تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/21 - 08:43
کد خبر: 301559

ژنرال آمریکایی عامل شکست در افغانستان معرفی کرد

یک ژنرال بازنشسته امریکا با توجه به بالا بودن تلفات نیروهای امریکایی و واگذار کردن جنگ افغانستان به طالبان بعد از 17 سال گفت، آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از ایرنا، «دان بولداک» ژنرال سابق ارتش آمریکا گفت، ارتش امریکا تلفات سنگینی در جنگ افغانستان داشته و دلیل این شکست تنها سیاست‌های نادرست مقامات واشنگتن است.

بولداک که با اخبار یاهو سخن می گفت و اظهاراتش در اسپوتنیک منتشر شد، گفت، ما در حالی به طولانی‌ترین جنگ امریکا پایان می‌دهیم که طالبان شدیداً در حال قدرت گرفتن در افغانستان است و امریکا تنها برای ثبات و امنیت این کشور سرباز و نظامی قربانی کرده است.

این فرمانده نظامی امریکا که 69 نفر از نیروهایش به عنوان افراد جمعی لشکر هوابردی امریکا در یک عملیات جنگی در مقابل طالبان کشته شدند، می‌گوید، ارتش امریکا به این دلیل در افغانستان شکست خورد که سیاستمداران آن در واشنگتن مسیر اشتباه به نظامیان می‌دادند.

ژنرال بازنشسته آمریکا می‌افزاید، شکست آمریکا در افغانستان به پای نظامیان این کشور نوشته نخواهد شد بلکه در آینده لکه ننگینی برای سیاستمداران این کشور خواهد بود که تنها برای قدرت طلبی‌های خود هزاران نظامی را قربانی کردند.

این اظهارات نظامی امریکایی حاکی از وجود اختلافات شدید بین فرماندهان نظامی و سیاستمداران امریکایی در ارتباط با جنگ در افغانستان دارد.

ژنرال دان بولداک که فرمانده نیروهای ویژه لشکر هوابرد آمریکا در جنگ افغانستان بوده با اشاره به این که از سال‌ 2008 تا 2009 در مجموع 184 نفر از نیروهای لشکر مزبور در درگیری ها در افغانستان کشته شدند ، می‌گوید، ما در حالی در سال 2019 تصمیم به خروج از جنگ این کشور گرفته‌ایم که جنگ را تمام عیار به طالبان باخته‌ایم.

به گزارش روزنامه هیل آمریکا، قریب به 17 سال از لشکر کشی آمریکا و متحدانش به افغانستان می‌گذرد اما با گذشت سال‌های متوالی نه تنها امنیت و صلح به افغانستان بازنگشته است بلکه هم اکنون طالبان مانند دوران قبل از سال 2001 کنترل بخش عظیمی از کشور را دست گرفته و در حال حاضر به یکی از مخالفان جدی دولت تبدیل شده است.

طی این سال‌ها حاصل این جنگ که تحت عنوان مبارزه با تروریسم صورت گرفت، نه تنها باعث برقراری صلح و امنیت و ثبات در افغانستان نبوده بلکه باعث کشتار افراد بی‌گناه غیرنظامی و حتی بسیاری از شهروندان افغان شده است که آمار موجود بسیار بهت آور است.

به گزارش اخیر موسسه تحقیقاتی امور عامه و بین‌المللی واتسون دانشگاه براون آمریکا، حاصل جنگ 17 ساله آمریکا در افغانستان، کشته شدن 38 هزار غیرنظامی و زخمی شدن 41 هزار غیرنظامی افغان بوده است.

در مجموع باید گفت جنگ تحمیلی آمریکا به افغان‌ها نتیجه‌ای جز کشته شدن 147 هزار نیروی نظامی و غیرنظامی و ویرانی کل کشور افغانستان نداشته است.

علاوه براین انتظار می‌رود که تعداد افراد غیرنظامی که به هر دلیل غیرمستقیم جنگ افغانستان جان خود را از دست داده باشند می‌تواند در حدود 360 هزار نفر باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top