تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/11/04 - 10:09
کد خبر: 299612

طی نامه‌ای؛

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس وزرای دولت را دعوت به مناظره کرد

در بخشی از این نامه آمده است: ایران نمی‌تواند در مورد تعریف کشور‌های تروریست در پالرمو و CFT شرط بگذارد چرا که متن کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، صرفا در دو نقطه به اعضا اجازه حق شرط می‌دهد، یکی در ماده ۲۴ که مربوط به شیوه حل اختلاف است و دومی مربوط به عضویت یا عدم عضویت در ۹ معاهده پیوست است و در مورد تعریف تروریسم و اعمال تروریستی که در ماده‌های ۲ و ۶ آمده است، هیچ حق شرطی قائل نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای به 8 وزیری که از رهبر انقلاب در خواست تصویب cft را داشتند دعوت به مناظره کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محمد جواد ظریف، فرهاد دژپسند، بیژن نامدار زنگنه، رضا رحمانی، رضا اردکانیان، محمود حجتی، محمد شریعتمداری و محمد اسلامی.

وزرای محترم دولت جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم.
در پی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب که در آن خواستار تسریع در تصویب لوایح پالرمو و CFT شده‌اید، لازم دانستیم نکات مهم زیر را که متخصصان انقلابی حوزه مقابله با تحریم درباره آن‌ها اتفاق نظر دارند به سمع و نظر شما برسانیم تا بدانید خواستار تسریع در انجام چه نوع خودتحریمی‌هایی هستید.

در مقدمه متن اصلی کنوانسیون «پالرمو» آمده است که کشور‌ها برای قرار گرفتن در زیرمجموعه یکی از پروتکل‌های زیر مجموعه این کنوانسیون، باید در مجموعه این کنوانسیون عضو شوند. در متن این کنوانسیون موارد متعددی از مفاسد مالی که جنبه فراملی نیز دارند، مورد تأکید قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین موارد آن مبارزه با پولشویی است و در ماده ۷ این کنوانسیون به تفصیل به آن پرداخته شده است؛ و این یعنی اینکه پیوستن به پالرمو مشابهت بسیار زیادی با پیوستن به کنوانسیون CFT دارد. چرا که تعریف آن‌ها از پولشویی و تروریسم با قوانین داخلی ما متفاوت است که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در آینده می‌شود.

ایران نمی‌تواند در مورد تعریف کشور‌های تروریست در پالرمو و CFT شرط بگذارد چرا که متن کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، صرفا در دو نقطه به اعضا اجازه حق شرط می‌دهد، یکی در ماده ۲۴ که مربوط به شیوه حل اختلاف است و دومی مربوط به عضویت یا عدم عضویت در ۹ معاهده پیوست است و در مورد تعریف تروریسم و اعمال تروریستی که در ماده‌های ۲ و ۶ آمده است، هیچ حق شرطی قائل نشده است.

نکته مهم بعدی این است که نمی‌توان به سادگی در صورت عدم رضایت، از عضویت در این کنوانسیون‌ها انصراف داد. بعضاً گفته می‌شود اگر الحاق ایران به کنوانسیون CFT به ضرر منافع ملی باشد میتوانیم از آن خارج شویم. در حالی که طبق روال قانونی این کنوانسیون فرآیند خارج شدن یک سال به طول خواهد انجامید و در این یک سال مشخص نیست که چه مشکلاتی می‌تواند دامنگیر کشور شود. ضمنا، چون این کنوانسیون نام جعلی مقابله با تامین مالی تروریسم را یدک می‌کشد، خروج از این کنوانسیون به معنای حمایت از تروریسم را در جامعه بین المللی تداعی خواهد کرد و نپیوستن به آن بسیار کم هزینه‌تر از خروج از آن خواهد بود.

در نهایت خاطرنشان می‌شویم که با پیوستن به هرکدام از این کنوانسیون‌ها یک ابزار جدید به کشور‌های سلطه گر میدهیم که ایران را برای رسیدن به خواسته‌هایشان تحت فشار قرار دهند؛ و به هیچ عنوان پیوستن به این کنوانسیون‌ها به صلاح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

باتوجه به موارد ذکرشده در مورد تبعات پیوستن به این لوایح و نظر به این که شما وزرای محترم از موافقان لوایح مذکور هستید و در نامه‌ای دور از شان به رهبری خواستار تسریع در تصویب این لوایح شده‌اید، کارگروه مقابله با تحریم بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران جهت شفافیت در این موضوع آماده برگزاری هر چه زودتر مناظره با هرکدام از شما بزرگواران است. امید است جنابعالی جهت اطلاع مردم شریف ایران نسبت به استدلال‌هایتان و استدلال‌های مخالفان تصویب این لوایح، دعوت به مناظره را بپذیرید؛ و من ا... التوفیق

کارگروه مقابله با تحریم بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top