تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/28 - 10:26
کد خبر: 302384

۶ پژوهشگر برتر کشور طی سال‌های اخیر بیش از 2500 اثر علمی منتشر کرده‌اند؛

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

داده‌های ایرانداک 600 اثر علمی برای وی به ثبت رسانده است، به طور مثال در سال 1394، 76 اثر علمی به ثبت رسانده که با یک حساب سرانگشتی ماهی 6 مقاله می‌شود. از این تعداد 439 اثر مربوط به دوره کارشناسی ارشد و 131 اثر آن در دوره دکتری بوده است.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه دیگر داشتن اثر علمی و تاثیر آن در ارتقای اساتید به یکی از موضوعات نهادینه‌شده برای همه دانشگاه‌ها تبدیل شده است؛ موضوعی که باعث می‌شود اساتید به سمت نگارش آثار علمی اعم از مقاله و رساله حرکت کنند و گاهی نیز آنها را در جایگاه استاد مشاور و استاد راهنما قرار می‌دهد تا به روند نگارش اثر علمی از سوی دانشجویان خود نظارت داشته باشند. در این میان شاید برای بسیاری از دانشگاهیان شناخت پرکارترین اساتید دانشگاه قابل‌توجه باشد. پایگاه ایرانداک یا همان «پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» تنها مرجع داخلی است که به‌طور دقیق و با زبان آمار اسامی هشت پژوهشگر برتر را از لحاظ بالاترین میزان ثبت اثر علمی معرفی کرده است، عادل آذر با 600 اثر علمی، علی رستمی با 509، ابراهیم عباسی با 364، احمد عابدی با 352، مجتبی رفیعیان با 348، علی غفاری با 344، ناصر صنوبر با 341 و احمد قنبری با 337 اثر علمی جزء برترین پژوهشگران کشور از دید این سایت انتخاب شده‌اند؛ اساتیدی که برخی از آنها در طول یک ماه بیش از 6 اثر علمی را منتشر کرده‌اند. بر اساس داده‌های ایرانداک، اکثر این اساتید در دوره کارشناسی ارشد بیشترین آثار خود را ثبت کرده‌اند و دوره دکتری و مقاطع بالاتر به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. البته طبق آنچه این پایگاه نشان می‌دهد، تعداد آثار منتشرشده طی سالیان اخیر توسط این اساتید کاهش یافته که ممکن است یکی از دلایل آن کیفی‌تر شدن آثار عنوان شود.

در ادامه وضعیت علمی 6 پژوهشگر برتر کشور که در پایگاه ایرانداک معرفی شده‌اند، آمده است.

عادل آذر؛ بیشترین استاد دارای مقاله
او یکی از اساتید بنام و در حال حاضر رئیس دیوان محاسبات کشور است. داده‌های ایرانداک 600 اثر علمی برای وی به ثبت رسانده است، به طور مثال در سال 1394، 76 اثر علمی به ثبت رسانده که با یک حساب سرانگشتی ماهی 6 مقاله می‌شود. از این تعداد 439 اثر مربوط به دوره کارشناسی ارشد و 131 اثر آن در دوره دکتری بوده است.

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

علی رستمی، 509 مقاله علمی
دکتر علی رستمی، استاد مهندسی برق دانشگاه تبریز استاد نمونه کشوری است. او مدرک کارشناسی‌ارشد مهندسی برق ـ الکترونیک با تخصص مهندسی فتونیک را در سال 1373 از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دوره کارشناسی مهندسی برق ـ الکترونیک را از دانشکده فنی دانشگاه تبریز در سال 1370 اخذ کرده است. براساس داده‌های ایرانداک، او 509 مقاله علمی به نام خود ثبت کرده و در سال 90، با 71 مقاله بیشترین اثر علمی را به ثبت رسانده است.

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

ابراهیم عباسی؛ 364 مقاله علمی
او عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا است و بر اساس داده‌های ایرانداک 364 اثر علمی برای او به ثبت رسیده است. سال 1391 بیشترین ثبت اثر علمی را با 71 مقاله دارد و اکثر این آثار در دوره کارشناسی ارشد بوده است. آمارهای ایرانداک نشان می‌دهد او در سال 97، تنها دو اثر از خود در این پایگاه بر جای گذاشته است.

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

حجت‌الاسلام احمد عابدی؛ 352 اثر علمی
چهارمین استاد ی که بیش ترین آثار علمی  را  طبق داده‌های ایرانداک دارد، حجت‌الاسلام احمد عابدی است. او استاد دانشگاه معارف و قرآن کریم و رئیس سابق این دانشگاه است که 352 مقاله علمی در حوزه قرآنی و معارف تا پایان سال 1394 به ثبت رسانده است. اغلب مقالات ثبت‌شده وی در دوره کارشناسی ارشد و بیشتر آن در سال 1390 صورت گرفته است.

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

مجتبی رفیعیان؛ 348 اثر علمی
استاد و رئیس دانشکده هنر ومعماری دانشگاه تربیت مدرس، دکتری خود را در سال 1375 و در رشته جغرافیای شهری- برنامه‌ریزی سیستم‌های شهری در دانشگاه تربیت مدرس کسب کرده است. بر اساس داده‌های ایرانداک 348 اثر علمی برای او به ثبت رسیده که  در دوره کارشناسی ارشد با 304 اثر بیشترین ثبت مقاله به نام او است.

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

علی غفاری؛ 344 اثر علمی
استاد دانشگاه شهید بهشتی است و بر اساس داده‌های پایگاه ایرانداک تا سال 97، 344 اثر علمی به نام او در چهار مقطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و دکتری حرفه‌ای ثبت شده است که سهم مقطع کارشناسی ارشد با 318 اثر که در قالب استاد راهنما یا مشاور بوده، بیش از بقیه است.

اساتیدی که رکورد ثبت آثار علمی را شکسته‌اند! +اسامی

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/11/28 - 18:57

به این می گویند کلاهبرداری. در آمریکا و اروپا چنین افرادی از دانشگاهها اخراج می شوند. واضح است که 6 مقاله در ماه چه معنایی دارد. چنین فردی بویی از کار علمی نبرده است و جایی در دانشگاه نباید داشته باشد.
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top