تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/22 - 10:43
کد خبر: 301679

چهلمین جشن انقلاب با «افتخار به گذشته و امید به آینده»؛

آمدیم چون

آمدیم چون

در تهران جمعی از جوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تهران، با به نمایش در آوردن پلاکارد هایی شهادت کودک ۶ ساله شیعه در عربستان را محکوم کردند. جوانان با به نمایش در آوردن تصویر این کودک ۶ ساله تاکید کردند که «حب علی را نتوان سر برید».

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛مراسم راهپیمایی بزرگ روز ۲۲ بهمن به منظور برپایی «جشن بزرگ انقلاب اسلامی» در تهران و سراسر کشور آغاز شد. مردم از ساعت ۹ صبح امروز راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را در بیش از هزار شهر و ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» آغاز کرده اند.

آیت الله امامی کاشانی: انقلاب در دهه پنجم باشکوه تر از همیشه به پیش خواهد رفت
آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در حاشیه راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه رشد کرده اند که بعد از چهل سال اینچنین با شور و شعور در راهپیمایی حاضر می شوند و این پیامی برای همه جهانیان است که ملت ایران روی پای خود ایستاده است. مردم ایران با آگاهی کشوری مستقلی به وجود آورده اند.

آیت الله امامی کاشانی درپایان تصریح کرد: انقلاب در دهه پنجم باشکوه تر از همیشه به پیش خواهد رفت.

میرسلیم: آمریکا نیروی خود را هدر ندهد و برای خود زحمت ایجاد نکند
سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم، گفت: پیام مهم از طرف مردم ما و به همه کسانی که توجه به انقلاب دارند ولی آن را درک نکردند، این است که بیایید و بفهمید در ایران ۴۰ سال پیش چه رخ داد و در طول این مدت مردم ما چه کردند و چه آفریدند و چه خیرخواهی را برای مقابله با ارعاب و ظلم و ستم برای دنیا داشتند.

وی تصریح کرد: ای کاش این پیام را همه سردمداران دنیا به ویژه آمریکا می‌فهمیدند و نیروی خود را هدر نمی‌دادند و زحمت ایجاد نمی‌کردند.

لاریجانی: ملت ایران درمقابل دشمن یکصدا هستند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی، گفت: این راهپیمایی بسیار عظیم نشان می دهد که هیچ چیز و هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی شود، دشمنان باید بفهمند که ریشه های انقلاب قوی است و در این مصاف ملت ایران یک صدا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تردید نکنید که حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایت ملت از انقلاب دشمنان را مأیوس می کند و آن‌ها پس از این شکست به دنبال سناریوهای دیگر می روند.

لاریجانی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دستاورد بسیار بزرگی برای کشور هم برای ادامه راه و هم حل مسائل محسوب می شود، همچنین دشمنان از این حضور پرشور درس گرفته و از رفتارهای خود دست بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید، گفت: آنها از این حرف‌های بی ربط زیاد می‌زنند و خیلی نباید آن را جدی گرفت.

علی اکبر صالحی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست
علی اکبر صالحی رئیس و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافتند.

رئیس جمهور در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافت
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با حضور در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

حضور علی لاریجانی و حجت الاسلام ناطق نوری در راهپیمایی 22 بهمن
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور یافت.  قرار است لاریجانی بعد از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، برای دیدار با مقامات کشور ژاپن تهران را به مقصد توکیو ترک کند.

راهپیمایان تهرانی شهادت کودک ۶ ساله عربستانی را محکوم کردند
در تهران جمعی از جوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تهران، با به نمایش در آوردن پلاکارد هایی شهادت کودک ۶ ساله شیعه در عربستان را محکوم کردند. جوانان با به نمایش در آوردن تصویر این کودک ۶ ساله تاکید کردند که «حب علی را نتوان سر برید».

علاوه بر این گروه دیگری از جوانان با به نمایش در آوردن پلاکارد هایی اعلام کردند که «چیزی به آخر اسرائیل نمانده» و «ما اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد».

«تابوت استبداد» بر دوش راهپیمایان تهرانی
مردم تهران از چهارراه ولی عصر با در دست داشتن تابوتی با عنوان «تابوت استبداد» که تصویر پرچم انگلیس، دونالد ترامپ و دلار آمریکا در آن نقش بسته بود، سیاست‌های استکباری غرب و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را محکوم کردند.

خیل جمعیت راهپیمایان تهرانی در زیر بارش نعمت الهی
با وجود بارش نسبتا شدید باران در تهران راهپیمایان تهرانی در حال برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند. همچنین مردم کماکان به خیل جمعیت حاضر می پیوندند.

نمایش موشک‌های بالستیک در مسیر راهپیمایی
در مسیر راهپیمایان تهرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از اقتدار موشکی ایران را به نمایش گذاشت. موشک های به نمایش گذاشته شده، موشک های بالستیک قدر، قیام و ذوالفقار هستند.

صفارهرندی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در طراحی دشمن اختلال ایجاد می کند

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد راهپیمایی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: امروز یک میعاد چهل ساله‌ای است که مردم ایران در آن شرکت می کنند.

وی با اشاره به تعبیری که یکی از مخالفان جمهوری اسلامی درباره ۲۲ بهمن گفت: یکی از مخالفان جمهوری اسلامی گفته بود که راهپیمایی ۲۲ بهمن یک میتینگ سیاسی نیست، بلکه یک پیک نیک است. به نظر من برای ما ایرانی ها زمانی یک پیک نیک ملی رخ می دهد که دل های ما هر چه بیشتر به هم نزدیک می شود و احساسات دوستانه ما اوج می گیرد و طبیعتا دشمنی ها نیز افزایش می یابد، به کوری چشم دشمنان چنین روزی برای ما یک پیک نیک ملی و جشن ملی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته ما می دانیم آثار وضعی این حضور چنان است که در طراحی دشمن اختلال ایجاد می کند.

آغاز مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور رأس ساعت ۹
مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی رأس ساعت ۹ صبح در سراسر کشور و همزمان در تهران با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط کریم منصوری از قاریان ممتاز بین المللی­ و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شد.

در این جشن پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم گلباران را بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام خواهند داد و عملیات نمایش هوایی و فرود چتربازان نیروهای مسلح نیز از دیگر برنامه‌های امروز است.

حضور راهپیمایان تهرانی قبل از آغاز رسمی جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی
راهپیمایان تهرانی از دقایقی قبل از شروع رسمی مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسیرهای راهپیمایی حضور بهم رساندند.

تا ساعتی دیگر مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در تهران و بیش از ۱۰۰۰ بخش شهر و شهرستان و ۱۰ هزار روستای کشور آغاز می شود. بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار محوری چهلمین فجر انقلاب اسلامی «افتخار به گذشته، امید به آینده» است.

بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلم‌بردار مراسم ۲۲ بهمن را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد و  ۳۰۰ خبرنگار خارجی و ۳ هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی (در تهران) و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار در سایر استان‌های کشور و تمامی شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی از جمله ۳۶۰ گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام‌جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم و تولیدی پوشش خبری تصویری خواهند داد.

امسال و همزمان با سراسر کشور برنامه‌های مختلفی در بیش از ۸۰ رایزنی فرهنگی در کشورهای مختلف، برپا و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین حدود ۲۰۰ نفر میهمان از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایرلند، ونزوئلا و دیگر کشورها و از میان چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی و دانشگاهی در جمع مردم ایران در جشن‌های فجر چهلم حاضر خواهند شد.

حسن روحانی سخنران رسمی مراسم ۲۲ بهمن امسال در تهران است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/11/22 - 13:54

مسوولان قدر این مردم را بدانید. اینها همه جنوب شهری ها هستند. مردم قانع و بی آزار و مهربان. اینقدر ناز بالاشهری های نق تقو و پر رو را نکشید. آنها از اول با انقلاب نبودند و کج افتادند و تا آخر هم دلشان با اسلام و انقلاب صاف نخواهد شد.
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top