تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/24 - 21:59
کد خبر: 302041

با امضای طوماری صورت گرفت

همراهی دانشجویان همدان با دیگر دانشجویان کشور در مخالفت با تصویب FATF

بیش از ۶۰۰ نفر از دانشجویان همدان با امضای طوماری خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کردند تصویب FATF امنیت ملی ایران را دچار خلل می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بیانیه آمده است:

همان طور که مستحضرید درچند روز گذشته ملت شریف ایران اسلامی با حضور باشکوه خود در ۲۲بهمن ماه حماسه‌ای دیگر را رقم زدند که دراین میان حضور مردم ولایتمدار همدان زیر بارش سنگین برف مثال زدنی بود.

در حالیکه ملت ایران گوش به فرمان ولایت با قدرت در راه آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاده است، غرب در تلاش است تا با زنجیر‌هایی مانند «Fatf» این حرکت انقلابی را مهارکند.

حضرات تجربه برجام را دیده اند؛ برجامی که امضای «جان کری» و قطعنامه‌های شورای امنیت تضمینش بود، چنین پایانی داشت! «شیطان بزرگ» بدون هیچگونه مانعی از آن خارج شد و تنها طرفی که به تعهدات خود به طورکامل عمل کرد جمهوری اسلامی ایران بود؛ درحالیکه تحریم‌های بیشتر، تورم چندین درصدی و گوشت صدهزارتومانی تنها چیزی بود که نصیب ملت و دولت ما شد.

در چند ماه گذشته شاهد تشدید تحریم‌ها و رسیدن قیمت دلار به رقم‌های نجومی بوده ایم. عاملی که توانست شرایط را تا حد زیادی کنترل کند اصلاحات بانکی مانند (کاهش سقف تراکنش کارتخوان ها، کاهش سقف جابه جایی از طریق کارت‌های بانکی و محدودیت و ردیابی کاربرد آن¬ها در خارج از کشور) بود.

از طرف دیگر شاهد بوده ایم که با اجرای «fatf» در دوبی مسیر ورود دلار به کشورمان دچار مشکل شد و چه فجایعی رخ داد. در داخل کشور، مقامات مسئول هیچ تضمینی نمی‎‌دهند که با اجرای «fatf» زندگی مردم بهبود پیدا خواهدکرد و هیچ تضمینی نیز مبنی بر مبادلات بانکی کشور‌های غربی با جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت. بدیهی است با عضویت رسمی «رژیم صهیونیستی و ایالات متحده و ...» در این پیمان، ایران اجازه خروج کامل از لیست خاکستری را ندارد و بدین ترتیب جمهوری اسلامی صرفاً مجری تعهدات «fatf» خواهد بود؛ درحالی که بهره‌ای نیز دریافت نخواهد کرد. این موضوعات تصویری کاملاً روشن و غیرقابل انکار را پیش روی ما قرار می‌دهد!

محدود کردن کانال مالی اروپا (instax) به اجرای کامل «fatf» توسط کشورمان، گواه این واقعیت است که غرب از جمهوری اسلامی تعهداتی فراتر از برجام خواسته و در مقابل خود کمتر به آن عمل خواهد کرد! کوتاهی در برابر جهان‌خوران گستاخی هر چه بیش‌تر آنان را به دنبال دارد واین موضوع حجت را بر همگان تمام می‌کند.

همچنین وجود واژه «proliferation» در متن «action plant» که برای کشورمان در نظر گرفته شده است به معنی ابزاری است که جهت اشاعه سلاح‌های کشتارجمعی استفاده می‌شود و به طور مشخص شامل موشک نیز می‌شود. لازم به ذکر است که این لغت زمینه حقوقی گسترده‌ای را جهت اعمال فشار بر کشورمان در حوزه امنیتی وموشکی فراهم خواهدکرد.

در همین جا هشدار می‌دهیم چنین پیمان هایی با ایجاد ساز وکار‌های هوشمند سبب تأثیر دوچندان تحریم ها خواهد شد؛ و با توجه به تعریف مشخص سی وچند عضو «Fatf» از «تروریسم»، چنین پیمان‌هایی امنیت ملی ما را دچار خلل خواهد نمود. خروج از این پیمان بعد از پیوستن نیز فشار شدید سیاسی را به دنبال خواهد داشت؛ چنانکه حتی پس از عدم اجرای تعهدات توسط طرف های غربی در سال های ۸۳ و ۹۷ نتوانستیم از برجام یا «ان پی تی treaty non_ proliferation» خارج شویم.

راه حل اساسی جهت پیروزی در این نبرد اقتصادی تکیه بر توان داخلی و اصلاح ساختار‌های آن و راهکار‌های مانند (شفافیت خرید وفروش و مالکیت ها) است؛ به طوری که خریدار و فروشنده در همه حوزه ها با کمک هوش مصنوعی و دنیای دیجیتال مشخص باشد. با اجرای مالیات برعایدی سرمایه «CGT» از سوداگران مالیات گرفته شود تا تقاضای القایی آن ها از بازار حذف شود و یا پیمان های پولی دوجانبه با کشور‌های همسایه و دوست به صورت گسترده اجرا شود.

این ها راهکار‌هایی است که می تواند نیاز‌های خارحی کشور را تا درصد بسیار زیادی پوشش دهد. همچنین با توسعه هرچه بیشتر پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی در داخل کشور، می¬توان علاوه برنجات از خام فروشی نفت، محصولات پتروشیمی را _که عملاً در دنیای کنونی مورد نیاز همه کشور‌ها و غیرقابل تحریم است_ نیز صادرکنیم.

مدافعان «fatf» به این سؤال پاسخ دهند که اگر چنین ساختار‌هایی در جلوگیری از ارتزاق تروریسم مفید بود چگونه گروه های جنایت کاری مانند داعش توانسته اند به آسانی نفت بفروشند و منابع مالی کسب کنند؟ چگونه کشور‌هایی که عضو «Fatf» هستند در جزایر مستعمره خود پولشویی‌های گسترده می‌کنند و کسی نمی‌بیند؟

متاسفانه انتقال برداشت‌های شخصی از سخنان قاطع مقام معظم رهبری در محکومیت پیمان بین المللی مرتبط با پولشویی از طرف برخی مسئولان کشور از عجایب امروز زمان ما است! برجام نافرجام اقتصاد مقاومتی را سال‌ها معطل کرد، اما این‌بار دانشجویان انقلابی تا آخر ایستاده اند و اجازه نخواهند داد «fatf» امنیت مردم شهید پرورکشورمان را هدف قرار دهد.

اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز ثمره خون شهیدان ما و مجاهدت های گسترده ملت شریف ایران به قلم ها و رأی شما وابسته است؛ باشد که شرمنده خون شهیدان نباشیم و نباشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top