تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/11/04 - 11:21
کد خبر: 299616

جزئیات هشتمین نشست از سلسله جلسات بحران جنسی

وی قوای جنسی را قوای چند بعدی توصیف کردند و بیان داشتند:"یکی از این ابعاد حواس پنجگانه است، یکی سلامت جسم، یکی عواطف، که در مرد و زن متفاوت است. یکی از ابعاد خیال است که امورجنسی بسیار به آن وابسته است. یکی دیگر از ابعاد هیجان است، مثلا گاهی ناتوانی در کنترل هیجان به امر جنسی ختم می شود."

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر سجاد مهدی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق مهمان هشتمین نشست از سلسله جلسات بحران جنسی بود.

در ابتدای جلسه، وی با بیان اینکه فهم امرجنسی بر تربیت جنسی مقدم است تاکید کردند که ما باید اول فضای جنسی کشور را بشناسیم و بعد آن را بحران بنامیم و برای حل آن تلاش کنیم و اضافه کردند : "امروز تعداد کارگاه های جنسی در کشور بسیار زیاد است و برخی مورد تایید و برخی مورد تایید نیستند.  گسترش این کارگاه ها از سند 2030 شروع شد.

با آمدن این سند در ایران، دوگانه ای در کشور آغاز شد که یک طرف آن تربیت جنسی و طرف دیگر آن آموزش جنسی بود.در این میان اتفاقاتی هم مثل ماجرای مدرسه افتاد که دو طرف روی آن موج سواری کردند. البته این ماجراها از قبل هم در کشور وجود داشت ولی به دلیل پررنگ شدن این موضوع و قوی تر شدن رسانه این ماجرا به شدت در کشور خبرساز شد.

ما هرچقدر هم روی تربیت و آموزش جنسی کار کنیم باز هم نمی توانیم به راه حل درستی برسیم. زیرا همه ی این روش ها تکنیک هستند و چون انسان موجودی مکانیکی نیست این تکنیک ها فقط در کوتاه مدت جواب می دهد. امروز فضایی که بین متخصصان ایرانی وجود دارد فضای واحدی نیست. این فضا نه دینی و نه ایرانی است. بلکه بیشتر غربی و فرویدی است. در غرب به دلیل وجود یک فضای واحد، نظام معنایی واحدی شکل میگیرد و این باعث می شود که متخصصان غربی بسیار راحت¬تر باشند."

وی قوای جنسی را قوای چند بعدی توصیف کردند و بیان داشتند:"یکی از این ابعاد حواس پنجگانه است، یکی سلامت جسم، یکی عواطف، که در مرد و زن متفاوت است. یکی از ابعاد خیال است که امورجنسی بسیار به آن وابسته است. یکی دیگر از ابعاد هیجان است، مثلا گاهی ناتوانی در کنترل هیجان به امر جنسی ختم می شود."

دکتر مهدی زاده با بیان اینکه در کشور ما مسئله ی آسیب کودکان و تربیت و آموزش جنسی بیشتر از بقیه ی مسائل مطرح شده اند. برای حل این مسائل خاطرنشان کرد: " برای حل این مشکلات ما باید در 9 بعد فعالیت داشته باشیم و این ابعاد باید در ساحت های چهارگانه ی نیروی انسانی، رسانه، قوانین و ساختارها بررسی شوند. این ابعاد عبارت¬اند از:

1)مبانی نظری فهم امر جنسی

2)تربیت رفتاری

3)تربیت هویتی

4)تربیت محتوایی

5)رویکرد درمانی و مقابله با آسیب ها

6)مقابله با آزار و آسیب کودکان

7)رویکرد آموزش لذت و ارضای نیازها

8) سلامت و بهداشت جنسی

9) رویکرد سیاست گذاری فرهنگی رسانه ای
در کشورهای غربی فضای سواد رسانه ای و حساسیت والدین نسبت به رسانه ی کودکان خود بسیار قوی تر است و غربی ها به این مسائل بیشتر اهمیت می¬دهند. سیاست¬گذاری در این زمینه هم بسیار اهمیت دارد. ما اگر سیاست¬گذاری نکنیم نهایتا می توانیم تعداد اندکی را از این خطر برهانیم. "

دکتر مهدی زاده با بیان اینکه مسئله ی جنسی چیزی نیست که ما بتوانیم مدیریت 100 درصد روی آن داشته باشیم، اضافه کرد: در جامعه افراد در سطوح مختلفی زندگی میکنند و برای همه ی این ها نمی توان یک راه حل مشترک داد. وقتی رسانه فضای بی عفتی را ترویج میدهد خیال در جامعه بیشتر می¬شود و بسیاری از مخاطبان از امور جنسی انتظاراتی دارند که در دنیای واقعی این گونه نیست. بسیاری از سلبریتی¬ها بسیار متفاوت از آنچه مشاهده می شود هستند.

او همچنین تاکید داشت که باید گروه های مختلفی در ابعاد 9گانه و ساحت¬های 4گانه کار کنند تا به نتیجه برسند و اگر در این زمینه تقسیم کار صورت نگیرد نتیجه گیری بسیار دور از انتظار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top