تاریخ انتشار: شنبه 1397/11/06 - 20:37
کد خبر: 299813

نوشته یکی از دانشجویان در اعتراض به بخشنامه جدید سازمان استخدامی کشور؛

بی‌تدبیری به دانشگاه فرهنگیان رسید

حال سوال پیش می آید که چرا این مورد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که در تاریخ 9مرداد ماه از سوی سازمان سنجش منتشر شد قید نشده بود؟ و چرا بعد از ماه ها تعلل ازسوی وزارت و انتظار دانشجویان برای صدور احکام اکنون این بخش نامه صادر شده است؟

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان امور اداری و استخدامی کشور بخشنامه ای پیرامون پذیرفتگان ورودی 97 دانشگاه فرهنگیان صادر کرده است که موجب نگرانی و اعتراض دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته است. در این بخشنامه بر خلاف بخش نامه های گذشته ی این سازمان، دانشجویان به صورت پیمانی مورد پذیرش قرار می گیرند و این در حالی است که در گذشته استخدام این دانشجویان به صورت رسمی انجام شده است.

بیشتر بخوانید// خبر تازه درباره استخدام پیمانی دانشجویان فرهنگیان

در همین راستا امیر محمد ربانی، یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد نوشت: «اما حالا چندسالی است این دانشگاه مورد کم لطفی قرار گرفته است از مشکلات صنفی گرفته تا اعتبارات و بودجه. اگر چه اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در حوزه ی تعلیم تربیت به خوبی محرز شده است اما متاسفانه برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از این مهم آنگونه که باید مورد عنایت دولت قرار نگرفته است.»

ربانی، قائم مقام دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد نوشت: «حال سوال پیش می آید که چرا این مورد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که در تاریخ 9 مردادماه از سوی سازمان سنجش منتشر شد قید نشده بود؟ و چرا بعد از ماه ها تعلل ازسوی وزارت و انتظار دانشجویان برای صدور احکام، زمانی این خبر منتشر شد که کارنامه سبز داوطلبان آمده و مهلت تکمیل ظرفیت و انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر به اتمام رسیده است،؟آیا این اتفاق برنامه ریزی شده بود؟ و چندین سوال دیگرکه ذهن دانشجومعلمان را مشغول کرده است.»

بیشتر بخوانید//دوگانه جدید جلوی پای دانشگاه فرهنگیان؛ استخدام رسمی یا پیمانی؟

می توانید نوشته کامل امیرمحمد ربانی را در ادامه بخوانید:

رَبَّنا وابعَث فیهِم رَسولاً مِنهُم یَتلوا عَلَیهِم ءایـتِکَ ویُعَلِّمُهُمُ الکِتـبَ والحِکمَهَ ویُزَکّیهِم اِنَّکَ اَنتَ العَزیزُ الحَکیم
پروردگارا، در میان آنان، فرستاده اى از خودشان برانگیز، تا آیات تو را بر آنان بخواند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد و پاکیزه شان کند، زیرا تو خود، شکست ناپذیر حکیمى(بقره 129)

آنچه که از آیه ی فوق و آیات دیگری از قران کریم به دست می آید ارزش و اهمیت بسیار بالای تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام وبه طبع در نظام اسلامی است. امام خمینی(ره) در این باره می فرمایند: موضوع علم انبیاء تربیت انسان است، تمام انبیاء موضوع بحثشان، موضوع علمشان، انسان است آمده اند انسان را تربیت کنند.

در شرایط کنونی عمده وظیفه تربیت نسل ها برعهده جامعه معلمین است ودراین بین دانشگاه فرهنگیان با تعلیم و تربیت معلمان و دبیران متعهد و متخصص نقش بسزایی رادرآموزش و پروش دارد. در تایید این ادعا همین بس که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ادیبهشت ماه امسال در دیدار با دانشجو معلمان شخصا در دانشگاه فرهنگیان حضورپیداکردند و فرمودند: «معلمی یک حرفه فنی است یک کار هنری است یادگرفتن لازم دارد. شما دراینجا(دانشگاه فرهنگیان) معلمی یادمیگیرید-دانشگاه های فرهنگیان مرکزثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند.»

اما حالا چند سالی است این دانشگاه مورد کم لطفی قرار گرفته است از مشکلات صنفی گرفته تا اعتبارات و بودجه. اگر چه اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در حوزه ی تعلیم تربیت به خوبی محرز شده است اما متاسفانه برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از این مهم آنگونه که باید مورد عنایت دولت قرار نگرفته است. چنانکه چندی پیش آقای خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان با گلایه شدید از سازمان بودجه از تعلق گرفتن فقط نیمی ازبودجه پیشنهادی برای سال آینده خبرداد.

بنا به گفته رییس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پروش به دلیل آمار بالای بازنشستگان در سالهای آینده که به سونامی بازنشستگان معروف است آموزش وپرورش با مشکل کمبود نیرو مواجه است و برای رفع این کمبود نیاز به سیصد هزار نیروی جدید دارد. در راستای حل این مشکل ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان درسال 97 نسبت به سال 96 رشد چشمگیری داشت به طوری که در سال جاری بیش از 25 هزار نفر از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه پذیرفته شدند که تعداد کثیری از آنها از رتبه های برتر و از نخبگان این مرز و بوم هستند به عنوان مثال آقای عبدالله رئیسی رتبه 2 کنکور از سراوان است.

دانشجویانی که با انگیزه و امیدهای گوناگونی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند. برخی به خاطر عشق و علاقه به معلمی و بسیاری به دلیل مزیت هایی همچون استخدام رسمی در بدو ورود، معافیت از سربازی، پرداخت حقوق در دوران تحصیل و... از بهترین رشته ها دربهترین دانشگاه ها دل بریدند و قدم در وادی معلمی گذاشتند و با آغاز مهر ماه با انگیزه و امید به آینده اولین ترم دانشجو معلم بودن را تجربه کردند.

بی تدبیری به دانشگاه فرهنگیان رسید

اما اکنون بعد از گذشت 4 ماه چندروزی است در بین دانشجومعلمان جدیدالورود دغدغه و نگرانی عمیقی به وجود آمده است و آن به خاطر بندی بود در نامه ی شماره 221527آقای وزیر درتاریخ 1/11/97 خطاب به اداره کل استان ها در بحث صدور احکام با این مضمون که نوع استخدام دانشجو معلمان ورودی 97 به صورت پیمانی است.(در این نامه پیمانی شدن احکام دانشجو معلمان ورودی 97 استناد شده است به نامه شماره528044 مورخ 28/9/97 سازمان اداری و استخدامی کشور بنا به اجرای مجوز207302 مورخ 30/4/97 که در آن ذکر شده است دانشجو معلمانی که در سازمان آ.پ به استخدام در می آیند نوع استخدام آنان پیمانی است.)

حال سوال پیش می آید که چرا این مورد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که در تاریخ 9مرداد ماه از سوی سازمان سنجش منتشر شد قید نشده بود؟ و چرا بعد از ماه ها تعلل ازسوی وزارت و انتظار دانشجویان برای صدور احکام، زمانی این خبر منتشر شد که کارنامه سبز داوطلبان آمده و مهلت تکمیل ظرفیت و انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر به اتمام رسیده است؟ آیا این اتفاق برنامه ریزی شده بود؟ و چندین سوال دیگرکه ذهن دانشجو معلمان را مشغول کرده است.

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهورکه با افتخار از کاهش سرانه هردانش آموز از 4میلیون به 1میلیون سخن می گویید. جناب آقای بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش که با شعار بهبود شرایط فرهنگیان کار خود را آغاز کردید .جناب آقای نوبخت رییس سازمان برنامه وبودجه و جناب آقای جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، حمایت همه جانبه و اختصاص بودجه لازم به آموزش و پرورش به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان یعنی بهبود شرایط جامعه، یعنی تربیت نسلی که آینده ساز این کشورند، یعنی پرورش وهدایت انسانها به سمت رشد وتعالی، به هیچ وجه هزینه برای نظام آموزشی کشور را هزینه از دست رفته ندانید بلکه عین سرمایه گذاری است. گرچه ممکن است نتیجه این سرمایه گذاری را خیلی زود نبینید ولی قطعا می بینید آن هم به قیمت رشد و پیشرفت ایران عزیزمان.

و در پایان باید عرض کنم استخدام پیمانی دانشجو معلمان که عموما از استعداد ها و نخبگان این آب و خاک هستند با استناد به ماده ی 6 قانون متعهدین خدمت آ.پ مصوب 8/3/69 تضیع حق مسلم آنهاست. نگذاریم با بی تدبیری یا سوتدبیر امید نو دانشجو معلمان به یاس تبدیل شود و انگیزه آنان برای ادامه راه از بین برود و آینده فرزندان و نسل آتی این مرزوبوم به مخاطره بیفتد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top