تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/14 - 10:35
کد خبر: 300824

در افتتاحیه اردوی جهاد اکبر در مشهد مقدس مطرح شد؛

۱۷ توصیه تشکیلاتی سیدمحمدرضا حسینی به فعالین دانشجویی

۱۷ توصیه تشکیلاتی سیدمحمدرضا حسینی به فعالین دانشجویی

رمز موفقیت ما در این بیست سال ارتباط انفکاک ناپذیر انجمن های ما با امام رضا بوده است این ارتباط را هر روز مستحکم تر کنید. کار و فعالیت در دانشگاه را جبهه ای و جریانی ببینید تشکل هایی همچون بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و جامعه اسلامی دانشجویان با ما در یک جبهه هستند و ما موظف به پشتیبانی رفقای هم جبهه ای خود هستیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدمحمدرضا حسینی، از اعضای هیات موسس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سخنران مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره اردوی تشکیلاتی «جهاد اکبر» این اتحادیه دانشجویی که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، بود. حسینی در ابتدا با اشاره به 17 نکته تشکلاتی و اینکه قدر خودتان و توفیق حضور در این تشکل و این اردوی تکرار نشدنی را بدانید و فلسفه حضور در تشکل را دائم برای خود و سایر اعضاء مرور کنید، گفت:  دل های روشن و نیت های پاک دو ویژگی است که رهبر معظم انقلاب در پیام سال ۸۳ خطاب به نشست سالیانه اتحادیه برای جمع شما برشمرده اند حافظ این دو ویژگی با جهاد اکبر بمانید.

او ادامه داد: هدف غایی یک تشکل خدایی تربیت آدم می باشد. تربیت دارای هفت مولفه می باشد که در این بین دانش مهمترین رکن می باشد و در این رکن قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام اساس و مبنا می باشد.

حسینی در ادامه ضمن بیان اینکه یک عنصر تشکیلاتی باید قرآن خوان و قرآن دان باشد، ادامه میدهد: همدلی و اخوت سرمایه گران بهای دو دهه فعالیت این تشکلیلات را با جان و دل پاسداری کنید که این سرمایه بی بدیل و شاید برای دیگران دست نیافتنی است. در دهه سوم کمبودهای گذشته را جبران کنید ، انس با قرآن مهمترین نیاز و کمبود ما در عرصه کار تشکیلاتی بوده است این فضیلت بزرگ را در سطوح مختلف تشکل ترویج و تقویت کنید.

۱۷ توصیه تشکیلاتی سیدمحمدرضا حسینی به فعالین دانشجویی

عضو هیات موسس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به اینکه از تشکیلات بازی به سمت تشکیلات سازی و ایجاد تشکل های مفید مثل گروه های جهادی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی حرکت کنید، می گوید: از خود شخصیتی بسازید که در هر جایگاه و پست و مقامی بودید برای خدمت به اسلام عزیز کار تشکیلاتی را جزء فرایض خود قرار دهید.

او گفت: از ظرفیت های ارزشمند ادوار اتحادیه در مسیر تعالی و آرمان های انقلاب بی بهره نمانید. حرکت به سمت ارتباطات بین المللی را ضمن تسلط به زبان عربی زودتر آغاز کنید. قدرت تشخیص و فهم شما در فتنه های گوناگون قبل از اینکه حاصل توانمندی سیاسی شما باشد ثمره قدرت معنوی حاصل از تقوی و بصیرت می باشد این عطیه و لطف الهی را شاکر باشید.

حسینی در ادامه با اشاره رمز موفقیت این اتحادیه دانشجویی در طول حیات خود گفت: رمز موفقیت ما در این بیست سال ارتباط انفکاک ناپذیر انجمن های ما با امام رضا(ع) بوده است این ارتباط را هر روز مستحکم تر کنید. کار و فعالیت در دانشگاه را جبهه ای و جریانی ببینید. تشکل هایی همچون بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و جامعه اسلامی دانشجویان با ما در یک جبهه هستند و ما موظف به پشتیبانی رفقای هم جبهه ای خود هستیم.

او در پایان نیز گفت: باید روش های کهنه و قدیمی را مبتنی بر اصول نو کنیم ، نوآوری در روش ها یکی از الزامات تشکل های پیشرو می باشد. همه کارگاه ها و کمیسیون ها و سخنرانی ها باید من وشما را متصل به اهل بیت و امام رضا و قرآن کند در غیر اینصورت بی فایده و باطل است. سه موضوع فلسفه کار تشکیلاتی، انس با قرآن و نماز اول وقت را در همه نشست های تشکیلاتی مرور نمائید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top