تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/22 - 13:54
کد خبر: 301696

جهانگیری: انقلاب اسلامی برای آیندگان درس دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی تاریخی بود اما در تاریخ نمانده و برای آیندگان نیز درس دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل مشرق، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن شیراز افزود: ۴۰ سالگی یعنی کمال، پختگی یعنی عقلانیت و تدبیر و افتخار می کنم در چهلمین سالگرد میهمان مردم شیراز هستم.

وی ادامه داد: شهر شیراز شهر ایمان و اخلاق، شهر گفت و گو و مدارا و شهر زندگی است و استان فارس از سال ۴۲ تا ۵۷ حضوری معنادار در پیروزی انقلاب داشت و یکی از کانون های اصلی انقلاب بود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: آمده ایم در کنار هم از تاریخ چهل سال درس بگیریم و با امام(ره) و رهبری تجدید بیعت کنیم.

جهانگیری یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران پدیده بزرگ دوران بود که با نخبگان و دانشمندان و توده مردم به پا خاست و انقلاب اسلامی ایران انقلابی تاریخی است اما در تاریخ نمانده و انقلابی برای تمامی نسل ها است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی راهی تازه در جهان گشود و نسلی نو بنا نهاد و امام(ره)، انقلابی بنا نهاد که بر اساس اسلام و ارای ملت شکل گرفت و امام(ره) معمار انقلابی نو بر اساس آرای مردم بود.

جهانگیری تاکید کرد: امروز رهبری نیز همان راه را دنبال می کنند و انقلاب اسلامی فخر دیروز و سرمایه ما برای عبور از تنگناها است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه ملت است و هیچ گروه و دسته نمی تواند انقلاب را به نام خود مصادره کند و از محدود انقلاب هایی بود که به سرعت به نتیجه رسید.

وی تاکید کرد: پیام این حرکت امام(ره) به دنیا این بود که این نظام خواسته های خود را از طریق قانون پیگیری می کند و در چهلمین سال انقلاب به یاد بیاوریم روزهای همدلی و اتحاد را و امروز نیز به آن احتیاج داریم و با اتکا به ملت ایران می توان از تمامی مشکلات عبور کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که خواسته های ۱۰۰ ساله مردم محقق شود و ملت ایران دنبال آزادی، عدالت و پیشرفت بود و آزادی که در این ۴۰ سال تکامل یافته است.

جهانگیری افزود: استقلال ما کامل است و بر اساس آن با دنیا تعامل می کنیم و آمریکایی ها به دلیل از دست دادن ایران قدرتمند و بزرگ ناراحت هستند.

وی یادآور شد: امروز امنیت موجود بیانگر اقتدار و عزت ملت ایران است امروز مسئولین با افتخار به کشور عراق، سوریه می روند و مورد استقبال قرار می گیرند.

جهانگیری ادامه داد: عدالت از جمله خواسته ها بود که راه های زیادی رفتیم و همچنان ادامه خواهیم داد تا به اوج عدالت برسیم و در مباحث علمی نیز دانشگاه ها و دانشمندان دارای جایگاه بالایی در جهان هستند و در همین شیراز عمل های جراحی انجام می شود که فقط در کشورهای درجه یک جهان انجام می شود.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال اختلاف در میان ما است در حالیکه امروز به اتحاد و همدلی احتیاج است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: هدف تحریم ها، ملت ایران است و آمریکایی ها دروغ می گویند که هدف تحریم نظام و دولت است امروز آمریکایی ها بدانند دولت، ملت و مسئولین به دنبال شکست آمریکا هستند. تحریم ها که شروع شد اعلام کردند نفت ایران را به صفر می رسانیم و دارو را تحریم می کنیم اما ما  ۹۶ درصد داروی مورد نیاز را تامین می کنیم.

جهانگیری افزود: این ملت به عشق رهبری آمدند و می دانم وضعیت معیشت مشکل دارد و شرایط سخت داریم اما بن بست نداریم و با همت مردم و تلاش مسئولین مشکلات برداشته می شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: فارس استان روبه توسعه است و محدودیتی دارد مانند آب، طرح های بزرگ و مهم نیز با همت مسئولین در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top