تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/29 - 03:36
کد خبر: 298819

پیش‌بینی هاآرتص درباره شکست کنفرانس ضدایرانی

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در تحلیلی پیش بینی کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دستیابی به هدفش برای اجماع میان کشورهای عربی بر ضد ایران در کنفرانس ماه آینده در لهستان، ناکام خواهد ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز جمعه در مقاله ای به بررسی ابعاد مختلف کنفرانسی ضدایرانی پرداخت که ایالات متحده قصد دارد ماه آینده در ورشو برگزار کند.

"زوی بارعل" نویسنده این مقاله پیش بینی کرد که هدف آمریکا برای ایجاد "ناتوی عربی" در این کنفرانس، به شکست خواهد انجامید.

وی با اشاره به عدم ثبات در تصمیم های ترامپ و ذکر این نکته که کشورهای عربی "سیاست های زیگزاگی" دولت آمریکا را فراموش نکرده اند، نوشت: «معلوم نیست این کنفرانس به دنبال چه چیزی است.»

بر اساس این تحلیل، حتی تصور این موضوع که آمریکا در این اجلاس بتواند کشورهای عربی مخالف ایران را به انجام اقدامات عملی علیه تهران مجاب کند، سخت است.

بارعل نوشت حتی در صورت وقوع جنگ با ایران هم، هر کدام از کشورهای عربی اولویت های مختص به خود را داشته و با آمریکا همسو نیستند.

در این یادداشت آمده است که رژیم صهیونیستی از برگزاری اجلاس ضدایرانی ورشو خشنود خواهد شد، چرا که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این شانس را خواهد داشت تا در حال دست دادن با رهبران عربی چند تا عکس بگیرد و بیاینه ضدایرانی در پایان این اجلاس نیز نوعی "پاداش" برای وی به حساب خواهد آمد.

وی در ادامه نوشت نمودار جریان سیاست های آمریکا علیه ایران در خاورمیانه اینگونه حکم می کند که واشنگتن باید نخست میان کشورهای عربی صلح و آشتی برقرار کند، سپس عراق را مجاب کند تا روابطش با ایران را کاهش دهد، پس از آن لبنان را مجبور کند تا در مشارکت حزب الله در دولت تجدید نظر کند، راهی برای پایان دادن جنگ در یمن بیابد، و در نهایت ترکیه را مجبور کند تا اتحاد خود با ایران را پایان دهد، "در حالی که ثابت شده است که هر کدام از این موارد غیر ممکن است."

این مقاله نوشت از قرار معلوم آمریکا برای دستیابی به تمام اهداف فوق مجبور خواهد بود تا تمامی رهبران کشورهای عربی را عوض کند.

بارعل در نهایت به اطلاعات سطحی دونالد ترامپ درباره دنیای سیاست اشاره کرده و نوشت: «در دسامبر سال 2018، شش ماه پس از آنکه ترامپ رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا را اخراج کرد، تیلرسون گفت که رئیس جمهور خواندن را دوست ندارد، گزارش های اجمالی را مطالعه نمی کند، و دوست ندارد که وارد جزئیات بسیاری از مسائل شود.»

پیش از این، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که تلاش‌های دولت آمریکا برای همراه کردن کشورهای اروپایی با کارزار فشار علیه ایران به بن‌بست خورده و منابع آگاه می‌گویند کشورهای عضو اتحادیه اروپا از شرکت در نشستی که واشنگتن قرار است علیه ایران در ورشو برگزار کند، خودداری خواهند کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top