تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/16 - 17:39
کد خبر: 297251

راهنمای سفر به تایلند در تور تایلند

مجسمه‌ی زیبا و طلایی بودا در بالای تپه‌ای مسحورکننده که مناظری خیره‌کننده از شهر و خط ساحلی را ارایه می‌دهد، قرار گرفته است. این مجسمه و محیط اطرافش، فرصتی عالی برای عکاسی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: تاریخ تایلند، بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. در طی قرون متمادی، مهاجران زیادی به این کشور وارد شده‌ ‌‌‌‌‌‌اند که بیشتر آنها از جنوب چین بوده‌ ‌‌‌‌‌‌اند. تا اوایل قرن دوازدهم، بیشتر منطقه در سلطه‌ ‌‌‌‌‌‌ی خِمِرها(Khmer)، بود که شامل شهر معروف انگکور(Angkor) در کامبوج و مناطق وسیعی در اطراف آن بود.

در اوایل قرن دوازدهم، تایلندی‌ ‌‌‌‌‌‌ها شهرهای کوچکی نظیر لانا(Lanna) و فایائو(Phayao) در شمال و شهر معروف ساخوتای را بنا نهادند. با توجه به روابط خوبی که این کشور با کشورهای اروپایی و آمریکایی برقرار کرده توانسته این روزها به عنوان یکی از مراکز تجاری عمده در جهان تبدیل شود.

آب و هوای کشور تایلند
با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور تایلند و تور تایلند  نزدیکی آن به دریا بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. از اوسط بهمن تا  اواسط بهمن تا اواسط خرداد میانگین دما در این کشور ۳۴ درجه سانتی گراد است و به عبارتی فصل گرم و خشک این کشور به شمار می رود. فصل بارانی این کشور از خرداد تا آبان شروع  می شود و میانگین دمان به ۲۹ درجه سانتی گراد می رسد و سردترین فصل تایلند هم از اواسط آبان آغاز می شود و تا اواسط بهمن ادامه دارد گفتنی است که در این مدت دمای هوا در این کشور به زیر ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد.

مانند محلی‌ها باشید
بهترین راه برای صرفه‌جویی در تایلند زندگی مانند محلی‌ها است. از اتوبوس‌های محلی، غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌های محلی استفاده کنید. به طور متوسط یک فرد تایلندی با هزینه‌ای کمتر از ۷۷۵۰ بات ماهانه در بانکوک و حتی کمتر در مناطق بیرون شهر، زندگی می‌کند.

اگر در هتل‌های ارزان اقامت کنید و غذاهای خیابانی بخورید هزینه‌ی هر روز زندگی شما کمتر از ۳۳۵ بات خواهد بود.

غذاهای خیابانی بخورید
به گزارش سفر باتو، از خوردن غذاهای خیابانی نترسید. این غذاها حتی بیش‌تر از رستوران‌ها سالم هستند. اگر این گونه نبود هر روزه تایلندی‌ها در غرفه‌های خیابانی برای خوردن غذا جمع نمی‌شدند. بهترین غذاهای تایلندی را در غرفه‌های خیابانی آن و با قیمتی خیلی کمتر از رستوران‌ها خواهید یافت.

مهمان مردم محلی شوید
احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه، می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار پیش روی شما قرار می‌دهد.

این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟

در هتل 5 ستاره تایلند اقامت کنید، هتل های 3 ستاره هتل از کیفیت خوبی  برخوردار نیستند و تفاوت قیمت هتل های 4 ستاره با 5 ستاره زیاد نیست، پس در طول سفر به تایلند در هتل های 5 ستاره اقامت کنید. آفر تور تایلند را ببینید.

از بوی یاسمن معطر و فاضلاب عجیب و غریب در یک بلوک تعجب نکنید، هنگامی که از خیابان های بانکوک گذر می کنید بو های عجیبی به مشام شما خواهد خورد.

از یخ هی رستوران ها می توانید استفاده کنید، اگر دور از رستورانی تمیز و یا هتل خود بودید هرگز آب و یا نوشیدنی های دیگر را با یخ  ننوشید، اما می توانید به یخ های رستوران ها و هتل ها اعتماد کنید.

 با زبان تایلندی آشنا شوید، در بانکوک بیشتر مردم قادر به انگلیسی صحبت کردن هستند و مردم شهر همیشه آماده اند تا با شما حتی با پانتومیم هم که شما ارتباط برقرار کنند. اما یاد گرفتن کلمات پر استفاده و کاربردی تایلند فکر بدی نیست.

دستمال کاغذی در تایلند، در سرویس بهداشتی های تایلند دستمال کاغذی پیدا نخواهید کرد، دستکال کاغذی را حتما در کوله بار سفر به تایلند قرار دهید.

 بلیط VIP رزرو نکنید، به تماشای بوکس - Muay Thai fight در استدییوم Lumpinee بروید، اما هرگز بلیط VIP خریداری نکنید، این صندلی ها تنها 2 متر از صندلی های معمولی جلو تر اند.

 نزدیک به ایستگاه وسایل نقلیه عمومی اقامت کنید، در همسایگی محله  Sukhumvit بهترین جا برای رزرو کردن هتل است، ترین و مترو هردو در این محل ایستگاه دارند از این رو مجبور نیستید برای تماشای دیدنی های تایلند هزینه های زیاد به تاکسی و یا تاک تاک بدهید.

در معابد تایلند کفش های خود را در آورید، به هنگام بازدید از معابد به دیگران توجه کنید و فراموش نکنید که کفش های خود را در آورید.

ماساژ تایلند را فراموش نکنید، 3 دلار برای یک ماساژ کامل پا عالیه حتما ماساژ تایلندی را در یکی از سالن های ماساژ معروف بانکوک امتحان کنید. بیشتر بدانید: دانستنی‌های سفر به صربستان

 هتل را با تمام وعده های غذایی رزرو نکنید، هتلی پیدا کنید که صبحانه های کامل به شما پیشنهاد دهد، پول خود را با رزرو هتلی با تمام وعده های غذا هدر ندهید. مکان های زیادی برای غذا خورد با قیمتی ارزان در بانکوک وجود دارد. غذا های محلی تایلند در غرفه های خیابانی و بازار های شبانه تایلند را از دست ندهید.

در ماه آپریل به تایلند سفر نکنید، در این ماه اگر چه هزینه اقامت و پرواز بسیار پایین تر از ماه های دیگر است، اما هوا به اندازه ای مرطوب است که ممکن است اذیت کننده باشد. مناسب ترین زمان سفر به تایلند.

 به سنت تایلندی های احترام بگذارید، به نشانه احترام دست های خود را روی سینه گذاشته و سر خود را به پایین خم کنید. آیا با دیگر قوانین و رسومات تایلندی ها آشنایید ؟ قوانین و رسومات عجیب و غریب

جاذبه‌ها

تورهای دوچرخه‌سواری RBB

بهترین راه برای تماشای اغلب نقاط شهر، شرکت در تورهای دوچرخه‌سواری  تور لحظه آخری تایلند است. پیشنهاد ما تورهای RBB است که طی آن راهنمایی کارکشته شما را برای بازدید از مدارس محلی، جامعه‌های مختلف شهر و نقاط جالبی که ممکن است هرگز به تنهایی آن‌ها ا پیدا نکنید، هدایت می‌کند.

به علاوه، رکاب زدن در طول سفر می‌تواند کمی به تناسب اندام شما کمک کند. ضمن اینکه این تورها تجربه‌ای مانند یک فرد بومی این شهر را برایتان فراهم می‌کند.

روستای فیل‌ها
یکی از جالب‌ترین روستاهای پاتایا، روستای فیل‌ها است که امکان یادگیری در مورد فیل‌ها، سواری و  تماشای این موجودات دوست‌داشتنی از نزدیک را برایتان فراهم می‌کند.

یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل‌ها است. سرگرمی بسیار جذابی که لحظات شادی را برایتان رقم خواهد زد. به علاوه نمایش‌هایی به همراه این حیوانات بامزه اجرا می‌شود که بی شک از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

مجسمه‌ی بودای بزرگ
مجسمه‌ی زیبا و طلایی بودا در بالای تپه‌ای مسحورکننده که مناظری خیره‌کننده از شهر و خط ساحلی را ارایه می‌دهد، قرار گرفته است. این مجسمه و محیط اطرافش، فرصتی عالی برای عکاسی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

برای رسیدن به بودا باید تعدادی پله را بالا بروید که البته کاملا ارزشش را دارد، بنابراین برنامه‌ی سفرتان را طوری تنظیم کنید تا به گرمای ظهر برخورد نکنید.

معبد وات فرا یایی
معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا است. این معبد سال ۱۹۷۲ ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن قرار دارد که ۱۲ متر ارتفاع داشته و رو به دریا قرار گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top