تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/21 - 19:12
کد خبر: 301670

حضور چراغ‌خاموش یک نماینده، صدای دانشجویان را درآورد؛

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج: آقای نماینده دانشجو ترس ندارد! +فیلم

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج: آقای نماینده دانشجو ترس ندارد! +فیلم

رضا رعیت‌پیشه گفت: بارها انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج از آقای حاج زارعی برای حضور در بین دانشجویان دعوت کرده است اما هر دفعه ایشان از مواجه با دانشجویان شانه خالی کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در میان تعطیلات بین دو ترم دانشگاه‌ها و در شرایطی که مردم و دانشجویان مهمترین دلایل بروز فشارهای اقتصادی و معیشتی را ابتدا دولت و در ادامه، نظارت ضعیف و ناقص مجلس بر تصمیمات اجرایی کشور می‌دانند، نماینده کهکیلویه و بویر احمد در سکوت خبری و تبلیغاتی به دانشگاه یاسوج رفت.

غلام‌محمد زارعی که وی را حاج زارع نیز صدا می‌زنند، امروز احتمالا باید پاسخگوی بسیاری از سوالات مردم و دانشجویان باشد. سوالاتی درباره‌ی علت رای اعتماد مجلس به وزرایی که یکی در میان استعفا می‌دهند، یا پا فشاری بر تصویب لوایحی مثل برجام که سود و زیان آن مشخص نیست و حتی ضمانت اجرایی ندارد، عدم پیگیری مطالبات بومی و محلی حوزه انتخابیه و غرق شدن در مباحث سیاسی و حزبی مثل استانی شدن انتخابات مجلس که مضرات آن بارها از سوی فعالین دانشجویی یا مقامات مسئول و نخبان سیاسی و فرهنگی تصریح شده است.

اما حضور وی در حالت سکوت می‌تواند حرف‌های ناگفته‌ی زیادی داشته باشد. البته این اولین باری نیست که حضور یک مقام مسئول در کشور در یک دانشگاه در سکوت خبری و تبلیغاتی صورت می‌گیرد. معمولا این حضور به هر دلیل و عنوان و حتی اگر ارتباطی با یک مراسم دانشگاهی نیز نداشته باشد اما بالاخره در تاریخ ثبت می‌شود. در حالی که ممکن است هر یک دانشجویان و یا مردمی که می‌توانند در این جلسه حضور پیدا کنند و نقطه نظرات خود را درباره مسائل مختلف مربوط به این نماینده عنوان کنند.

فیلم مربوط به اعتراض یکی از دانشجویان به این نماینده را مشاهده می‌کنید

دانلــــود

اما رضا رعیت پیشه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یاسوج در این رابطه با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه یکی از مهمترین وظایف مسئولین، پاسخگویی نسبت به عملکرد خودشان در قبال دانشجویان است گفت: بارها انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج از آقای حاج زارعی برای حضور در بین دانشجویان دعوت کرده است اما هر دفعه ایشان از مواجه با دانشجویان شانه خالی کرده است. نماینده ای که سه سال پیش برای جلب رضایت دانشجویان و گرفتن رای شان هر کاری می‌کرد امروز نسبت به پاسخگویی به همان دانشجویان بی تفاوت است و از آن بد تر اینکه برای رو برو نشدن با آنها حاضر است چراغ خاموش و در تاریخ‌هایی که دانشگاه در حالت نیمه تعطیل است به دانشگاه بیاید.

این فعال دانشجویی خطاب به حاج زارع گفت: آقای نماینده دانشجو ترس ندارد! چه شده است که به این باور رسیده‌اید نباید در جمع دانشجویان حضور پیدا کنید؟ جز این است که وعده های انتخاباتی تان هنوز روی زمین مانده است و حرفی برای گفتن ندارید؟ جز این است که هنوز نتوانستید گرد و غبار محرومیت را از نقاط دور افتاده ای چون موشمی زیلایی پاک کنید؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یاسوج همچنین خطاب به این نماینده مجلس گفت: بنده به شما و سایر مسئولین استانی که از حضور در بین دانشجویان امتناع می‌ورزید هشدار می‌دهم که گوش خود را از شنیدن صحبت‌های دانشجویان به عنوان یکی از اقشار فهیم جامعه محروم نکنید.

وی در جملات دیگری خطاب به حاج‌زارع یادآور شد: آقای نماینده شما که دیگر بابت این 3 سال عملکرد ضعیف تان در بین دانشجویان اعتباری ندارید اما لا اقل این 1 سال باقی مانده را جبران مافات کنید تا کارنامه ی عملکردتان از خالی بودن در بیاید. الان حداقل کاری که برای مردم این استان می‌توانید بکنید این است که با طرح استانی شدن انتخابات مخالفت کنید.

رعیت پیشه در پایان پیرامون طرح استانی شدن انتخابات تصریح کرد: طرحی که باعث می شود به علت گسترده شدن تعداد کاندیدا ها انتخاب مردم برای انتخاب افراد شایسته سخت شود و باند های قدرت کرسی های مجلس را تصاحب کنند. طرحی که باعث می شود افرادی که هزینه‌ی بیشتری بتوانند در استان بکنند به مجلس راه یابند و مردم شهر ها و نقاط دور افتاده خودشان را در انتخابات بی تاثیر بدانند و نمایندگان هم به دلیل گسترده شدن حوزه‌ی انتخابی نتوانند به همه ی آنها رسیدگی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top