تاریخ انتشار: شنبه 1397/11/06 - 15:18
کد خبر: 299774

نامه تشکل دانشجویی در اعتراض به پیمانی شدن دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که اغلب از نخبگان و رتبه های برتر کنکور سراسری بوده اند و در علم و اخلاق سرآمد بوده اند، در سالهای آتی این شغل را به دلیل عدم ثبات ونداشتن تضمین انتخاب نکرده که ضربه مهلکی به دانشگاه فرهنگیان خواهد زد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان در نامه ای خطاب به جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص پیمانی شدن ورودی های 97 به بعد دانشگاهای فرهنگیان اعتراض کرد. در این نامه آمده است: «داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که اغلب از نخبگان و رتبه های برتر کنکور سراسری بوده اند و در علم و اخلاق سرآمد بوده اند، در سالهای آتی این شغل را به دلیل عدم ثبات ونداشتن تضمین انتخاب نکرده که ضربه مهلکی به دانشگاه فرهنگیان خواهد زد.»

متن نامه به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب:
«مراکز تعلیم و تربیت مرکز ثقل تربیت معلم است و در مورد این دانشگاه ها کوتاهی شده است«

جناب آقای جمشید انصاری
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

سلام علیکم

با توجه به بخشنامه پیمانی شدن دانشجومعلمان ورودی 97 دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی ؛ مورخ 1 / 11 / 97 به شماره: 221527 که در نامه های معاون رئیس جمهور و جنابعالی به وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 30 / 4 / 97 و 28 / 9 / 97 به شماره 207302 و 528044 که خلاف آنچه در متن صریح دفتر چه کنکور) رسمی-آزمایشی( آمده است عمل شده؛ که این عمل ناشایست متضمن بی انگیزگی و ایجاد نگرانی در استخدام و عدم جذب نیروهای نخبه به بدنه آموزش و پرورش را در سالیان آینده فراهم می کند مجمع دانشجومعلمان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان لازم می داند نکاتی را به جنابعالی گوشزد نماید:

-1داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که اغلب از نخبگان و رتبه های برتر کنکور سراسری بوده اند و در علم و اخلاق سرآمد بوده اند، در سالهای آتی این شغل را به دلیل عدم ثبات ونداشتن تضمین انتخاب نکرده که ضربه مهلکی به دانشگاه فرهنگیان خواهد زد.

-2همه ی مسئولان نظام آموزشی می دانند و اگر نمیدانند بدانند که دانشگاه فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است و استراتژیک ترین دانشگاه و مرکز تعلیم و تربیت نظام اسلامی است. دانشگاه فرهنگیان مسئولیت خطیر آموزش و تربیت مردان و زنانی را بر عهده دارد که آنها بیش از 14 میلیون دانش آموز را در سیر به اهداف تربیتی ایرانی اسلامی زیر پر و بال خود میگیرند.

-3 امروزه با شرایط بد معیشتی و فقدان کار برای جوانان به لطف سیاستمداران، بسیاری به این امید پا به این دانشگاه میگذارند و کمبودها رو میپذیرند که امید به استخدام رسمی قطعی دارند. اگر مسئولان به این نتیجه رسیده اند که استخدام رسمی قطعی را با استخدام پیمانی جایگزین کنند میبایست پیش تر و قبل از انتخاب رشته به متقاضیان اطلاع داده میشد تا داوطلبان با آگاهی از شرایط جدید دست به انتخاب کد رشته های فرهنگیان بزنند و هم اکنون در این بلاتکلیفی نبودند. ولی متاسفانه خلاف آنچه را که در دفترچه کنکور یعنی استخدام رسمی- آزمایشی آمده است عمل شده است که می طلبد در مراجع بالاتر پیگیری شود.

-4 سازمان امور استخدامی باید جوابگو باشد به چه دلیلی چنین کار زشت و ناپسندی را نسبت به معلمان آینده نظام روا داشته است؟ آیا دست های پشت پرده پس از سند ننگ بار 2030 و طرح خرید خدمات آموزشی اینبار رو به بی انگیزه کردن متولیان تربیت آورده است؟

انتظار است تحت منویات رهبری معظم له روز به روز شاهد افزایش توجه و توسعه کمی و کیفی دانشگاه استراتژیک فرهنگیان باشیم حال اینکه بعضا اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده از عدم توجه کافی و شایسته به مجموعه دانشگاه فرهنگیان است و امید است مسئولان مربوطه راه مقام عظمی ولایت را ادامه بدهند و بیانات ایشان را سرلوحه کار خویش گردانند.

مجمع دانشجو معلمان عدالتخواه کرمان به جد پیگیر این بی عدالتی خواهد بود و در صورت هرگونه سستی در این خصوص به صورت خود جوش و آتش به اختیار کار انقلابی خود را انجام خواهد داد.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی.
مجمع دانشجومعلمان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top