تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/17 - 11:58
کد خبر: 301301

دریادار سیاری مهمان این هفته برنامه نمودار شبکه چهار

نکته دیگری که موجود آن است که ما از همان 22بهمن 57 و حتی قبل تر وارد تحریم شدیم و هیچ تجهیزاتی به ما داده نشد،قطعات اندک ما که درانبار بود تمام شد و سال های اول و دوم دفاع مقدس را که پشت سرگذاشتیم هیچ قطعه ای موجود نبود. همین عامل کارجهادی و همت جوانان شد ودرابتدا به تعمیرات و آشنایی با دستگاها پرداختیم و بعد آن به ساخت قطعات و تولید آنها رسیدیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امیردریادار حبیب اللّه سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران مهمان قسمت چهارم برنامه بود، امیر سیاری در ابتدا به پیشرفت های نیروی دریایی ارتش و به خصوص ناوشکن ها پرداخت و درادامه به دستورات مقام معظم رهبری در این راستا اشاره کرد. امیر سیاری در پایان گفت وگو به موضوع زیردریایی های ارتش پرداخت.

امیرسیاری درابتدای برنامه درپاسخ به سوال مصطفی امامی دررابطه با پیشرفت های صنایع دریایی پرداخت و گفت: ما درابتدای جنگ تجهیزات خوبی داشتیم که البته ساخت خارج بود ودر بحث تعمیرات اساسی ما هیچ دخالتی درآنها نداشتیم، فقط کاربری تجهیزات را انجام می‌دادیم. و زمانی کهما دشمن را از سرزمین خارج کردیم آنها تصور می‌کردند ما توانایی ساخت و تولید این ناوها و ناوشکن هارا نداریم، اما درواقع حقیقت قضیه آن است که همتی پای کار آمد، یک دستور امام(ره) و دیگری همت جوانان آن مقطع زمانی که به هرطریقی توانایی تهیه تجهیزات را به دست بیاوریم و بعد بتوانیم به کار ببریم.

نکته دیگری که موجود آن است که ما از همان 22بهمن 57 و حتی قبل تر وارد تحریم شدیم و هیچ تجهیزاتی به ما داده نشد،قطعات اندک ما که درانبار بود تمام شد و سال های اول و دوم دفاع مقدس را که پشت سرگذاشتیم هیچ قطعه ای موجود نبود. همین عامل کارجهادی و همت جوانان شد ودرابتدا به تعمیرات و آشنایی با دستگاها پرداختیم  و بعد آن به ساخت قطعات و تولید آنها رسیدیم.

دریادار امیر سیاری در ادامه به دستاورد ها پرداخت و افزود: ما همیشه می‌گوییم یک خط‌کش مقایسه باید داشته باشیم تا با آن اندازه بگیریم تا بتوانیم نمودار آن را رسم کنیم که کجا بوده ایم و امروز کجای کارهستیم، درواقع ما همان هستیم که بعد انقلاب فکر می‌کردند نمی‌توانیم تعمیر و تولید کنیم ولی ما آمدیم وارد شدیم و هشت سال جنگ را پشت سرگذاشتیم و از تجهیزات به بهترین نحو استفاده کردیم و امروز باید این تجهیزات را حفظ کنیم و ارتقا دهیم و به دنبال تعمیرات اساسی برویم و حال طبق برنامه ای پیش ‌می‌رویم و از تجربیات استفاده می‌کنیم تا جایگاه خودمان را حفظ کنیم و درنهایت باید گفت امروز به جایی رسیده ایم که میتوانیم در عرصه دریا ناو موشک انداز را باهمه ی فناوری ها بسازیم.

وی درادامه به دستورمقام معظم رهبری پرداخت و گفت: سال 87 که مقام معظم رهبری فرمان دادند در آب های آزاد حضور پیدا کنید ما در آب های آزاد حضور پیدا کردیم و تحلیل گران خارجی حضور ما در مدیترانه را غیرقابل باور می‌دانستند.

امیرسیاری درپاسخ به سوال مصطفی امامی دررابطه با زیردریایی های ایران و مزیت های آن گفت: ما قبل از انقلاب زیردریایی نداشتیم، و قرارداد برای خرید از خارج از کشور داشته‌ایم، تا در سال های 70،71 سه زیردریایی خریداری شد و برمبنای این خرید آنها هیچ کمکی به ما در زمینه تعمیرات نکردند،و بعد این طبق دستور مقام معظم رهبری ما خودمان به تعمیرات اساسی پرداختیم، و امروز به مرحله تولید و ساخت این زیردریایی ها رسیده ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top