تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/07 - 10:44
کد خبر: 299860

در لبیک به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری؛

دانشمندان جوان باید به سمت فتح قله‌های دانش در حرکت باشند

در بخشی از این بیانیه آمده است: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نیز بر بین المللی بودن علم تاکید دارند و به همین دلیل مرجعیت علم دنیا را مورد تاکید قرار داده اند و فرمودند : " اگر اندکی از کاروان حرکت علمی دنیا عقب بمانیم، دیگر به این کاروان و قله های علمی نخواهیم رسید، بنابراین هیچ‌گونه توقفی در زمینه حرکت علمی نباید ایجاد شود."

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور طی بیانیه ای درخصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، بر عزم استوار و تلاش بی وقفه خود برای تحقق منویات معظم له تاکید کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم

شتاب حرکت علمی کشور به هیچ‌وجه کُند یا متوقف نشود.امام خامنه ای ۹۷/۱۱/۰۳

ملت غیور ایران اکنون که در آستانه 40 سالگی انقلاب خود می باشند و پس از گذراندن مشکلات و بحران های داخلی و خارجی متعدد به عنوان باثبات ترین و امن ترین کشور منطقه شناخته می شود.حرکت رو به سمت تمدن نوین اسلامی بیش از پیش احساس می گردد.دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی که در سخت ترین شرایط و کمبود امکانات ایران اسلامی را به عنوان کشوری پیشرو در موضوعات مختلف علمی  معرفی کرده اند.

البته پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمانی به نقطه تعالی خود خواهد رسید که کشور به جایگاهی در خور ظرفیت‌های بنیادین علمی و فرهنگی دست یابد. این ظرفیت‌ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه ای و غربی چنان عظیم است که زبانزد دانشمندان علوم مختلف در سطح جهان شده اما هنوز به جایگاه شاخص و اصلی خود نرسیده است.

رسیدن به آن جایگاه شایسته با پیشرفت کشور بر طبق الگویی علمی و عملیاتی تحت تعالیم عالیه اسلامی و با استفاده از دستاوردهای متقن بشری و تجارب بومی و جهانی و متناسب با مقتضیات ایرانی میسر می‌شود که به ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی بر طبق نقشه راه علمی و به همت بیش از سه‌هزار تن از متفکران ، متخصصان و صاحب نظران تدوین شده و در معرض بررسی و ارتقا از سوی دستگاه‌ها و نخبگان قرار گرفته است.

از آنجایی که رشد علمی به عنوان یکی از شاخص های حرکت رو به جلو در پیشرفت علمی کشور مطرح است ، نخبگان ، متخصصان و دانشمندان بسیجی و متعهد ایران عزیز حمایت خود را از بیانات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) اعلام داشته و با تمام توان و امکانات مادی و مالی خود در جهت حفظ رشد علمی کشور اقدام و تلاش می نمایند.

البته لازم است کلیه امکانات کشور در جهت تبدیل علم به فناوری،ثروت و کاربرد بسیج گرایانه تارشد علمی در جهت نیازهای کشور قرار گیرد.

فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نیز بر بین المللی بودن علم تاکید دارند و به همین دلیل مرجعیت علم دنیا را مورد تاکید قرار داده اند و فرمودند : " اگر اندکی از کاروان حرکت علمی دنیا عقب بمانیم، دیگر به این کاروان و قله های علمی نخواهیم رسید، بنابراین هیچ‌گونه توقفی در زمینه حرکت علمی نباید ایجاد شود."

با این نگاه، تولید علم می‌تواند ارزش آفرین باشد که بتوان از آن در جهت بالندگی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی بهره گرفت.

پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مهم و کلیدی نانو،رشد صنعت فضایی، کشف و تولید دارو‌های جدید و نوترکیب،خودکفا شدن در تولید سلول های بنیادین و افزایش تولید علم و سطح آموزشی در دانشگاه ها همه نشان از خودباوری دانشمندان جوان و انقلابی این مرز و بوم می دهد که نباید متوقف شده و باید به سمت فتح قله های دانش در حرکت باشند.

اکنون که سرعت رشد علمی کشور مورد توجه صاحبنظران داخلی و خارجی قرار گرفته یقینا در دستور کار دشمنان خارجی و عوامل نفوذی داخلی آنان قرار دارد تا به هر نحوی چه با ایجاد یاس و ناامیدی و چه با بی اهمیت نشان دادن موضوع و یا عدم تخصیص امکانات در جهت حفظ و شتاب آن و ایجاد ممانعت در همگرایی دستگاه ها و نهاد های مرتبط این سرعت رشد علمی به کندی گراییده و این نقطه قوت انقلاب اسلامی جایگاه خود را از دست بدهد تا انقلاب مردم ایران نتواند به عنوان الگویی برای مسلمانان و سایر آزادی خواهان جهان مطرح گردد و حکومت اسلامی و توحیدی را همانند حکومت های مخالف علم و پیشرفت جلوه دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top