تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/10/19 - 12:03
کد خبر: 297704

پاور بانک را بیشتر بشناسیم

باتری لیتیوم پلیمر در حال توسعه است و الکترولیت مایع را با یک الکترولیت پلاستیک (یا پلیمر) جایگزین می‌کند و این اجازه را می‌دهد که باتری‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف‌تری ساخته شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: پاور بانک یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های یو پی اس است. ما از ابزارهای هوشمند برای انجام بسیاری از امور در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم. اموری مانند انواع مختلف ارتباطات، تماس، خرید، ایمیل، برقراری امنیت و غیره توسط دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت انجام می‌شود. این دستگاه‌های هوشمند باید توانایی لازم برای ارایه خدمات را داشته باشند. اما باتری آنها اغلب نیازمند شارژ شدن هستند. بنابراین پاور بانک به عنوان یک دستگاه برق اضطراری قابل حمل، می‌تواند ساعات استفاده از آنها را چندین برابر افزایش ‌دهد.

بیشتر مردم نمی‌دانند که دقیقا یک پاور بانک چگونه کار می‌کند. بسیاری از آنها فقط به خرید یک پاور بانک برای دستگاه‌هایشان می‌پردازند و به نحوه عملکرد و اجزای تشکیل‌دهنده آن توجهی ندارند. از این رو تصمیم داریم در این مطلب چگونگی عملکرد پاور بانک‌ها را بررسی کنیم. نکاتی که در زیر آورده شده، توسط فروشگاه اینترنتی پاساک از سایت‌های تولیدکننده و وبلاگ‌ها جمع‌آوری شده است. پس برای آشنایی بیشتر با پاور بانک و نحوه عملکرد آن با پاساک گروپ همراه باشید.

پاور بانک چیست و چگونه کار می کند؟

پاور بانک در اشکال و اندازه‌های مختلفی وارد بازار شده است.

پاور بانک یک شارژر قابل حمل است که شامل یک باتری در یک مدار ویژه برای کنترل جریان برق می‌باشد. آنها به شما اجازه می‌دهند انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و بعد، از آن برای شارژ نمودن دستگاه الکتریکی خود استفاده نمایید.

امروزه پاور بانک به شکل عجیبی محبوب شده است. زیرا عمر باتری تلفن‌های ما، تبلت‌ها، پخش کننده‌های قابل حمل و غیره کوتاه بوده و با استفاده از پاور بانک می‌توان مدت زمان بیشتری را از آنها استفاده نمود.

پاور بانک که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، تقریبا برای هر وسیله‌ای که شارژ USB دارد مناسب است. دوربین‌های دیجیتال، دوربین مدار بسته بیسیم، دوربین مداربسته وایرلس، دوربین وای فای، دوربین مدار بسته سیم کارت خور، دوربین ورزشی، دوربین خودرو، بلندگوهای قابل حمل، سیستم‌های GPS، پخش کننده‌های MP3، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌توانند از پاور بانک برای تامین شارژ خود استفاده کنند.

انواع پاور بانک

سه نوع عمده پاور بانک در بازار یافت می‌شوند:

1. پاور بانک معمولی

آنها اندازه و تنظیمات مختلفی دارند و می‌توانند با توجه به نیاز دستگاه و بودجه شما خریداری شوند. این پاور بانک‌ها تنها از طریق شارژر USB به ذخیره شارژ در باتری داخلی خود می‌پردازند.

2. پاور بانک خورشیدی

پاور بانک‌های خورشیدی دارای پنل فتوولتائیک یا پنل خورشیدی هستند که می‌توانند در هنگام قرار گرفتن در نور خورشید، باتری داخلی دستگاه را شارژ کنند. این دستگاه‌ها، نسل جدید شارژر خورشیدی می‌باشند ولی با توجه به کوچک بودن پنل دستگاه، عملیات شارژ خورشیدی در پاور بانک‌های خورشیدی سریع نیست، بنابراین معمولا قابلیت شارژ شدن از طریق کابل را نیز دارند.

3. پاور بانک محافظ

این دسته برای شارژ کردن تلفن همراه ساخته شده‌اند. اما هنوز برای تمامی تلفن‌های همراه به بازار عرضه نشده‌اند.

چگونه می‌توانیم یک پاور بانک را شارژ کنیم ؟

به طور معمول، یک پاور بانک دارای یک سوکت ورودی اختصاصی برای دریافت برق است. این انرژی می‌تواند از طریق اتصال به یک سوکت USB بر روی رایانه شما تامین شود، اما پاور بانک هنگام استفاده از یک آداپتور سوکت دیجیتال سریع‌تر شارژ ‌می‌شود.

اغلب پاور بانک‌ها از یک سوکت Mini یا Micro-USB برای شارژ استفاده می‌کنند.

برخی از پاور بانک‌ها می‌توانند از سوکت مشابه برای ورودی و خروجی استفاده کنند.

بسته به ظرفیت پاور بانک و سطح شارژ آن، می تواند چندین مرتبه برای شارژ کردن استفاده شود.

معمولا پاور بانک دارای LED برای نشان دادن تکمیل ظرفیت یا تخلیه ظرفیت آن است. توجه به LED سبب برقراری ایمنی و جلوگیری از شارژ بیش از حد آن می‌شود که سبب ایجاد گرمای زیاد است.

طول عمر پاور بانک

دو مورد مهم در رابطه با طول عمر یک پاور بانک وجود دارد:

1. تعداد چرخه شارژ، یعنی مدت زمانی که پاور بانک تخلیه کامل شود. هر پاور بانک دارای طول عمر مشخصی است و با رعایت نکات مربوط به آن می‌توان حداکثر استفاده را از آن داشت.

تعدا چرخه هر پاور بانک با توجه به مدل پاور بانک، اجزای داخلی و کیفیت تولید آنها متفاوت است. پاور بانک بهتر و گران‌تر می‌تواند طول عمر بیشتری داشته باشد، در حالی که پاور بانک‌های کوچکتر و ارزان‌تر ممکن است بسته به نوعشان طول عمر کوتاه‌تری داشته باشند.

2. مدت زمانی که یک پاور بانک می تواند شارژ خود را حفظ کند در حالی که به دستگاهی متصل نباشد. این مورد به کیفیت مدار کنترل کننده و سلول‌های باتری پاور بانک بستگی دارد. که باز هم بسته به مدل و کیفیت ساخت می‌تواند طول عمر بیشتری را رقم بزند.

بنابراین اگر دنبال خرید یک پاور بانک خوب هستید تا در مواقع اضطراری مثلا برای شارژ یک دوربین ورزشی در یک اردوی ورزشی و تفریحی به کارمان بیاید؛ حتما برای خرید آن هزینه بیشتری در نظر بگیرید تا از کیفیت بالاتری بتوانید استفاده نمایید.

انواع باتری در پاور بانک

ظرفیت باتری‌های رایج در دستگاه‌های تلفن همراه و پاور بانک بر حسب میلی آمپر ساعت بیان می‌شود. میلی آمپر ساعت یا به اختصار mAh نشان دهنده ظرفیت جریان برق در طول زمان است.

تاکنون از دو نوع باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر در انواع پاور بانک استفاده شده است.

باتری‌های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر شایع‌ترین سلول‌های قابل شارژ موجود در پاور بانک هستند. سلول‌های لیتیم یون به طور کلی ارزان‌تر هستند و با ظرفیت مگا هرتزی محدود می‌شوند، در حالی که سلول‌های لیتیم پلیمر می‌توانند ظرفیت بیشتری داشته باشند.

تفاوت بین باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر

باتری های لیتیوم یون از انواع کاتدی و الکترولیت استفاده می‌کنند.

از آنجا که آنها از یک الکترولیت مایع استفاده می‌کنند، باتری‌های لیتیوم یونی به شکل منشوری (مستطیلی) یا استوانه‌ای محدود می‌شوند.

باتری لیتیوم پلیمر در حال توسعه است و الکترولیت مایع را با یک الکترولیت پلاستیک (یا پلیمر) جایگزین می‌کند و این اجازه را می‌دهد که باتری‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف‌تری ساخته شوند.

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، می‌توان پاور بانک‌های مختلفی را در کاربردهای متفاوت استفاده کرد.

به عنوان مثال می‌توان برای فراهم نمودن برق مورد نیاز در اماکنی که دسترسی به برق وجود ندارد مانند اماکن ویلایی، از یو پی اس با پاور بانک استفاده کرد.

برای برقرار نمودن امنیت در چنین مکان‌هایی می‌توان ساعات استفاده از انواع دوربین مدار بسته شامل دوربین مداربسته بیسیم، دوربین مداربسته وایرلس، دوربین مداربسته سیم کارت خور را به کمک پاور بانک افزایش داد.

به ویژه استفاده از پاور بانک خورشیدی که با استفاده از نور خورشید به ذخیره شارژ در باتری داخلی خود می‌پردازد، در اماکن دوردست مفید می‌باشد و دیگر نیازی به شارژ کردن پاور بانک خورشیدی نخواهد بود.

البته شارژر خورشیدی نیز به همین طریق می‌تواند موثر واقع شود. با این تفاوت که شارژر خورشیدی باتری داخلی نداشته و در زمان نبود روشنایی نمی‌تواند انرژی الکتریسیته را تولید نماید. بنابراین در چنین اماکنی بهتر این است که از پاور بانک خورشیدی که دارای باتری است استفاده شود تا در تاریکی نیز از انرژی ذخیره شده در باتری برای برق رسانی استفاده شود.

برای آشنایی بیشتر با انواع پاور بانک می‌توانید به بخش خرید در فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه کرده و در صورت نیاز با مشاوران فنی پاساک گروپ تماس حاصل نمایید.

منبع : ویرلن

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top