تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/16 - 18:24
کد خبر: 297261

امضا تفاهم‌نامه حمایت از ایجاد شتاب‌دهنده‌ها در حوزه فناوری‌ خودرو

تفاهم‌نامه حمایت از ایجاد شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری در حوزه فناوری‌های وابسته به صنایع خودرو میان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و گروه صنعتی ایران خودرو منعقد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ تفاهم نامه حمایت از ایجاد شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری در حوزه فناوری‌های وابسته به صنایع خودرو به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هاشم یکه‌زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو رسید تا با حمایت های مختلف این دو نهاد، یک شتاب دهنده تخصصی در صنعت خودرو ایجاد شده و شرکت های دانش بنیان به این عرصه ورود جدی پیدا کنند.

در این تفاهم نامه مقرر شد که مراکز نوآوری با ماموریت هایی مانند «ترویج، اطلاع رسانی و همگام کردن صنایع و شرکت های مختلف منتفع برای بهبود و افزایش کیفیت خدمات و محصولات در حوزه صنایع خودرو و تجهیزات خودرو، پیشبرد اهداف تحقیقاتی و ارائه طرح های عملیاتی برای به کارگیری فناوری های مرز دانش و روز جهانی در حوزه خودرو»، « حمایت از شتاب دهنده های تخصصی برای جذب، تیم سازی و توانمندسازی نوآوران و کارآفرینان این حوزه» و « شبکه‌سازی، بازاریابی و سرمایه گذاری بر روی تیم ها و هسته های فناور» تاسیس شود.

تعهدات معاونت علمی در این تفاهم نامه شامل «کمک به بهسازی زیرساخت های لازم مانند فضاهای فیزیکی مناسب و تجهیزات مورد نیاز برای شکل گیری مراکز نوآوری و شتابدهی در حد مقدورات»، «حمایت از تاسیس و راه اندازی مراکز نوآوری با محوریت فناوری ها و کاربردهای حوزه صنایع خودرو به ویژه زنجیره قطعه سازی»، «انجام اقدامات لازم برای تسریع در اخذ سایر مجوزهای لازم برای تاسیس و آغاز به کار مراکز نوآوری»، «ایجاد زمینه های لازم برای همکاری و انعقاد تفاهم نامه های هدف محور با شرکت های دانش بنیان و سایر دستگاه های مرتبط» و «حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط با توسعه فناوری های مرتبط با حوزه صنایع خودرو که با مشارکت ایران خودرو برگزار شود»، می شود.

«تلاش حداکثری برای تعریف مسائل و چالش های صنعت خودرو و در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز و تضمین خرید راه حل ها و محصولات اعتبارسنجی شده توسط ایران خودرو از شبکه قطعه سازان دانش بنیان»، «تلاش برای فراهم کردن محتوا و آموزش های فنی برای توانمندسازی تیم های مستقر در شتاب دهنده ها، شامل بازدیدها و دوره های آموزشی مرتبط با مشکلات مطرح شده توسط ایران خودرو در حد مقدورات»، «تلاش برای شبکه سازی و اتصال شتاب دهنده ها به حوزه طراحی محصول و تامین قطعات»، «کمک به نظارت و راهبری فرآیندهای نوآوری و شتابدهی» و غیره نیز برخی تعهدات گروه صنعتی ایران خودرو در این تفاهم نامه است.

به منظور اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه، کمیته ای متشکل از طرفین تفاهم نامه تشکیل می شود. این کمیته وظیفه تدوین برنامه اجرایی توافقات، تعیین اعتبار مورد نیاز و نظرات بر اجرای صحیح برنامه ها را بر عهده دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top