تاریخ انتشار: جمعه 1397/11/05 - 11:42
کد خبر: 299666

ولایتی: 30 سال دانشگاه آزاد حسابرسی مالی نشده است!

ولایتی با انتقاد از اینکه این دانشگاه طی 30 سال فعالیت خود حسابرسی مستقل مالی نشده است، گفت: این امر در تاریخ مالی موسسات موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران بی سابقه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت ‌مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و جمع رئیس، معاونین و مسئولان این مجموعه با بیان اینکه اسلام در علوم انسانی بسیار غنی است، افزود: علیرغم تمام ظرفیت های ارزشمند در زمیه علوم انسانی، آموزش عالی کشور از این جهت پیش رفت قابل قبولی نکرده است.

وی با تاکید براینکه در علوم انسانی باید وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود، افزود: انسان اشرف مخلوقات است ولی امروز با وجود ترجمه کتب علوم انسانی غرب، انسان به اندازه ابزار تنزل یافته که این امر وظیفه اساتید حوزه و دانشگاه را سنگین تر می کند که در کنار یکدیگر کتبی را تالیف کنند بر اساس ارزش‌هایی که در اسلام است انسان به جایگاه معنوی و الهی خود دست یابد.

ولایتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که دانشگاه آزاد به بازنگری و بازسازی علوم انسانی می‌دهد و در این راه همکاری نزدیک حوزه های علمیه و دانشگاه ها را ضروری می‌داند. انتخاب شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه استاد گرامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه به سمت معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی موجب خواهد شد که با تلاش ایشان بتوان این اقدام راهبردی بسیار ضروری یعنی تحول در علوم انسانی مبتنی بر ارزش‌های متعالی اسلامی و ایرانی را سامان داد.

وی با انتقاد از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طی 30 سال فعالیت خود حسابرسی مستقل مالی نشده است، تصریح کرد: این امر در تاریخ مالی موسسات موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران بی سابقه است.

ولایتی به پسوند اسلامی دانشگاه آزاد هم اشاره کرد و گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نگاه جدی به فرهنگ است لذا باید در عرصه فرهنگی در دانشگاه تحول ایجاد کرده تا پسوند اسلامی معنای واقعی خود را به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما در دانشگاه است که بتوانیم مجموعه ای در تراز انقلاب اسلامی را به جامعه ایران و جهان معرفی کنیم و به نظر می رسد از جمله در مشهد که پایتخت فرهنگی جهان تشییع است با امکانات و پتانسیلی که وجود دارد می تواند در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی اقدامات قوی‌تر و مؤثرتری انجام دهد و در سایه اموار پر فیض مرقد شریف حضرت علی بن موسی رضا علیه السلام، انتقال دهنده فرهنگ اسلامی باشد.

رئیس هیأت‌مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر انجام پژوهش های هدفمند و تقویت اقتصاد دانش بنیان، افزود: در حوزه‌ علم و فناوری رشد خوبی داشته و جزء کشورهای برتر دنیا هستیم بنابراین در حوزه علوم انسانی از جمله علوم تربیتی، روانشناسی و جامعه شناسی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی باید نوآوری و تالیف داشته باشیم.

ولایتی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی می تواند یکی مهم ترین مراکز علمی نظام جمهوری اسلامی باشد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد با برخورداری از ظرفیت عظیم علمی و پتانسیل و توانمندی های خود می تواند در راستای اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد.

وی با بیان اینکه زبان فارسی یکی از پر ظرفیت ترین زبان‌های علنی دنیا است، تصریح کرد: زبان فارسی زبان دوم اسلام و زبان اول عرفان اسلامی است از این رو باید آموزش زبان فارسی در مدارس سما تقویت شود.

در ادامه علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد نیز ضمن خیر مقدم ، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی ارائه کرد.

در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ،‌ روسای واحدهای نیشابور، قوچان و تربت حیدریه و معاونین و روسای و هیات رییسه دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

همچنین ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به همراه حجت الاسلام و المسلمین جواد مهدوی نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان رضوی، سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین دانشگاه با حضور بر مزار شهدای گمنام واحد مشهد با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ 5 شهید گمنام مجموعه فرهنگی واحد مشهد ادای احترام کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top