تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/03 - 18:03
کد خبر: 299523

بورسیه تحصیلی رایگان

در نهایت از ایشان سوال کنید که آیا امکان دارد دانشکده ارزیابی مجددی به بسته کمک هزینه انجام دهد؟ معمولا پاسخ این سوال مثبت است. سپس بپرسید که آیا این امکان وجود دارد تا پیشنهاد مرا جهت ارزیابی مجدد بررسی کنید؟

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از مشکلات دانشجویانی که بورسیه تحصیلی رایگان دریافت میکنند، چگونگی تامین هزینه های تحصیل است، نگران نباشید اطلاعاتی که درباره کمک هزینه های مالی به شما داده خواهد شد را خیلی زود دریافت میکنید، این اطلاعات حتی ممکن است در نامه ای که مربوط به پذیرش شما به دستتان رسیده است وجود داشته باشد.

 در این مقاله قصد دارم راه کارهایی را برای دریافت بورسیه تحصیلی رایگان و کمک هزینه های تحصیلی بیشتر معرفی کنم.

بورسیه تحصیلی رایگان

  1. اگر شرایط لازم را برای دریافت کمک هزینه های دانشجویی دارید، تمامی مدارک مربوطه و فرمهای وام را پر کنید. دقت کنید که این کار به درستی و به موقع انجام شود، چرا که دانشجویان زیادی به دلیل سر وقت اپلای نکردند و یا به اشتباه مراحل فوق را انجام داده اند، کمک هزینه های خود را از دست داده و دیگر هرگز نتوانستند کمک هزینه ای دریافت کنند. این کمک هزینه ها در هفته های اول و دوم بعد از پذیرش به شما پرداخت خواهد شد، اگر در این مدت دریافت نکردید، به دفتر مربوطه مراجعه یا تماس حاصل کنید.
  2. پیشنهادات کمک هزینه تحصیلی دیگری نیز خواهید داشت، خود را با حسن نیت برای این مذاکرات آماده کنید. بارها برای دانشجویان مختلف پیش آمده که این راه را به اشتباه رفته اند و درباره این پیشنهادات، مذاکرات غیر اصولی با اساتید و مسئولین دانشگاه داشته اند، به طور مثال بعد از دریافت پیشنهاد های کمک هزینه تحصیلی، با مسئولین تماس گرفته و میگویند: “بنده پیشنهادات بالاتری را از یک دانشگاه دیگر دریافت کرده ام که به نسبت مبلغ پیشنهادی شما خیلی بیشتر است، حالا شما باید همان مقدار یا بیشتر به بنده پرداخت نمایید”. تکرار میکنم که این روش صحبت بسیار اشتباه است.

بهتر است با کسی که نامه ی پذیرش شما را امضاء کرده است مذاکره کنید و درباره این پیشنهادها به این صورت عمل کنید: ابتدا از وی به خاطر پذیرش شما و کمک سخاوتمندانه ای که دانشکده به شما کرده است تشکر کنید. مطمئن باشید با انجام این کار راه طولانی را طی خواهید کرد. به مبلغ پیشنهادی اشاره ای نکنید اما اجازه دهید تا بدانند که پیشنهادهای دیگری نیز داشته اید.

بورسیه تحصیلی رایگان

در نهایت از ایشان سوال کنید که آیا امکان دارد دانشکده ارزیابی مجددی به بسته کمک هزینه انجام دهد؟ معمولا پاسخ این سوال مثبت است. سپس بپرسید که آیا این امکان وجود دارد تا پیشنهاد مرا جهت ارزیابی مجدد بررسی کنید؟

نتیجه این بحث امکان دارد به کسب بودجه بیشتر منتهی نشود، اما روش انجام مذاکره به درستی انجام شده است و شانس بیشتری برای دریافت کمک هزینه بالاتر خواهید داشت.

  1. کمک هزینه های تحصیلی در طول سال تحصیلی هم پرداخت میشود، بعد از ثبت نام در دانشگاه نیز درخواست کمک و مساعدت کنید. باید بدانید که چه زمانی درباره این موضوع جستجو کنید. معمولا بهترین زمان برای دریافت کمک هزینه های مجدد، دو یا سه هفته مانده به امتحانات پایان ترم است.
  2. همیشه به دنبال منابع کمک هزینه های تحصیلی دیگری نیز باشید. کشورهای مختلفی هستند که برای جذب دانشجویان بین المللی، کمک هزینه هایی را به صورت بورسیه تحصیلی رایگان ارائه می دهند. مثلا کشور آلمان بورسیه های به نام DAADD را به دانشجویان خارجی ارائه میکند.

یکی از بهترین راه ها، جستجو در وب سایت آموزش و پرورش کشور مورد نظر است.

  1. اگر به زمان بیشتری برای پرداخت ودیعه ثبت نام نیاز دارید، هیچ اشکالی ندارد که درخواست تمدید این زمان را ارائه کنید. این هزینه ها ممکن است به چند صد دلار یا چند هزار دلار برسد و بعد از پرداخت مبلغ دیگر قابل استرداد نیست.

میتوانید با دفتر پذیرش تماس حاصل کرده و از آنها درخواست کنید تا چند هفته برای پرداخت این وجه فرصت دهند که معمولا با این درخواست موافقت خواهد شد. این کار به شما کمک میکند تا زمان کافی داشته باشید که اگر بعد از ثبت نام منصرف شدید، این مبلغ را متضرر نشوید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top