تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/15 - 22:44
کد خبر: 301063

سفر دانشگاهیان به عتبات از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: سفرهای دانشگاهیان به عتبات از ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۹ فروردین ۹۸ انجام می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد زارع بعدازظهر امروز در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مدت زمان سفر زائران کربلا یک هفته است که بر اساس نوع پرواز آنها به نجف اشرف یا بغداد تعیین می شود.

وی ادامه داد: زائران تهران همه به فرودگاه نجف اعزام می شوند.

زارع ادامه داد:  در نجف اشرف برنامه هایی برای دانشجویان برنامه ریزی شده است که می توان به نجف شناسی، بازدید از بیت امام، زیارت و انجام اعمال کوفه و مسجد سهله اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بعد از سه روز کاروان ها به سمت کربلا حرکت می کنند در کربلا نیز برنامه ریزی خوبی برای دانشجویان صورت گرفته است، در روز آخر حضور در کربلا کاروان ها به سمت سامرا حرکت کرده و بعد از آن کاظمین را زیارت کرده و به سمت فرودگاه بغداد حرکت می کنند.

وی افزود: در نجف و کربلا هتل های خوب و باکیفیتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است ولی متاسفانه امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز هزینه سفر عتبات دانشگاهی افزایش یافت و ارزی که به این سفر اختصاص داده می شود ارز نیمایی است. همچنین دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت می توانند از وام یکی از بانک ها و صندوق رفاه دانشجویان استفاده کنند. صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان مجرد یک میلیون تومان و به دانشجویان متاهل یک و نیم میلیون تومان وام عتبات ارائه می دهد. بانک طرف تعهد با ستاد عتبات دانشگاهیان به سفرهای هوایی سه میلیون و به سفرهای زمینی دو میلیون وام می دهد.

زارع تاکید کرد: دانشجویان تا آخر بهمن ماه برای دریافت وام اقدام کنند.

وی همچنین گفت: دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و برای سفر اربعین گذرنامه گرفته اند معافیت خود را تجدید کنند و با ارائه مدارک درخواستی به ستاد عتبات دانشگاهیان زمینه را برای دریافت مجوز خروج خود تسهیل کنند.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد دانشجویان ذخیره عتبات دانشگاهیان هر ساله اعزام می شوند.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیانهمچنین تاکید کرد: سفرهای عتبات دانشگاهیان از ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۹ فروردین ۹۸ انجام می شود و ۱۰ تا ۱۵ درصد به دلیل تقاضای زیاد شامل افزایش هزینه می شوند.

وی درباره هزینه سفر کودکان دانشجویان متاهل به عتبات گفت: کودکان زیر دو سال ۱۰ درصد هزینه و کودکان دو تا ۱۲ سال ۸۰ درصد هزینه شامل حال شان می شود.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیانادامه داد: برنامه غذای دانشجویان نیز در یک آشپزخانه مرکزی تهیه شده وهر بار ۶ تا ۷ هزار غذای ایرانی در این آشپزخانه تهیه شده و به کاروان ها ارائه می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top