تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/07 - 08:52
کد خبر: 299833

بیانیه چهار تشکل دانشجویی دانشگاه کاشان پیرو بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها

در بخشی از این نامه آمده است: مع الاسف هنگامی که بازرسان به همراه نماینده دانشگاه به آزمایشگاه ها مراجعه می کنند اعلام می کنند که از طرف شرکت کالا الکتریک که به مجتمع غنی سازی نطنز وابسته است، جهت بازدید از آزمایشگاه های دانشگاه آمده اند که این دروغ خود خیانتی قابل تامل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چهار تشکل دانشجویی دانشگاه کاشان پیرو بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از چند دانشگاه، بیانیه‌ای منتشرکردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است؛

بسم الله القاسم الجبارین

با بازرسى‌هاى غیر متعارف هم بنده موافق نیستم؛ پرس‌وجوى از شخصیّت‌ها را هم به‌هیچ‌وجه قبول ندارم و موافق نیستم؛ بازرسى از مراکز نظامى را هم نمیپذیریم همچنان که قبلاً هم گفتیم.(صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام-۹۴/۰۴/۰۲)

با خبر شدیم در تابستان امسال ماموران بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اقدامی غیر معمول و تعجب برانگیز از مراکز‌ آزمایشگاهی بازرسی کرده و از تعدادی از دانشمندان پژوهشگر بازجویی کرده اند.

ریاست دانشگاه با علم به اینکه این کار در خلاف استقلال کشور است با این بازرسان همراهی کرده و موضوع را نیز پنهان کرده اند.

این تفتیش از یک مرکز دانشگاهی و هم چنین پرس و جو از شخصیت های دانشگاهی اقدامی شگفت آور از سوی بازرسان آژانس انرژی اتمی یا بهتر بگوییم جاسوسان سرویس های اطلاعاتی بیگانه است که نتیجه دیپلماسی سراسر ذلت و خفت این دولت بوده و نتایجی بدتر از این نیز به همراه دارد.

این بازرسی از یک مرکز آموزشی در کشور ما توسط بازرسان آژانس انرژی اتمی که قبلا هم شاهد خیانت آنها در دادن اطلاعات دانشمندان هسته ای ما به دشمنان قسم خورده‌ی ما شد این هراس را ایجاد می کند که خدایی ناکرده باز هم شاهد به خطر افتادن امنیت دانشمندان و پژوهشگران با ارزش کشور باشیم.

به راستی چه کسی امنیت اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه را پس از این بازرسی تامین می کند؟

اگر قرار باشد نخبگان ما به دلیل به کار بردن تنها یک کلمه با کاربرد مشابه در مقالاتشان در کشور خود تحت بازجویی قرار بگیرند، آنگاه دیگر استقلالی برای کشور باقی می‌ماند؟! این کار با امضای لایحه‌ کاپیتولاسیون چه تفاوتی دارد؟! صد البته این واقعیت بر همگان روشن است که اساس نظام بازرسی‌های برجامیِ مورد تاکید غرب تکمیل پازل اطلاعاتی از مراکز و توانمندی‌های راهبردی، فناورانه و اقتدارآفرین کشور است، لکن پیش از هرکسی نهاد‌های ذیربط در کشور باید پاسخگوی چرایی باز شدن پای جاسوسان آژانس به فضا‌های دانشگاهی باشند.

مع الاسف هنگامی که بازرسان به همراه نماینده دانشگاه به آزمایشگاه ها مراجعه می کنند اعلام می کنند که از طرف شرکت کالا الکتریک که به مجتمع غنی سازی نطنز وابسته است، جهت بازدید از آزمایشگاه های دانشگاه آمده اند که این دروغ خود خیانتی قابل تامل است.

تشکل های انقلابی دانشگاه کاشان با عنایت به مصالح امنیت ملی و فرمایشات رهبری معظم انقلاب اجازه نمیدهند که از دانشمندان و محققان ما درباره یک پیشرفت اساسیِ بومی و علمی بازجویی کنند و حد و حدود برای پژوهش های آنها تعیین کنند.

ریاست دانشگاه کاشان و وزارت علوم تا آغاز دهه مبارک فجر مهلت دارند تا پاسخی قانع کننده به ما ارائه دهند درغیر اینصورت ما از مسئله استقلال دانشگاه و امنیت پژوهشگران این مرز و بوم کوتاه نیامده اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

والله شدید العقاب
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان
جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه کاشان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top