تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/10/27 - 10:51
کد خبر: 298701

کدام روش جراحی زیبایی بینی بهتر است

جراحی زیبایی بینی یکی از بی‌هوشی‌های کوتاه مدت است که معمولا از زمان بی‌هوش کردن بیمار تا اتمام جراحی زیبایی دو الی سه ساعت طول می‌کشد. البته نوع بینی بیمار، تجربه و سابقه جراح زیبایی بینی در زمان جراحی نیز تاثیر گذار است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بینی به دلیل قرارگیری در مرکز صورت، در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد. بعضی از افراد به دلایل مختلفی از بینی‌های خوش فرمی برخوردار نیستند؛ به‌همین دلیل جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند. جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی پلاستیک است که در آن نافرمی و بد شکلی بینی ترمیم می‌شود. جراحی زیبایی بینی به دلایلی اعم از شکستگی بینی و نافرمی بینی انجام می‌گیرد. جراحی زیبایی بینی امروزه متقاضیان زیادی دارد؛ طوری که افراد زیادی در سراسر جهان آن را انجام می‌دهند.

روش‌های جراحی زیبایی بینی
برای انجام  رینوپلاستی جراحی زیبایی بینی دو روش کلی وجود دارد که جراح بینی یا متخصص گوش و حلق و بینی با توجه به نوع بینی دلخواه بیمار و تجربه خود یکی از این دو روش را انتخاب می‌کند که عبارتند از:

روش باز جراحی زیبایی بینی
در روش باز جراحی بینی ابتدا برشی ایجاد شده تا پوست بلند شود و جراح بتواند تغییرات بینی را انجام دهد. برشی که زیر پوست زده می‌شود باعث شده تا جراح بتواند به تمام ساختمان بینی اعم از قسمت غضروفی، بافت نرم و استخوانی تسلط داشته باشد و اقدامات لازم برای اصلاح بینی را انجام دهد. از طرفی پس از انجام جراحی زیبایی بینی جای هیچگونه زخمی روی صورت باقی نمی‌ماند.

روش بسته جراحی زیبایی بینی
در روش بسته جراحی بینی کلیه برش‌ها در داخل بینی زده می‌شود و پوست به‌طور محدود از روی پوست جدا شده و توسط وسیله‌ای مخصوص بالا نگه داشته می‌شود تا جراح بتواند تغییرات بینی را انجام دهد.

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته
هر چند جراحی بینی به روش باز و بسته هر دو برای بهبود ساختار بینی انجام می‌شوند؛ اما با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. در جراحی بینی به روش باز جراح دید بیشتری نسب به ساختار بینی دارد و همین‌طور بهتر می‌تواند پروتزهای غضروفی و استخوانی را  به راحتی کار گذارد. از طرفی جراحی زیبایی بینی به روش باز معمولا برای بینی‌های بیش از حد بزرگ و سخت انجام می‌شود. از طرفی در جراحی زیبایی بینی به روش بسته مدت زمان انجام عمل کمتر است و روی پوست هیچ برشی زده نمی‌شود و پس از جراحی احتمال عفونت و تورم کاهش می‌یابد؛ در حالی که در جراحی زیبایی بینی به روش باز دست جراح برای اصلاح فرم بینی دلخواه بیمار باز تر است و می‌تواند به راحتی ساختار بینی را تغییر دهد.

مدت زمان جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی یکی از بی‌هوشی‌های کوتاه مدت است که معمولا از زمان بی‌هوش کردن بیمار تا اتمام جراحی زیبایی دو الی سه ساعت طول می‌کشد. البته نوع بینی بیمار، تجربه و سابقه جراح زیبایی بینی در زمان جراحی نیز تاثیر گذار است.

نکاتی پس از انجام جراحی زیبایی بینی
پس از انجام جراحی زیبایی چه به روش باز یا بسته باید نکاتی را رعایت کنید تا ورم ناشی از جراحی هر چه زودتر بهبود یافته و همین‌طوراحتمال بروز عفونت کمتر شود. در روزهای اول پس از جراحی زیبایی بینی بهتر است از خوردن غذاهای جویدنی خودداری شود تا به بافت بینی برای تنفس فشار وارد نشود. همچنین در هفته‌های اول جراحی زیبایی بینی باید برای کاهش عفونت بافت بینی از سرم مخصوص برای شستشو بینی استفاده شده و بیمار باید در وضعیت ایستاده یا خوابیده از سرم شستشو استفاده کند. همچنین مصرف قرص‌های آنتی‌بیوتیک تا چند روز پس از انجام جراحی زیبایی بینی الزامی است. از طرفس پس از انجام جراحی زیبایی بینی باید از چسب مخصوص استفاده شده تا سرعت کاهش ورم افزایش یابد و شکل و حالت بینی تغییر نکند.

مشکلات پس از انجام جراحی زیبایی بینی
عموما جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی‌های بی‌خطر محسوب می‌شوند؛ اما ممکن است مشکلاتی پس از انجام جراحی زیبایی بینی ایجاد شود. بیشترین چالش افراد پس از انجام جراحی زیبایی بینی عفونت بافت بینی است که باید برای جلوگیری از آن از داروهای آنتی بیوتیک استفاده شده و نکات بهداشتی رعایت شود. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به وجود آید نارضایتی بیمار از بینی خود پس از انجام زیبایی بینی است که در این صورت با رضایت بیمار و تشخیص پزشک متخصص یا پزشک گوش و حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی دوباره انجام می‌شود.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top