تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/10/20 - 12:41
کد خبر: 297833

پرجمعیت‌ترین و کم جمعیت‌ترین محله تهران

محله فتح در منطقه ۹ تهران با 86 هزار نفر به عنوان کم جمعیت‌ترین محله شهر شناخته می‌شود؛ از طرفی تهرانپارس غربی با داشتن جمعیتی بالغ بر 125هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله پایتخت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، برای اینکه بدانید در تهران محله‌هایی وجود دارد که پرجمعیت‌تر از بسیاری شهرهای بزرگ کشور است، یا برای دانستن تعداد آپارتمان‌های تهران به تفکیک مساحت و یا مناطقی با بیشترین تعداد کتابخانه‌های عمومی به سایت «داده نمای» شهرداری تهران سری بزنید. با مراجعه به این وبگاه به آدرس data.tehran.ir می‌توان از اطلاعات آماری شهر که در دسته بندی‌های تفکیک شده با نمودار، جداول و توضیحاتی همراه است به‌سادگی استفاده کرد.

طبق آمار منتشر شده در سایت داده نمای تهران، محله تهرانپارس غربی در منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله و شلوغ‌تر از شهرهای بزرگ و قدیمی مثل بندر انزلی، لاهیجان و چابهار است.

محله مسعودیه در منطقه ۱۵ و جنت آباد جنوبی در منطقه پنج به ترتیب پس از تهرانپارس غربی پرجمعیت‌ترین و همچنین محله بوستان ولایت در منطقه ۱۹ و کوهسار در منطقه یک نیز بعد از فتح، کم جمعیت‌ترین محلات شهر تهران هستند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در سایت داده نما در تهران بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر ۹۲۰ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین و منطقه ۹ با داشتن حدود ۱۷۴ هزار نفر کم جمعیت‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شوند.

همچنین متراکم‌ترین منطقه تهران به لحاظ جمعیت، منطقه ۱۰ با آمار ۳۹۹ نفر بر هر هکتار محسوب می‌شود. منطقه ۲۲ نیز با آمار ۳۰ نفر بر هر هکتار کم تراکم‌ترین منطقه تهران است. وجود بافت ریزدانه در منطقه ۱۰ و زمین‌های عریض در منطقه ۲۲ نشان دهنده و دلیل حجم بالا و کم تراکم در این دو منطقه است.

گفتنی است سازمان فاوای شهرداری تهران، سایت «داده نما» را در دوره جدید مدیریت شهری با هدف دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های شهر، راه اندازی و در آن اقدام به رونمایی از آمار و اطلاعات مختلفی در حوزه‌هایی مثل ارتباطات، امور قضایی، انرژی، آموزش، بازارهای مالی، جمعیت و نیروی انسانی، حمل و نقل و انبارداری، آب و هوا، صنعت و معدن، عمران شهری و… کرده است. اطلاعات این سایت به‌مرور در حال به‌روزرسانی و تکمیل است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top