تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/07 - 09:49
کد خبر: 299842

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

چگونه به نمرات پایان ترم اعتراض کنیم؟ +آموزش تصویری

چگونه به نمرات پایان ترم اعتراض کنیم؟ +آموزش تصویری

مدرس درس باید در موعد مقرر پس از انجام قفل نمرات توسط دانشکده، لیست چاپ شده تاییدیه نمرات را امضاء نماید. لیست مذکور پس از امضاء استاد درس و دانشکده بمنظور انجام قفل نهائی نمرات به اداره کل آموزش ارسال می‌شود و نمره ثبت‌شده پس از انجام قفل آموزش کل غیرقابل تغییر است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق تقویم آموزشی دانشگاه ها، امتحانات پایان ترم به روزهای پایانی خود رسیده است و همزمان با آغاز انتخاب واحد دانشجویان در یک خلاء دیگری قرار گرفته اند، این خلاء همان اعلام نمرات ترم گذشته است، قطعا بسیاری از نمرات اعلام نشده و دانشجو نمی داند که برای ترم آینده چه واحدهایی را می تواند اخذ کند. البته نمرات اعلام شده نیز دارای حواشی خاص خود است، عده ای نسبت به آن اعتراض دارند و نمی دانند باید برای رساندن اعتراض خود چه کنند؟ پس اطلاع از قوانین مهم به نظر میرسد.

زمان اعلام نمره نهایی هر درس
 مطابق قانون، مدرس هر درس موظف است، گزارش نمره ارزیابی نهایی، درس دانشجویان را ظرف مدت 10 روز از تاریخ برگزاری امتحان پایان نیمسال کتباً به امور آموزش اعلام کند.
توجه داشته باشید که زمان ثبت نمره درس در مهلت 10 روز پس از امتحان پایان نیمسال آن درس، باید بگونه‌ای باشد که حتماً 3 روز فرصت برای ثبت «درخواست تجدید نظر دانشجو» و پس از آن بررسی استاد و انجام قفل استاد امکان پذیر باشد. در این مورد، توجه و رعایت مفاد این بند خصوصاً برای امتحانات روزهای پایانی بازه امتحانات مورد تاکید قرار گرفته است.

در قسمت دیگری از قوانین آموزشی دانشگاه‌ها آمده است که با توجه به نزدیکی شروع نیمسال دوم سال تحصیلی و پایان امتحانات نیمسال اول تحصیلی و لزوم قطعی شدن معدل نیمسال هر دانشجو قبل از شروع نیمسال بعدی، مهلت ثبت و قفل نمرات امتحانات پایان نیمسال اول در هر سال تحصیلی توسط شورای آموزشی دانشگاه تعیین و ابلاغ می‌گردد. همچنین تاکید شده است که استاد درس لازم است تا در ثبت نمرات دقت کافی را داشته باشد چراکه مسئولیت اشتباه در ثبت نمرات به عهده وی خواهد بود.

 تجدیدنظر در نمرات چگونه است؟
دانشجویی که تقاضای تجدیدنظر به نمره داشته باشد، می‌تواند ظرف مدت 3 روز (72 ساعت) از تاریخ اعلام نمره، تقاضای تجدید نظر را(از طریق سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و یا به صورت کتبی) تسلیم کند. زمان ثبت نمره درس در مهلت 10 روز پس از امتحان پایان نیمسال آن درس، باید بگونه‌ای باشد که حتماً 3 روز فرصت برای ثبت «درخواست تجدید نظر دانشجو» و پس از آن بررسی استاد و انجام قفل استاد امکان پذیر باشد.

مدرس درس باید در موعد مقرر پس از انجام قفل نمرات توسط دانشکده، لیست چاپ شده تاییدیه نمرات را امضاء نماید. لیست مذکور پس از امضاء استاد درس و دانشکده بمنظور انجام قفل نهائی نمرات به اداره کل آموزش ارسال می‌شود و نمره ثبت‌شده پس از انجام قفل آموزش کل غیرقابل تغییر است.

زمان‌بندی ثبت نمرات کارآموزی دانشجویان
مهلت ثبت نمرات پروژه و کار آموزی طبق زمانبندی جدول زیر است:

پروژه مهلت ثبت و قفل نمره پروژه
نیمسال اول پایان شهریور سال بعد
نیمسال دوم پایان بهمن سال بعد
ترم تابستانی پایان تیر سال بعد

مهلت ثبت و قفل نمره پروژه

کارآموزی مهلت ثبت و قفل نمره کارآموزی
نیمسال اول پایان اسفند همان سال
  پایان شهریور سال بعد
ترم تابستانی پایان آبان همان سال

در ادامه، نمونه‌هایی از دو سیستم آموزشی برای اعتراض به نمرات را می‌بینید:

سیستم آموزشی "ناد"

سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1399/11/29 - 00:23

استاد دانشگاه آزاد اون هم ارشد که فقط بلده ایراد بگیره استادی که با وجود ترم جدید میگه بیا دوباره امتحان بده چون من آزمون کتبی آنلاین رو قبول ندارم ... اصلا دانشگاه رو کار اساتیدش نظارت کنه که روش اعتراض هم آموزش می دهد؟
دانشجو
1399/12/03 - 07:18

مگر جواب سوالات در سایت وادانا بارگزاری و ثبت نشده پس چرا کسی به عنوان ناظر(البته به جز مدیرگروه که خود جزو همین نوع اساتید است) به اعتراضات دانشجو توجه نمی کند تا جلوی حق خوری های اساتید گرفته شود.
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top