تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/24 - 11:47
کد خبر: 301987

روسیه: به تهدیدات آمریکا درباره اعمال تحریم‌های جدید توجهی نمی‌کنیم

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به این واقعیت که غرب علاقه‌ای به سرنوشت مردم اوکراین ندارد، گفت: مسکو به تهدیدات آمریکا درباره اعمال تحریم‌های جدید عادت کرده و دیگر به آنها توجهی نمی‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از تسنیم، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا هر چقدر مایل است درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه صحبت کند، مقامات مسکو دیگر به این مسئله عادت کرده و توجهی به این تهدیدات نمی‌کنند.

لازم به یادآوری است، پیش از این روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع خبری خود نوشت که آمریکا و اتحادیه اروپا در صدد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در پاسخ به حادثه رخ داده بین نیروهای مرزبانی روسیه و کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ هستند.

این دیپلمات روس در پایان نشست شب گذشته شورای امنیت در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این‌باره گفت: «آنها همیشه در این باره (اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه) صحبت می‌کنند. واقعیت این است که ما دیگر به این صحبت‌ها توجهی نداشته و اخبار مربوط به آن را پیگیری نمی‌کنیم، برای اینکه این یک موضوع دیگر به یک مشکل دائمی تبدیل شده و ما صرفاً به آن توجه نمی کنیم.»

نبنزیا یادآور شد که روسیه چهار سال است که دائماً تهدید به تحریم‌های جدید از سوی کشورهای غربی را می‌شنود و به آن عادت کرده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت که در رابطه با سالگرد امضای توافقنامه مینسک تشکیل شده بود، هم تاکید کرد، غرب علاقه‌ای به سرنوشت اوکراین و مردم این کشور ندارد و مقامات کی‌یف تنها نقش سربازان خط مقدم در بازی ژئوپولتیکی علیه روسیه را بازی می‌کنند

این دیپلمات همچنین نسخه‌ای از قطعنامه شورای امنیت در حمایت از توافقنامه مینسک را بین شرکت کنندگان در نشست شورای امنیت پخش کرده و یادآور شد که اتهامات وارده به مسکو درباره عدم اجرای این توافقنامه، کاملا پوچ و بی اساس است، چرا که در این سند حتی یک بار هم نامی از روسیه برده نشده است.

لازم به یادآوری است، توافقنامه مینسک در سال 2015و توسط کشورهای عضو گروه چهارجانبه "نرماندی" (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه) امضاء شد و شامل اقداماتی در جهت تثبیت اوضاع و کمک به حل و فصل مناقشه دونباس (مناطق شرقی اوکراین) می‌شود که در سال 2014 و بعد از اجرای عملیات نظامی ارتش اوکراین علیه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک در این منطقه متشنج شده و همچنان ادامه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top