تاریخ انتشار: جمعه 1397/11/05 - 18:24
کد خبر: 299689

لیپی از سرمربیگری چین کناره‌گیری کرد

مارچلو لیپی سرمربی کهنه‌کار تیم ملی چین بعد از شکست در برابر ایران قطع همکاری خود با فدراسیون این کشور را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نود، روز گذشته تیم ملی ایران توانست در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۳-۰ مقابل چین به پیروزی برسد و حریف ژاپن در مرحله نیمه نهایی شود.

بعد از این شکست مارچلو لیپی سرمربی ۷۰ ساله سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که سابقه قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه دارد از سمت خود کناره‌گیری کرد. او پس از بازی به خبرنگاران گفت: "با این شکست، قرارداد من نیز با تیم ملی چین به پایان رسید. سرمربیگری کشور بزرگ و مهمی مثل چین برای من یک افتخار است. من تمام تلاشم در مدت زمانی که در اینجا حضور داشتم، کردم و سعی در بالا بردن کیفیت تیم داشتم. می‌خواهم از همه برای حمایت‌شان تشکر کنم. شاید خیلی‌ها انتظار چنین نتیجه‌ای را مقابل ایران داشتند، اما این نتیجه فراتر از حد انتظار من بود، زیرا نباید چنین اشتباهاتی انجام بدهیم. ایران تیم قدرتمندی است و شما نباید چنین اشتباهات ساده لوحانه ای را مرتکب شوید و به آن‌ها چنین گل‌هایی هدیه دهید. عدم تمرکز مهم‌ترین نکته در تیم ما بود. شاید بازی سختی داشتیم اما نباید این چنین شکست بخوریم."

او در ادامه نیز افزود: "می‌خواهم از بازیکنانم که تمام تلاش خود را به کار گرفتند و عملکرد خوبی در این جام داشتند، تشکر کنم. بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتیم اما در رسیدن به جمع ۴ تیم برتر ناکام بودیم."

لیپی سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه یوونتوس و لیگ قهرمانان آسیا به همراه گوانژو اورگرانده را دارد. او در سال ۲۰۰۶ همراه ایتالیا قهرمان جام جهانی شد اما در جام جهانی ۲۰۱۰ عملکرد بسیار ضعیفی داشت و آتزوری در رده آخر گروه خود قرار گرفت. لیپی در سال ۲۰۱۲ با گوانژو اورگرانده قرارداد بست و موفق شد در سال‌های ۲۰۱۲،۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قهرمان سوپر لیگ چین و در سال ۲۰۱۳ قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. او سپس در سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی چین را بر عهده گرفت، با این حال نتوانست به جام جهانی ۲۰۱۸ راه یابد. او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی ایران ۳-۰ شکست خورد تا کارش در کشور چین به پایان برسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top