تاریخ انتشار: شنبه 1397/11/06 - 20:22
کد خبر: 299812

آشنایی با انواع به روزرسانی‌های ویندوز ۱۰

آشنایی با انواع به روزرسانی‌های ویندوز ۱۰

مایکروسافت می‌گوید ویندوز 10 دارای به‌روزرسانی‌های "B"، "C" و "D" هست اما هیچ‌وقت خبری از به‌روزرسانی "A" نخواهد بود. این به‌روزرسانی‌ها در زمان‌های متفاوت منتشر می‌شوند، شامل موارد گوناگون هستند و این‌که در اختیار کاربران مختلف قرار می‌گیرند. بهتر است این قضیه را موشکافی کنیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مایکروسافت می‌گوید ویندوز 10 دارای به‌روزرسانی‌های "B"، "C" و "D" هست اما هیچ‌وقت خبری از به‌روزرسانی "A" نخواهد بود. این به‌روزرسانی‌ها در زمان‌های متفاوت منتشر می‌شوند، شامل موارد گوناگون هستند و این‌که در اختیار کاربران مختلف قرار می‌گیرند. بهتر است این قضیه را موشکافی کنیم.

به‌روزرسانی خوب و باکیفیت چیست؟
مایکروسافت به آن‌ها "به‌روزرسانی‌های باکیفیت" می‌گوید و هر یک از آن‌ها یک‌بار در ماه منتشر می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود تا این به‌روزرسانی‌ها از به‌روزرسانی‌های بزرگی که همراه با ویژگی‌ها و امکانات خاص هستند متفاوت باشند. به‌طور نمونه به‌روزرسانی اکتبر 2018 و 19H1 از جمله به‌روزرسانی‌های مهمی هستند که معمولا هر شش ماه یک‌بار و در فصول بهار و پاییز منتشر می‌شوند.

به‌روزرسانی‌های باکیفیت انباشته یا جمع‌شونده هستند. یعنی این‌که دربرگیرنده تمام ترمیم‌های به‌روزرسانی‌های پیشین هستند. پس، اگر به‌روزرسانی انباشته دسامبر را نصب کنید، ترمیم‌های جدید امنیتی ماه دسامبر به‌علاوه تمام آن چیزهایی که در به‌روزرسانی‌های نوامبر و اکتبر بوده است را دریافت می‌کنید، حتی اگر به‌روزرسانی‌های قبلی را نصب نکرده باشید.

هم‌چنین، اگر در حال به‌روزرسانی یک پی‌سی جدید هستید فقط یک بسته به‌روزرسانی انباشته برای نصب دارید و لازم نیست همه بسته‌های قبلی را یک‌ به‌یک نصب و هر بار سیستم را ریست کنید.

تمام مواردی که در بالا گفته شد خوب به‌نظر می‌رسد اما نحوه اداره به‌روزرسانی‌های C و D توسط مایکروسافت خیلی عجیب است. در واقع مایکروسافت با فریب کاربرانی که آن‌ها را "جستجوگر" می‌نامد باعث می‌شود تا بدون این‌که بسته‌های جدید را تست کرده باشند آن‌ها را نصب کنند.

به‌روزرسانی‌های B: وصله سه‌شنبه
به‌روزرسانی‌های بزرگی که اغلب کاربران با آن‌ها آشنا هستند در "وصله سه‌شنبه"، دومین سه‌شنبه ماه منتشر می‌شوند. از آن‌جایی که این به‌روزرسانی‌ها در دومین هفته ماه منتشر می‌شوند به‌روزرسانی‌های "B" نامیده می‌شوند. شاید به‌همین دلیل است که چیزی به‌نام به‌روزرسانی "A" وجود ندارد زیرا مایکروسافت عموما بسته‌های به‌روزرسانی را در اولین هفته ماه منتشر نمی‌کند.

به‌روزرسانی‌های B مهم‌ترین هستند و حاوی ترمیم‌های امنیتی جدید می‌شوند. علاوه بر این، به‌روزرسانی B شامل ترمیم‌های امنیتی پیشین هم می‌شود.

به‌روزرسانی‌های "C" و "D": به‌روزرسانی‌های پیش‌نمایش "اختیاری"
به‌روزرسانی‌های "C" و "D" به‌ترتیب در سومین و چهارمین هفته ماه منتشر می‌شوند و از طرفی شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی نمی‌شوند. بلکه تنها حاوی ترمیم‌های جدید برای باگ‌های شناخته شده و بهینه‌سازی‌هایی برای سایر مشکلات غیرامنیتی هستند. به‌گفته مایکروسافت، این به‌روزرسانی‌ها اختیاری هستند و ویندوز آن‌ها را به‌طور خودکار روی پی‌سی نصب نمی‌کند.

طبق آن‌چه مایکروسافت می‌گوید، به‌روزرسانی‌های "D" معمولا شامل بخش اعظمی از به‌روزرسانی‌های غیرامنیتی هستند. این مسئله باعث می‌شود تا کاربران پیش از آن‌که ترمیم‌های غیرامنیتی در قالب به‌روزرسانی B بعدی در اختیار تمام کاربران قرار گیرد آن‌ها را تست کنند. بعضی اوقات به‌روزرسانی‌های "C" در سومین هفته ماه برای ویندوزهای 7، 8.1 و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز 10 منتشر می‌شوند که زمان بیشتری را برای تست آن‌ها در اختیار کاربران می‌گذارد.

به‌روزرسانیهای "C" و "D" برای جستجوگران نامطلع هستند
شاید بدترین قسمت به‌روزرسانی‌های "C" و "D" عدم نصب خودکار آن‌ها روی بیشتر پی‌سی‌ها است. با این‌حال، اگر به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update بروید و روی “Check for Updates” کلیک کنید این دو بسته نصب می‌شوند. در دنیای مایکروسافت، این روش برای پیدا کردن کاربران جستجوگر است یعنی این‌که کاربر خودش به‌دنبال تست این به‌روزرسانی‌ها می‌رود.

بنابراین، اگر در یکی از هفته‌های سوم، چهارم و حتی اول ماه روی “Check for Updates” کلیک کنید احتمالا می‌توانید به‌روزرسانی‌های "C" و "D" را روی سیستم نصب کنید. درغیر این‌صورت، منتظر به‌روزرسانی‌های تست شده B بمانید.

به‌عبارت دیگر، مایکروسافت از کاربرانی که روی دکمه “Check for Updates” کلیک می‌کنند به‌عنوان تسترهای بتا استفاده می‌کند. این تسترها کیفیت ترمیم‌های منتشر شده را بررسی می‌کنند. روندی که در نوع خود بد و مشابه همان تصمیم نادرست و اشتباه مایکروسافت در انتشار نسخه ناپایدار به‌روزرسانی اکتبر 2018 بود که در پایان خیلی از کاربران ویندوز 10 آن‌را نمی‌خواستند.

این فقط یک نگرانی معمولی نیست. اخیرا مایکروسافت مجبور بود شد به‌روزرسانی KB4467682 را متوقف کند. این به‌روزرسانی نوع "D" که باعث کرش کردن سیستم و ظاهر شدن صفحه آبی مرگ می‌شد روی دستگاه‌های "سرفیس بوک 2" مشاهده شده بود. جالب این‌که کاربرانی که هرگز روی “Check for Updates” کلیک نکرده و به‌همان بسته به‌روزرسانی B بسنده کردند با این مشکل مواجه نشدند.

به‌روزرسانی‌های بزرگ هر شش ماه
به‌غیر از به‌روزرسانی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد به‌روزرسانی‌های بزرگ "Features" را داریم که برای ارتقای ویندوز 10 هستند و هر شش ماه منتشر می‌شوند. این به‌روزرسانی‌ها با به‌روزرسانی‌های ماهانه متفاوت هستند.

تازه‌ترین آن‌ها به‌روزرسانی اکتبر 2018 بود که مایکروسافت پیش از تست آن توسط کاربران ویندوز اینسایدرز اقدام به‌انتشار آن کرد که البته باعث دردسر زیادی برای این شرکت شد. طبق گزارش‌های متعدد، کاربرانی که سیستم خود را به‌این نسخه آپدیت کردند با مشکل پاک شدن برخی از فایل‌ها روبرو شدند. مشکلی که مایکروسافت هم‌چنان در حال رفع آن است.

منبع: howtogeek

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top