تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/10 - 22:30
کد خبر: 300430

قالیباف: ۸۰ درصد مشکلات کشور دولتی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ۸۰درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه دولتی دارد، تأکیدکرد: کلید حل مشکلات مردم و جلب مشارکت‌های مردمی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف غروب چهارشنبه در یادواره ۲۰ شهید منتسب به هیات رزمندگان اسلام بندرانزلی که در مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس شاهد مشارکت اقشار مختلف مردم بودیم امروز نیز برای حل مشکلات باید همه وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه عدم جلب مشارکت‌های مردمی و نپرداختن هزینه سبب می شود برای حل مشکلات نگاهمان به بیرون از مرزهای کشور باشد، افزود: مسئولان باید برای حل مشکلات به توان داخلی و مردم تکیه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ریشه مشکلات اقتصادی امروز کشور را ضعف مدیریت و ناکارآمدی درتصمیم‌گیری، انفعال، سستی و بی‌رمقی و بی‌انگیزگی در کار دانست و گفت: اگر بر مدار مردم حرکت و تلاش کنیم قطعاً موفق به حل مشکلات می شویم. به رغم وجود تحریم‌ها توان حل مشکلات و اداره کشور را داریم.

وی با تأکید برلزوم بهره‌گیری از تجربیات گذشته برای امور امروز کشور، تصریح‌کرد: در صورت بهره‌گیری از تجربیات گذشته می توانیم فشارهای اقتصادی و مشکلات اشتغال را حل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی در کشور دولتی است، افزود: کلید حل مشکلات کشور تکیه به توان داخلی و مشارکت مردمی همانند دوران دفاع مقدس است.

قالیباف با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تجربه روحیه جهاد و در صحنه بودن مردم رمز موفقیت بود، گفت: در اداره جنگ مسئولیت‌ها و پست‌ها براساس لیاقت و شایستگی به افراد داده شده نه ارتباطات چیزی که متاسفانه امروز نبود آن سبب نارضایتی جوانان شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ۴درصدی‌ها در کشور فرصت‌ها را از سایر مردم گرفته است، ادامه داد: مبارزه با ۴درصدی ها هزینه ندارد چرا که آنها پول و رسانه دارند و به دنبال متلاشی کردن ذهن مردم هستند و به همه رسانه‌های غربی هم هزینه می‌دهند.

قالیباف با بیان اینکه تداوم انقلاب تنها با مجاهدت و تلاش خالصانه امکان پذیر است، افزود: امروز برای تداوم انقلاب مانند دوران دفاع مقدس باید به مردم تکیه کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی به ما آموخته که تلاش، موفقیت و مجاهدت و حضور مردم در عرصه دفاع مقدس رمز پیروزی بوده است، افزود: برای موفقیت در همه عرصه‌ها اگر بخواهیم درسی از دفاع مقدس و شهدای بگیریم این بوده که مردم حرف اول و آخر را در دفاع مقدس زدند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top