تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/11/02 - 07:49
کد خبر: 299268

افزایش ۳۰ درصدی رضایتمندی تهرانی‌ها از عملکرد پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۳۰ درصدی رضایتمندی تهرانی‌ها از عملکرد پلیس خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از مشرق، سردار حسین رحیمی در پاسخ به این سوال که از زمان پذیرش مسئولیت به عنوان رئیس پلیس پایتخت، شاهدیم که طرح‌های مختلف انتظامی و ترافیکی با عنوان طرح "رعد"، "طاهر" و … در تهران اجرایی می‌شود، نتیجه عملیاتی کردن این طرح‌ها چیست؟ اظهار کرد: همزمان با پیاده سازی و اجرای طرح‌های انتظامی و عملیاتی دو هدف اصلی و محوری را مدنظر قرار دادیم؛ "تکریم مردم"؛ ارائه خدمات انتظامی توأم با اخلاق مداری و احترام، رعایت حقوق شهروندی و تلاش برای گره گشایی از مشکلات، از اولویت‌های اساسی پلیس پایتخت تعریف شد.

وی افزود: برخورد "آفندی" و "تهاجمی" با مجرمان، قانون شکنان، هنجارشکنان و اشخاصی که به دنبال اخلال در نظم عمومی و اجتماعی هستند، نیز به عنوان رویکرد اولویت دار دوم پلیس پایتخت تعریف و تبیین شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تشریح کرد: در اجرای اولویت اول، اقداماتمان را با توجه بر ادبیات "گفتمانی" و " گفتاری" اسلامی و اخلاقی آغاز کردیم، به طوری که طی دوره‌های کارگاهی و آموزشی، این مهم به نیروهای پلیس آموزش داده شد، از طرفی تلاش‌ها به گونه‌ای بوده است که این ادبیات "گفتمانی مقبول" در رفتار کارکنان نیز بروز و ظهور داشته باشد.

سردار رحیمی تأکید کرد: تلاش برای حل مشکل مردم باید به عنوان یکی از اساسی‌ترین باور و عمل نیروهای پلیس پایتخت باشد به گونه‌ای که در رفتار و منش ماموران پلیس، شاهد باشیم که دغدغه گره گشایی از مشکلات مردم را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به تعریف این دو اولویت اساسی، برای هر کدام از پلیس‌های تخصصی و زیرمجموعه فرماندهی انتظامی استان تهران بزرگ، اعم از پلیس آگاهی، راهور، مبارزه با مواد مخدر و … مأموریت‌های مختلف در قالب اجرای طرح‌های عملیاتی تعریف و تدوین شد و اجرای طرح‌های مختلف انتظامی و ترافیکی برای ارتقاء امنیت جامعه، نظم و انضباط اجتماعی شهری و افزایش احساس امنیت در میان مردم، کلید خورد.

وی یادآور شد: به طور مثال برای پلیس آگاهی، اجرای طرح‌های عملیاتی و مستمر در قالب شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای، مالخران، مجرمان فراری و …، برای پلیس مبارزه با مواد مخدر؛ مبارزه بی امان با قاچاقچیان خرد و کلان مواد، معتادان متجاهر، خرده فروشان، پلیس راهور برخورد با خودروهای دودزا، پلاک مخدوش، دوردور کردن‌های صاحب برخی خودروها، ایجاد آلودگی صوتی و… تدوین شد.

سردار رحیمی ادامه داد: ازطرفی در روند اجرایی طرح‌های تعریف شده، بر انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی متمرکز شدیم.

وی یادآور شد: آنچه که در این میان به نظر مغفول مانده بود، تمرکز بر شیوه فعالیتی کلانتری ها، مراکز انتظامی و ارائه کارنامه کاری و عملکردی این بخش از پلیس به مردم بود، بنابراین اجرای طرح‌های مختلفی، چون "رعد" را برای کلانتری‌ها و مراکز انتظامی با تمرکز بر "کشف محوری" و "شناسایی و دستگیری مجرمان" کلید زدیم و این مأموریت بدین گونه تعریف شد که؛ تمامی کلانتری‌ها در حوزه استحفاظی خود باید سارقان، خرده فروشان مواد مخدر، اراذل و اوباش و … را شناسایی، دستگیر و عرصه را بر این افراد تنگ کنند.

رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: امروز و در یک زمانبندی ۱۸ ماهه، بالغ بر ۲۱ طرح "رعد" توسط همکارانم در کلانتری‌ها و مراکز انتظامی تهران بزرگ انجام شده و همزمان با اجرای این طرح، تعداد زیادی از سارقان، مالخران، اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس مردم، مجرمان، قانون شکنان و هنجارشکنان شناسایی و دستگیر شدند و باید بگویم اجرای چنین طرح‌هایی تداوم دارد.

سردار رحیمی بیان کرد: باید بگویم با اجرای چنین طرح هایی، کلانتری‌ها به گونه‌ای در مسیر احیاء و پویایی قرار گرفتند و طرح تحول کلانتری ها، عملاً در مراکز انتظامی تهران بزرگ اجرایی و عملیاتی شد.

رئیس پلیس پایتخت تأکید کرد: بخش عمده‌ای از امنیتی که امروز در تهران بزرگ شاهدیم نتیجه اجرای طرح هایی، چون "رعد" است و نتیجه اینگونه اقدامات افزایش ۳۰ درصدی میزان رضایتمندی شهروندان تهرانی از عملکرد پلیس پایتخت است.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم، امنیت پایتخت علی رغم تمام مشکلات و چالش هایی، چون بیکاری، تورم و آسیب‌های مرتبط با این معضلات، در مطلوب‌ترین وضعیت قرار دارد؛ در واقع تلاش کردیم از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد مأموریت و راهبردهای پلیس در راستای امنیت و نظم آفرینی بهره ببریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top