تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/30 - 10:24
کد خبر: 298981

چرا برخی جریانات به دنبال احیای سیاسی مجید توکلی با هر روشی هستند؟

وقتی مهندس موتور کشتی مشاور کاهش آلودگی هوا می‌شود

این اقدام شورای شهر را باید در راستای سلسله اقداماتی برای احیای حیات سیاسی مجید توکلی دانست. مسئولان شورا تاکنون به این سوال پاسخ نداده‌اند که فردی با سابقه تحصیلی مربوط به موتور کشتی (اگر به اتمام رسانده باشد) چه تخصصی در حوزه کاهش آلودگی هوا دارد؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تصاویری روز گذشته منتشر شد از حضور مجید توکلی، مجرم امنیتی و از فعالان اغتشاش در دانشگاه‌های تهران، در جلسه شورای شهر تهران پیرامون موضوع آلودگی هوا. خبری که حتی پای آن به اخبار 20:30 شبکه دو سیما نیز کشید شد.

این تصاویر را علی پیرحسینلو مشاور پورسید آقایی معاون حمل و نقل شهردرای تهران، در توییتر خود منتشر کرد و گفت که مجید توکلی درباره تجربه مکزیکوسیتی در کنترل آلودگی هوا، گزارشی به شورای شهر تهران ارائه داده است. گفتنی است توکلی مدتی بعد از آزادی از ایران خارج شد و به کشور مکزیک رفت.

همچنین در تصویری که در توییتر پیرحسینلو منتشر شده است، از اعضای شورای شهر تهران فقط تصویر آرش میلانی دیده می‌شود.اما چرا این خبر را باید مهم دانست؟

بیشتر بخوانید// مجید توکلی برای رهبری آشوب از بندرعباس به تهران آمده بود

وقتی مهندس موتور کشتی مشاور کاهش آلودگی هوا می‌شود

مجید توکلی؛ از اغتشاش و توهین به رهبری تا درخواست از ترامپ برای تحریم بیشتر ایران
مجید توکلی که از سوی ضدانقلاب بنام «شرف دانشجویی» معروف شده است، دانشجوی اخراجی ورودی 83 رشته کشتیرانی دانشگاه امیرکبیر بود که به دلیل مشروطی چهار ترم پیاپی، بعد از ماجرای هتاکی نشریات دانشگاه امیرکبیر به مقدسات به مدت 15 ماه در زندان به سر برد و به دلیل رافت اسلامی آزاد شد. حمله به اهل بیت نیز دستمایه‌ای بود برای حمله به رهبری نظام. در لا به لای مقالات جملاتی دیده می‌شد همانند: « علی(ع) و محمد(ص) هم گناه کبیره می‌کردند.علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم... علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است.»

وی در 16 آذر 88، به عنوان لیدر جریان افراطی در دانشگاه امیرکبیر سخنان و شعارهای اهانت آمیزی بر علیه نظام و رهبری مطرح می کند و زمانی که می خواهد با مانتو، مقنعه و چادر از این دانشگاه خارج شود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شود.

بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب وی به جرم تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. براساس اطلاعات موجود این فرد در تاریخ  ۲۹ مهر ۱۳۹۲ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

اما نام مجید توکلی دوبار بسیار برجسته شد. بار اول مربوط به فرار وی از دانشگاه امیرکبیر در 16 آذر 88 بود. مجید توکلی در این روز پس از آنکه نتوانست با سخنرانی خود بر تعداد تجمع کنندگان حامی میر حسین موسوی بیفزاید، با مشاهده حضور دانشجویان حامی انقلاب اسلامی احساس خطر کرد و با آرایش و لباس زنانه آماده فرار از دانشگاه شد. او که همانند زنان محجبه، مانتو به تن کرده و مقنعه و چادر به سر داشت و حتی یک کیف زنانه را نیز برای محکم کاری به دوش انداخته بود توسط مامورین امنیتی دستگیر شد. این در حالی است که عکس وی در بسیاری از تجمعات دانشجویان افراطی به عنوان نماد "مقاومت جنبش دانشجویی" در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شد.

بیشتر بخوانید// پیگیری زیرپوستی بازگشت به تحصیل لیدر نشریات هتاک و اغتشاشات دانشگاه امیرکبیر

وقتی مهندس موتور کشتی مشاور کاهش آلودگی هوا می‌شود

بار دوم اما اول آذرماه امسال بود که توکلی همگام با ترامپ ملت ایران را تروریست خواند. بعد از اینکه ترامپ توئیت خود مبنی بر تروریست بودن ملت ایران را منتشر کرد بلافاصله مجید توکلی توئیتی منتشر کرد که نشان می‌داد وی نیز با ترامپ همگام است.

تنفس مصنوعی برای حیات یک مجرم امنیتی؛ از دانشگاه تا شورای شهر
این اقدام شورای شهر را باید در راستای سلسله اقداماتی برای احیای حیات سیاسی مجید توکلی دانست. مسئولان شورای شهر تا این لحظه به این سوال پاسخ نداده‌اند که فردی با سابقه تحصیلی مربوط به موتور کشتی (اگر به اتمام رسانده باشد) چه تخصصی در حوزه کاهش آلودگی هوا دارد؟

چرا مشاور معاون حمل و نقل شهردرای تهران در توئیتر خود حضور مجید توکلی را برجسته می‌کند به حدی که گویا کلیت جلسه به نوعی صحنه‌سازی برای حضور این مجرم امنیتی در این جلسه بوده و لاغیر؟

درست است که توکلی مدت حبس خود را گذرانده است ولی هنوز هم یک سابقه دار امنیتی محسوب می‌شود و باید پرسید آیا در میان این همه جوان متخصص، چرا باید چنین شخصی در جلسه حضور داشته باشد؟

واقعیت آن است که از سال 94 اخباری مبنی بر بازگشت وی به دانشگاه امیرکبیر منتشر شده است. اخباری که نشان می‌دهد برخی مسئولان وزارت علوم در تلاش هستند تا در اقدامی آرام و زیر پوستی زمینه بازگشت توکلی به به دانشگاه امیرکبیر را فراهم کنند.

بیشتر ببینید// فیلم:: جریانی که دیروز امیرکبیر را به آشوب کشید، سابقه توهین به «رییس جمهور» را هم دارد

شورای شهری که تنها عملکردش حاشیه‌ است
عملکرد شورای شهر دوره پنج شهر تهران را اگر بخواهیم خلاصه کنیم می‌شود «شورای حاشیه». شورایی که از اولین روز فعالیت تا امروز هیچ دستاوردی در حوزه تخصصی خود نداشته است. انتخاب شهردار، دعوای اعتدالی/ اصلاحاتی در تقسیم مناصب شورای شهر و حاشیه‌های مربوط به رفتار شخصی اعضای این شورا از جمله این حواشی است.

حال هم حضور یک مجرم سابقه‌دار در یک جلسه غیر مرتبط با تحصیلات وی شورای تهران را با چالش جدیدی مواجه کرده است. گویا برخی دوست ندارند شورای پنجم بدون یک روز آرامش به پایان خود برسد و چه بهتر که دراین میان برخی اهداف خود را هم عملی کنند.


download

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top