تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/15 - 14:31
کد خبر: 301022

آغاز هماهنگی ایران و عراق برای ارتباطات اربعین ۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کمیته مشترک همکاری بین رگولاتوری ایران و عراق برای هماهنگی‌های ارتباطی ایام اربعین با حضور اپراتورهای دو کشور، خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با علی الخویدی رئیس هیات اتصالات عراق و هیات همراه گفت: محور مذاکرات این کمیته رفع تداخلات فرکانسی مرزی، ارائه خدمات با حداقل تعرفه برای زائران و ارتقای سطح پوشش و کیفیت ارتباطات در ایام اربعین و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای فعالان حوزه ICT در هر دو کشور است.

وی ارائه سرویسهای ویژه به زائران در ایام اربعین را از موضوعات مهم دیگر عنوان کرد و افزود: سرویس مفقودین یکی از این سرویس‌ها است تا زائرانی که همدیگر را در طول مسیر گم می‌کنند یا مفقود می‌شوند با استفاده از این سرویس همسفران خود را پیدا کنند. امیدواریم این خدمات و بسیاری از سرویسهای مورد نیاز زائرین با تعامل بین اپراتورهای ایرانی و عراقی بصورت یکپارچه در این ایام پیاده‌سازی شود.

آذری جهرمی با اشاره به ظرفیتهای شرکتهای ایرانی در حوزه ICT تصریح کرد: هیات اتصالات و اپراتورهای تلفن همراه عراق از توانمندیهای شرکتهای ایرانی در حوزه پایش فرکانسی، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه و سایر تکنولوژیهای پیاده‌سازی شده و صنایع ارتباطی در ایران بازدید کردند تا در مورد زمینه‌های مشترک همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و گسترش همکاریها با یکدیگر مذاکره کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جدای از همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همبستگی سیاسی بین دو کشور، وجود اماکن مقدس و عتبات عالیات در ایران و عراق دلیل دیگری برای تعامل میان مردم این دو کشور است و افزایش ارتباط بین مردم، ضرورت حضور و مشارکت مهندسان حوزه ارتباطات را برای ارائه سرویسهای با کیفیت ارتباطی به ویژه در ایام خاص اربعین صد چندان می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top