تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/10 - 12:58
کد خبر: 300393

همزمان با آغاز انتخاب واحد در دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای؛

آنچه باید از سامانه آموزشی «ناد» بدانید

آنچه باید از سامانه آموزشی «ناد» بدانید

با به پایان رسیدن ترم اول سال تحصیلی 97-98، انتخاب واحد دانشگاه ها ودانشکده های فنی و حرفه ای کشور آغاز شده است، دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور از سامانه آموزشی «ناد» جهت امور آموزشی خود استفاده می کنند

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با به پایان رسیدن ترم اول سال تحصیلی 97-98، انتخاب واحد دانشگاه ها ودانشکده های فنی و حرفه ای کشور آغاز شده است، دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور از سامانه آموزشی «ناد» جهت انجام  امور آموزشی خود استفاده می کنند، که البته  تفاوت هایی را با سامانه آموزشی «گلستان» و «سیدا» دارد.

دانشجویان جدیدالورود سال 97، هر چند ترم دوم خود را آغاز می نمایند اما به دلیل آنکه ترم اول انتخاب واحد نکرده اند، ممکن است با نحوه ی انتخاب واحد در این سامانه آموزشی آشنایی نداشته باشند و ممکن است اکنون دچار مشکلاتی شوند، بنابراین در این گزارش به بررسی انتخاب واحد در سامانه «ناد» می پردازیم

اگر دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای هستید و قصد دارید تا انتخاب واحد خود را انجام دهید، ایتدا به سایت سامانه «ناد» مراجعه کنید.

با کلیلک بر روی «ورود دانشجویان» و وارد کردن «نام کاربری» و «کلمه عبور» که معمولا به ترتیب همان شماره دانشجویی و کد ملی شماست، به صفحه شخصی خود در این سامانه بروید.

بعد از ورود به صفحه شخصی خود، باید بررسی کنید که آیا اجازه انتخاب واحد دارید یا خیر؟ برای این منظور منوی ثبت نام دروس دانشجو را باز کنید و روی گزینه آخرین وضعیت ثبت نام دانشجو کلیک کنید. اگر طبق شکل زیر برای شمامنتظر انتخاب واحد توسط دانشجو (سرترم) باشد شما مجاز به انتخاب واحد در زمان تعیین شده هستید. در غیر این صورت باید با آموزش جهت بررسی موضوع و تعیین وضعیت خود تماس بگیرید. البته توجه داشته باشید که انتخاب واحد برای برخی از رشته ها ممکن است دیرتر از رشته های دیگر صورت بگیرد.

اگر مجاز به انتخاب واحد هستید از منوی «ثبت نام دروس دانشجو» روی گزینه انتخاب واحد کلیک کنید.

توجه داشته باشید: اگر دانشجوی شبانه باشید و هنوز پیش پرداخت قبل از انتخاب واحد را پرداخت نکرده باشید، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد.

در این صورت بر روی «پرداخت الکترونیک حداقل پیش پرداخت» کلیک کنید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. از طریق کلیک بر روی پرداخت الکترونیک به صفحه پرداخت رفته و با استفاده از یک کارت بانک نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده اقدام کنید

در صورتی که دانشجوی روزانه هستید و یا شهریه خود را پرداخت کرده اید. صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.

روی کلیک «ادامه» کلیک کنید تا به صفحه انتخاب واحد وارد شوید.

انتخاب درس:
1- روی کلید «انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو» کلیک کنید.(A)

2- در صفحه ای که ظارهر می شود کد درس مورد نظرتان را وارد کنید(1) و کلید جستجو را بزنید(2). هر تعداد کلاسی که برای آن درس وجود داشته باشد ظاهر می شود(3) کلاس مورد نظرتان را با توجه به طراحی که از قبل تنظیم کرده اید انتخاب کرده و روی کلید «انتخاب» در پایین آن صفحه کلیک کنید(4). در صورتی که ظرفیت کلاس پر نشده باشد و با درس دیگری از نظر زمان تشکیل تداخل نداشته باشد و پیش نیاز و هم نیاز ها را نیز رعایت کرده باشید آن درس به لیست دروس انتخابی شما اضافه خواهد شد.

نکات:

1- اگر درسی را باید عوض باید عوض کنید یا از انتخاب ان پشیمان شده اید روی مربع اول سطر آن درس کلیلک کنید(D) و روی دکمه حذف (B) کلیک کنید.

2- اگر درسی را حذف کرده اید و تمایل دارید به لیست شما باز گردد و آنرا مجددا انتخاب کنید، از قسمت فایل های حذف شده  آن را انتخاب کنید و روی کلید «لغو حذف» در پایین صفحه(C) کلیک کنید.

3- تا زمانی که بر روی کلید «بستن ثبت نام توسط دانشجو» کلیک نکنید در بازه ی زمانی که مجاز به انتخاب واحد هستید می توانید به صفحه فوق مراجعه کرده و دروس را تغییر دهید. اما اگر این کلید را بکار ببرید دیگر نمی توانید دروس را تغیییر دهید و تا زمان حذف و اضافه مجاز به تغییر دروس نخواهید بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top