره صعودی بودن روند قیمت طلا تغییر نداده است. وی گفت: طلا اکنون تحت فشار منفی قرار دارد زیرا بازار آمار قوی اشتغال بخش غیرکشاورزی را نشانه ای از افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۱۹ می‌بیند اما من همچنان بر این باورم که چنین احتمالی در سال جاری صفر است. وضعیت ژئوپلیتیکی (بریگزیت و تعرفه‌های تجاری) تغییری نکرده و تعطیلی دولت فدرال آمریکا نیز همچنان ادامه دارد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی"، اظهار کرد که نوسان بازار سهام و تعطیلی دولت و تهدید برای تحقیقات از دونالد ترامپ از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

در این بین، اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در "ساکسو بانک" اما انتظار دارد طلا بخشی از رشد قیمت اخیرش را از دست دهد.

شون لاسک از شرکت "والش تریدینگ" نیز احتمال سودگیری معامله‌گران از افزایش اخیر قیمت طلا را با توجه به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین پیش‌بینی کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top