تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/10/24 - 16:46
کد خبر: 298360

نکاتی کاربردی برای سفر ارزان به مشهد و شیراز

اگر با قطار یا ماشین سفر می کنید همراه خود غذا ببرید تا در مسیر نیازی به خرید مداوم غذا نداشته باشید. این مسئله هم باعث کاهش هزینه های سفر می شود و هم نگرانی بابت بهداشت و کیفیت غذا نخواهید داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: در این مطلب قرار نیست تنها به ارائه نکاتی کلیشه ای برای کاهش هزینه ها بپردازیم. در ابتدا و پیش از هر چیز هزینه های سفر را شناسایی میکنیم. سپس به ارائه نکاتی کاربردی برای مدیریت هزینه ها می پردازیم؛ نکاتی که نه در حد حرف، بلکه در عمل باعث کاهش هزینه های سفرتان شوند.

هزینه های سفر به طور کلی شامل چه مواردی است؟

اگر بخواهیم هزینه های هر سفر را دسته بندی کنیم، این چهار دسته هزینه مهمترین آنها خواهند بود:

  • هزینه های گردش و تفریح

  • هزینه بلیط هواپیما و اقامت

  • هزینه حمل و نقل شهری

  • هزینه خورد و خوراک

نکاتی که در مورد کاهش هزینه های گردش و تفریح، کاهش هزینه حمل و نقل شهری و کاهش هزینه خورد و خوراک ارائه می شوند نکاتی کلی برای تمامی سفرها هستند، اما درباره هزینه های بلیط و قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد و شیراز و هزینه های سفر به نکاتی می پردازیم که در مورد شهرهای شیراز و مشهد به خوبی موثر هستند.

نکاتی کاربردی برای سفر ارزان به مشهد و شیراز

کاهش هزینه های گردش و تفریح
این نکته را می توانید در مورد هر مقصد گردشگری متفاوتی به کار بگیرید. برای کاهش هزینه های گردش و تفریح اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سراغ مکان ها و تفریحات رایگان و کم هزینه بروید. البته این مسئله به این معنی نیست که نباید برای تفریح و گردش هزینه کنید.

بهتر است هزینه ها را به مکان ها و تفریحاتی اختصاص دهید که برای شما در اولویت هستند. برای مثال اگر قصد سفر به مشهد را دارید بهتر است تصمیم بگیرید که بازدید از باغ وحش، ناهار در ترقبه و زشک برای شما در اولویت است یا دیدار از مقبره فردوسی و بازدید از موزه. برای تفریحات و گردش خود لیستی از اولویت ها تهیه کرده و طبق آن پیش بروید.

کاهش هزینه بلیط هواپیمای شیراز
قیمت بلیط هواپیما همبستگی مستقیمی با میزان سفرها به شهر مقصد دارد. در برخی از زمان های سال حجم سفرها به یک شهر افزایش پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود که قیمت اقامتگاه ها و هتل و حتی بلیط هواپیما افزایش پیدا کند. برای کاهش هزینه های سفر باید این زمان ها را شناسایی کرده و بهترین وقت برای سفرتان را پیدا کنید.

اگر قصد سفر به شیراز را دارید باید بهترین زمان سفر به این شهر را شناسایی کنید. برای مثال ماه فروردین و اردیبهشت زمان مناسبی برای سفر به شیراز محسوب می شوند و به همین دلیل ممکن است هزینه پرواز تهران شیراز و هزینه های اقامت در شیراز در این زمان افزایش یابد. اگر به دنبال زمان مناسبی می گردید که از نظر هزینه، سفر برایتان مقرون به صرفه باشد، مهر ماه بهترین زمان برای سفر به این شهر خواهد بود.

نکاتی کاربردی برای سفر ارزان به مشهد و شیراز

کاهش هزینه بلیط هواپیما در سفر به مشهد
در مورد مشهد می توانیم بگوییم که قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران و بالعکس در برخی از فصل های سال کاهش می یابد. برای مثال در فصل زمستان به دلیل سرمای هوای مشهد می توانید بلیط هواپیمای تهران مشهد را با هزینه ای بسیار کم تهیه کنید.

همچنین در اوایل فصل پاییز، به دلیل بازگشایی مدارس، حجم سفرها به شهر پرتردد مشهد تا حد زیادی کاهش می یابد و به همین دلیل هزینه اقامتگاه ها و قیمت بلیط هواپیمای تهران مشهد سقوط شدیدی می کند. زمان های دیگری همچون ماه اردیبهشت نیز از بهترین زمان های سفر به مشهد محسوب می شوند. در این زمان نیز به دلیل اینکه سفرهای نوروزی به تازگی پایان یافته و ایام امتحانات نزدیک است، میزان سفرها افت شدیدی پیدا می کند.

هزینه های حمل و نقل شهری چندان زیاد نیستند!
در مورد هزینه های حمل و نقل موضوع بسیار ساده تر است. موثرترین و تنها نکته ای که در این باره وجود دارد این است که سعی کنید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. از طرفی کرایه های تاکسی در بیشتر شهرهای متوسط و کوچک کمتر از کلانشهرهای بزرگ کشور است و به همین دلیل تاکسی هم می تواند در بیشتر سفرها گزینه ای اقصادی به حساب بیاید.

نکاتی کاربردی برای سفر ارزان به مشهد و شیراز

هزینه های خورد و خوراک
برای کاهش هزینه های خورد و خوراک لازم است به چند نکته توجه کنید. نکته اول اینکه سعی کنید با افراد خودمانی و صمیمی به سفر بروید. رودربایستی در سفر می تواند هزینه های سفر شما را چند برابر کند. نکته دوم هم این است که برای کاهش هزینه های خورد و خوراک بهتر است از روش مادرخرج و تصفیه دونگی هزینه ها استفاده کنید. ضمنا بهتر است کسی را مادرخرج کنید که جیبی پر و فکری اقتصادی داشته باشد.

اگر روش بالا مورد تایید همسفرانتان نبود، یکی دیگر از روش های کاهش هزینه غذا، پختن غذا است. به جای اینکه مدام غذا بخرید، کمی هم غذا بپزید. مواد اولیه را تهیه کرده و فردی با دست پخت خوب را به پختن غذا بگمارید، اما یادتان نرود خودتان هم به او کمک کنید.

اگر با قطار یا ماشین سفر می کنید همراه خود غذا ببرید تا در مسیر نیازی به خرید مداوم غذا نداشته باشید. این مسئله هم باعث کاهش هزینه های سفر می شود و هم نگرانی بابت بهداشت و کیفیت غذا نخواهید داشت.

با اطلاع از هزینه های بلیط پرواز شیراز تهران و مشهد تهران و همینطور هزینه هایی که در طول سفر خواهید داشت احتمالا تصمیم مناسبتری برای مدیریت هزینه هایتان خواهید داشت. اگر تجربه متفاوتی برای سفر کم هزینه به هریک از شهرهای ایران دارید با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top