تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/28 - 21:00
کد خبر: 302438

40 عنوان کتاب با موضوع مطالعات انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی 40 عنوان کتاب با موضوع مطالعات انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از روابط عمومی سازمان چاپ و نشر و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، صالح اسکندری رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این حرکت ملت ایران را پاسخ دندان‌شکنی به آمریکایی‌ها دانست و گفت: مقارن با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد حماسه میلیونی توسط توده‌های مردم در مراسم ۲۲ بهمن، پویش نخبگانی در حوزه دانشگاه آغاز شد.

وی به تقارن پویش نخبگان دانشگاهی با پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم اشاره و بیان کرد: پویش و حرکت نخبگانی که از هشت ماه پیش در دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آغاز شده‌ بود، اکنون به رونمایی و بازنمایی ۴۰ اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی منتهی شده است.

اسکندری ادامه داد: ۴۰ ستاره در سپهر مطالعات انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن رونمایی و بازنمایی خواهد شد. این ۴۰ ستاره در سپهر آسمان سیاست و فرهنگ و هنر کشور، همان پویش نخبگان است که در لبیک به تمدن‌سازی که مقام معظم رهبری در پیام تاریخی خود مطرح کرده‌اند شکل گرفته است.

وی  درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در سپهر علم، فناوری و فرهنگ کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیا با یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجو و چندصد هزار دانش‌آموز است که سهم بزرگی در تولیدات علمی و دانشگاهی کشور دارد. دانشگاه آزاد اسلامی سالیانه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، درسی و کمک‌درسی منتشر می‌کند.

به گفته رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه دارای ۵۰ ناشر فعال است و تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب از مجموعه کتب منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی در خانه کتاب ثبت شده است.

وی درباره جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی خاطرنشان کرد: طبق نظام رتبه‌بندی CWUR در سال ۲۰۱۹ دانشگاه آزاد اسلامی برترین دانشگاه ایران انتخاب شده است. دانشگاه آزاد اسلامی در بحث نانو در رتبه ۲۰ جهان قرار دارد. طبق اعلام یواس‌نیوز دانشگاه آزاد اسلامی رتبه دوم ایران و رتبه ۴۶۰ جهانی را در اختیار دارد. واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دوازدهمین دانشگاه برتر ایران است و در نظام رتبه‌بندی سایمگو رتبه ۱۵ را در اختیار دارد. همچنین در نظام رتبه‌بندی شانگهای در موضوع بایوتکنولوژی پنج دانشگاه ایران وجود دارد که یکی از آن مراکز دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی سهم مهمی در تولیدات علمی و دانشگاهی دارد و ۴۰ درصد بار آموزش کشور را بر دوش می‌کشد.

اسکندری درباره فعالیت‌های مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان انتشاراتی مستقل و حرفه‌ای درحال‌فعالیت است که قرار است با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۴۰ کتاب فاخر را رونمایی کند.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص برخی عناوین کتبی که در روز ۳۰ بهمن رونمایی می‌شود، گفت: کتبی ازجمله «جرعه جاری»، «درآمدی بر کارنامه فرهنگ اسلامی»، «جمهوری اسلامی و چالش کارآمدی»، «آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی»، «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای»، «راهبردهای امنیتی»‌، «سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی»، «دیپلماسی چندوجهی جمهوری اسلامی»، «مداخله در بافت مجتمع‌های زیستی» و ... رونمایی می‌شود که نویسندگان برخی این آثار اشخاصی همچون علی دارابی، مرتضی نبوی، حجت‌الاسلام خسروپناه، محمدرضا سرشار، محمدرضا سنگری، علی عسگری و علی ذوالعلم هستند.

وی درخصوص مراسم رونمایی از ۴۰ کتاب فاخر عنوان کرد: مراسم رونمایی و بازنمایی در واحد تهران‌جنوب برگزار می‌شود و مسئولانی نظیر دکتر ولایتی، دکتر طهرانچی، آیت‌الله رشاد و جمع کثیری از مسئولان کشوری در این مراسم حضور می‌یابند.

رونمایی از ماهنامه زمانه دانشگاه آزاد اسلامی
اسکندری گفت: علاوه بر رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب، از ماهنامه زمانه دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود. همچنین ۶۰ عنوان کتاب با موضوع شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گردآوری می‌شود. همچنین کتابی درباره کارآمدی جمهوری اسلامی در مواجهه با بحران‌ها در ۱۰ جلد منتشر می‌شود.

رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به‌درخواست واحدهای دانشگاهی، موضوع تجهیز کتابخانه‌ها در دستور کار قرار دارد که این امر با همکاری ۱۵ انتشارات مطرح درحال‌انجام است تا کتب مورد نیاز دانشجویان در اختیار آنها قرار گیرد. همچنین کتابچه‌های مشق آزاد برای دانشجویان طراحی شده است و این کتابچه‌ها برای دانشجویان ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمده عزم و تلاش و توان دانشگاه آزاد اسلامی برعهده اعضای هیئت‌علمی، پژوهشگران و نخبگان قرار دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top