تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/28 - 12:04
کد خبر: 302396

فلاحت‌پیشه: اقدامات صیانتی از مرزها باید بیش‌تر شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدامات صیانتی از مرزهای کشور باید بیشتر شود، گفت: الان صدها تروریست انتحاری در مرزها بسیج و تجهیز شده‌اند و هر لحظه ممکن است اقدامات تروریستی مانند حادثه زاهدان رخ دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز پارلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه ظهر امروز کمیسیون متبوعش که برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان اصفهان به جهت اینکه تعداد بیشتری از شهدای پاسدار حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان از استان اصفهان بود، اعلام آمادگی کردند که در این جلسه حضور می‌یابند.

وی افزود: متأسفانه بخشی از پیش‌بینی‌های ما در شرق کشور در حال شکل‌گیری است، طی چند ماه گذشته، ما دو سفر به زاهدان داشتیم و در این سفرها پیش‌بینی چنین مسائلی شده بود و حتی برای اولین بار در خارج از کمیسیون جلسه بودجه برای بودجه بخش دفاعی و حفاظت از مرزهای کشور دو ماه قبل از تدوین پیش‌نویس لایحه بودجه تشکیل شد.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: معتقدیم در بودجه دولت اعتباری حدود یک پنجم نیاز مرزهای کشور، برای مرزها در نظر گرفته شده است. سربازان ما با جانفشانی از مرزها دفاع می‌کنند ولی شاهدیم باز گرفتار یکسری جریانات تروریستی انتحاری می‌شوند، موضوع تروریسم انتحاری به یک راهبرد ایضایی علیه ایران در شرق کشور تبدیل شده است یعنی راهبردی که با هدف اذیت و آزار یک کشور و ایجاد مشغله ذهنی برای مردم و سیاست‌مداران این کشور شکل می‌گیرد.

وی تأکید کرد: به هر حال این موضوع یک مسأله مهم و اساسی است و کمیسیون هم ظهر امروز برای بررسی این مسأله جلسه فوق‌العاده گذاشته است، گزارش مسئولان مربوطه درباره حادثه تروریستی زاهدان در جلسه امروز کمیسیون ارائه می‌شود و ما معتقدیم در این جلسه باید یک راهبرد صیانتی از نیروهای‌مان شکل گیرد، آنچه مهم است صیانت و حفاظت از نیروهای ما است که در چنین شرایطی در حال خدمت هستند و از سوی دیگر در معرض یکسری اقدامات انتحاری قرار دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی لازم است انجام شود، اگر بخشی از کشور منطقه قرمز اعلام می‌شود باید اقدامات صیانتی بیشتری در آنجا صورت گیرد، وظیفه ما این است به الزامات دفاعی بیشتر رسیدگی کنیم تا به صیانت از مرزها کمک بیشتری شود.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: راهبرد کلی مرز را باید تبدیل به سیاست کلی کنیم و با بودجه پایدار به استقبال سه راهبرد صیانتی از مرز برویم، در حال حاضر صدها نفر تروریست انتحاری در مرزهای ما بسیج و تجهیز شدند و هر لحظه ممکن است اقداماتی از این نوع انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که در فراتر از مرزها امنیت ایجاد کرده دیگر نباید عزیزانش در داخل مرزهای خودش قربانی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top