تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/08 - 13:36
کد خبر: 300078

تردیدهای کی‌روش برای انتخاب جانشین طارمی؛

ترکیب احتمالی ایران مقابل ژاپن

در یکی از مهم ترین در عین حال سرنوشت سازترین دوئل های ادوار جام ملت ها امروز ایران در شهر العین و ورزشگاه زیبای هزاع بن زاید به مصاف پرافتخارترین تیم قاره می رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از "ورزش سه"، اولین نیمه نهایی جام هفدهم ملت های آسیا عصر امروز از ساعت 17:30 دقیقه در شرایطی میان ایران و ژاپن برگزار می شود که بسیاری از این رویارویی به عنوان فینال واقعی جام نام می برند. سامورایی ها با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره محسوب می شود و ایران هم بعد از سه قهرمانی در دهه 70 میلادی بعد از 43 سال در صدد رسیدن به چهارمین عنوان قهرمانی و تاج گذاری در قاره کهن است.

کارلوس کی روش که در جام 2019 برای هر بازی با استراتژی خاصی که طراحی کرده بود ترکیبی متفاوت و غیرمنتظره در برخی پست ها به میدان فرستاد برای رسیدن به اولین برد مقابل ژاپن امروز هم با 11 بازیکنی بازی را آغاز خواهد کرد که تقریبا 80 درصد آنها کاملا قابل پیش بینی بودند. 20 درصد باقی مانده هم به انتخاب جانشین مهدی طارمی محروم همین طور یک تغییر در میانه میدان برمی گردد که گمانه زنی های زیادی در پی داشته است.

امروز درون دروازه مرد شماره یک ایران حضورش تثبیت شده است. علیرضا بیرانوند بعد از 5 کلین شیت متوالی حالا قصد دارد دو هدف را با یک تیر نشانه برود. اول رسیدن به فینال جام بعد از 43 سال در ثانی ثبت ششمین کلین شیت و جاودانه کردن نامش در کتاب آماری ادوار جام ملت ها تا گامی بلند برای رسیدن به عنوان بهترین دروازه بان آسیا برداشته باشد.

در ساختار تدافعی تیم ملی بعید است کی روش تغییری نسبت به بازی قبلی با چین اعمال کند مگر این که وریا غفوری شانسی برای حضور در ترکیب به عنوان آلترناتیو رضائیان در آخرین لحظات به دست بیاورد. گرچه تمامی اخبار از قرار داشتن رامین رضائیان در پست دفاع راست، مرتضی پورعلی گنجی و حسین کنعانی زادگان در مرکز دفاع و میلاد محمدی در نقش مدافع چپ حکایت دارد.

امید ابراهیمی یکی از دو مهره غیرقابل تغییر تیم ملی در جام هفدهم، امروز هم نقشی کلیدی و تعیین کننده در مرکز زمین خواهد داشت. امید با آمار و آنالیزهای فوق العاده در پنج بازی گذشته به نوعی زحمت کش ترین بازیکن ایران لقب گرفته است و مسلما این شانس را دارد با رسیدن به فینال و قهرمانی ایران یکی از 11 بازیکن منتخب جام لقب بگیرد.

اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی در جام ملت ها بعد از مدت ها دوری از شرایط مطلوب حالا به قلب تپنده ایران تبدیل شده است. مردی که نظم و رهبری او در مرکز زمین به یکی از نقطه قوت های تیم ملی تبدیل شده امروز هم بازیساز اصلی کی روش خواهد بود. در کنار او اما سرمربی پرتغالی با تردیدهایی در راه انتخاب وحید امیری یا احسان حاج صفی روبرو است. حاج صفی مقابل چین فوق العاده بود ضمن این که امیری هم با گذراندن یک جلسه محرومیتش آماده بازگشت به ترکیب است.

جهانبخش در نقش بال راست انتخاب اول به نظر می رسد گرچه بازیکنی مثل مهدی ترابی به عنوان آخرین زننده گل ایران به ژاپن در سال 94 هم بخت حضور در مستطیل سبز را دارد. اما در نقش بال چپ و پرکردن جای خالی مهدی طارمی محروم، سامان قدوس و کریم انصاری فرد رقابت نفس گیری با هم خواهند داشت که با توجه به تمرینات روزهای گذشته حاضران در امارات شانس سامان را بیشتر می دانند.

سردار آزمون مرد چهارگله ایران و ستاره درخشان مصاف با چین امید اصلی گلزنی به سامورایی ها و عبور از دژ مستحکم و اتوبوسی این تیم هستند. سردار با هوش بالا و شم گلزنی فوق العاده ای که دارد نشان داده قاتل اشتباهات بزرگ مدافعان حریف است از همین رو ژاپنی ها با خط دفاع کاملا اروپایی خود امروز هر چه توان داشته باشند برای مهار این بازیکن صرف خواهند کرد و این فرصت خوبی برای سایر مهره های ایران خواهد بود.

به این ترتیب ترکیب احتمالی ایران با توجه به اخبار رسیده از امارات و گمانه زنی هایی که صورت گرفته به این شرح خواهد بود، ترکیبی که مسلما می تواند دستخوش تغییراتی تا آخرین لحظه باشد:

علیرضا بیرانوند؛ رامین رضائیان، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی؛ امید ابراهیمی؛ علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، وحید امیری(احسان حاج صفی) سامان قدوس(کریم انصاری فرد)؛ سردار آزمون.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top