تاریخ انتشار: شنبه 1397/11/20 - 12:04
کد خبر: 301516

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله آملی پیرامون لوایح چهارگانه FATF

در سه سالگی برجامی که قرار بود تمام مشکلات کشور را حل کند اما خود عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور شده، تا آنجا که حتی مسئولان مذاکره کننده برجام هم این روزها به اشتباه خود مبنی بر اعتماد به قول وزیر خارجه آمریکا و همینطور غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اذعان میکنند، آیا نباید از تجربه اعتماد به غرب درس عبرت بگیریم؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

َلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (سوره مبارکه البقرة آیه ۱۲۰)

پس از توافق پنهانی دولت با گروه ویژه اقدام مالی FATF  و فشار بر مجلس برای تصویب لوایح چهارگانه آن، نمایندگان مجلس درحالی که حاضر به شرکت در هیچ یک از جلسات مناظره و پرسش و پاسخ دانشجویی راجب به FATF نشدند، و علارغم انتقادهای کارشناسان، دانشجویان و مردم، لوایح چهارگانه را تصویب کردند.

پس از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر مغایرت دولایحه پالرمو و cft با شرع مقدس و قانون اساسی و اصرار نمایندگان بر تصویب آنها، این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و دو کمیسیون تخصصی سیاسی_دفاعی و حقوقی_قضایی مجمع، نظر کارشناسی خود را مبنی بر رد این لوایح اعلام کردند. درحالی که قرار بود در تاریخ 6 بهمن صحن علنی مجمع نظر نهایی بررسی این لوایح را اعلام کند، در اقدامی عجیب اعلام نظر نهایی خود را موکول به زمان دیگری کرده است.

ناگفته پیداست فشار سیاسی برخی افراد حاضر در مجمع و وزرا که خستگی و بی برنامگی از عملکردشان پیداست، مانع از اعلام نظر کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه شده است.
برخی از وزرای خسته دولت در اقدامی عجیب با ارائه نامه به رهبر معظم انقلاب خواستار تسریع در روند تصویب لوایح در مجمع شدند. واقعا چه اتفاقی باید رخ دهد تا مسئولان از تاریخ عبرت بگیرند؟

در سه سالگی برجامی که قرار بود تمام مشکلات کشور را حل کند اما خود عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور شده، تا آنجا که حتی مسئولان مذاکره کننده برجام هم این روزها به اشتباه خود مبنی بر اعتماد به قول وزیر خارجه آمریکا و همینطور غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اذعان میکنند، آیا نباید از تجربه اعتماد به غرب درس عبرت بگیریم؟

در برجام که امضای جان کری تضمین بود در نهایت به خسارت محض و پشیمانی مسئولان مذاکره کننده از اعتماد به آمریکا منجر شده، حال در FATF که به اذعان ظریف هیچ تضمینی وجود ندارد، چرا باید به نسخه های غربی اعتماد کنیم؟

دلیل دیگر عدم اعتماد به غرب این حرف خوان زاراته "معاون مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی خزانه داری امریکا" است که گفته بود؛ برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کاملFATF  در ایران نیاز است.

عضویت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی FATF خود نشان دهنده مضربودن پذیرفتن تعهدات این نهاد، از سوی ایران است.

تجربیات چندماه اخیر نشان داده اروپا هم برخلاف تعهدات برجامی خود، عملا خواسته های آمریکا را دنبال میکند و در بیانیه وقیحانه و شرایط تحقیر آمیزش برای تجارت با ایران در اینستکس، نشان داده غیر قابل اعتماد بوده و در مقابل مستکبران هرچه کوتاه بیاییم، طلبکارتر و گستاخ تر شده و این زیاده خواهی پایانی هم ندارد.

پس عاقلانه است که در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی، با شفاف نکردن چرخه بانکی و مالی کشور برای کشورهای بیگانه(بخوانید آمریکا و اسرائیل) آب در آسیاب دشمن نریخته و به دشمنان امکان فشار اقتصادی بیشتر و بسته شدن راه های دور زدن تحریم را ندهیم.

 ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آیت الله آملی به همراه مردم انقلابی آمل از رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام میخواهیم باتوجه به تجربه خسارت بار بودن برجام، با ملاحضه ایرادات شورای نگهبان و نظرات کارشناسی دانشجویان دانشگاه های کشور، بدون درنظرگرفتن فشارهای سیاسی موافقان همکاری با FATF، در مورد لایحه cft تصمیمی اتخاذ کنند که موجب سربلندی کشور و ناامیدی دشمنان شود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله آملی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top