تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/24 - 10:40
کد خبر: 301981

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه پیرامون استانی شدن انتخابات مجلس

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم نوشت: استانی شدن انتخابات موجب بی‌اعتبار کردن رای مناطق کم‌جمعیت و محروم می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم نوشت: استانی شدن انتخابات موجب بی اعتبار کردن رای مناطق کم جمعیت و محروم می‌شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم

سلام بر شما
یکی از ثمرات انقلاب اسلامی حضور مردم در عرصه‌های گوناگون اداره امور و حل مسائل کشور است که از آن می‌توان به جمهوریت تعبیر کرد، این دستاورد بی بدیل انقلاب مایه پویایی و تحرک جامعه برای دستیابی به دیگر آرمان ملت مسلمان ایران و راهکاری است که ایران اسلامی را از بسیار پرتگاه‌ها نجات داده است و سنگ بنای پیشرفت و آبادنی این خاک شد. اگر انقلاب اسلامی از ۸ سال دفاع مقس سربلند بیرون آمد، اگر جهاد سازندگی ت‌وانست گرد و غبار محرومیت و فقر را از بخش‌های این سرزمین بزداید و اگر در زمینه‌های مهم علمی به تزار اول جهانی دست یافته است همه و همه مرهون حضور مردم در میدان تلاش و جهاد بوده است.

اکنون جمهوریت نظام اسلامی به واسطه طرح استانی شدن نمایندگان مجلس در معرض آسیب جدی است و ما دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی که با مالیات شما مردم شریف تحصیل می‌کنیم، می‌خواهیم چند کلمه‌ای با شما در این رابطه سخن بگوییم.

هم وطنان عزیز با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی هزینه‌های انتخابات به شدت افزایش پیدا می‌کند، این امر از یک سو مانع حضور افراد مستقل در مجلس شورای اسلامی می‌شود و از سوی دیگر نقش آفرینی صاحبان زر و زور و تزویر را در نتایج انتخابات افزایش می‌دهد و پس از آن مردم در انتخابات نماینده خود را تعیین نکرده بلکه نماینده‌ای بین احزاب برای پیش برد منافع حزبی را تعیین می‌کنند.

ملت شریف ایران یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی گسترش عدل و قسط است، اما با استانی شدن انتخابات نقش آفرینی مردم مناطق محروم و کم جمعیت در انتخابات کاهش می‌یابد و مانع تحقق عدالت می‌شود. انتخابات استانی یعنی بی اعتبار کردن رای مناطق کم‌جمعیت و محروم.

یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی داشتن مجسلی متشکل از همه اقوام و اقلیت‌های دینی است که متاسفانه با اجرایی شدن طرح مذکور این مهم نیز از بین می‌رود؛ بنابراین ما دانشجویان بسیجی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات از همه شما دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم می‌خواهیم که با حساسیت نسبت به سرنوشت خود و جامعه در خصوص این طرح اعلام موضع کنند و اجازه ندهند برخی با اهداف جناحی خود به جمهوریت نظام اسلامی آسیب برسانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top