تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/29 - 18:33
کد خبر: 302582

قبل از خرید جیپ لیبرتی نکات مثبت و منفی آن را بدانید

اما یکی دیگر از ویژگی‌های دوست داشتنی جیپ لیبرتی این است که ایمنی آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این ماشین شما با یک بدنه عضلانی و خاص مواجه هستید که کاملاً در برابر ضربه مقاوم است و آسوده خاطر خواهید بود که هیچ مشکلی برای خودرو رخ نمی‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: خرید جیپ لیبرتی یکی از گزینه‌هایی است که شما را به یک ماشین شاسی‌بلند و درعینحال قدرتمند می‌رساند. اما در این بین برخی نیز منتقد این خودروی آمریکایی هستند و معتقدند که در طراحی آن کوتاهی‌های صورت گرفته است. تعداد افراد نسبتاً زیاد مایل به خرید و فروش جیپ لیبرتی ما را بر آن داشت که در این مطلب به بررسی نکات مثبت و منفی آن بپردازیم. البته قبل از هر چیزی به خاطر داشته باشید که برخی از این موارد فنی بوده و برخی نیز سلیقه‌ای هستند.

خرید جیپ لیبرتی آخرین گزینه شما نیست پس سعی کنید این مطلب را با دقت مطالعه کنید و در نهایت با توجه به نیاز خود آن را قضاوت کنید.

قبل از خرید جیپ لیبرتی نکات مثبت و منفی آن را بدانید

 مشخصات فنی جیپ لیبرتی
مطمئناً هیچ فاکتوری به‌اندازه مشخصات فنی در انتخاب شما برای خرید جیپ لیبرتی تأثیرگذار نیست. پس به همین دلیل ابتدا مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم که دارای یک موتور با حجم ۳۷۰۰ سی‌سی است. این موتور با شش سیلندر خطی کار می‌کند و در آن از ۱۶ سوپاپ استفاده‌ شده است. حداکثر گشتاور موتور خودرو ۳۱۸ نیوتن متر است که در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه به‌دست می‌آید. توان موتور ۲۱۳ اسب بخار است که یک سیستم فوق‌العاده قوی و مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد،این یعنی شما با یک موتور نسبتاً قوی و منعطف مواجه هستید.

گیربکس استفاده‌شده در جیپ لیبرتی ۴ سرعته است و می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت به شما هدیه دهد. زمان رسیدن سرعت صفر تا صد کیلومتر در این خودرو 9.2 ثانیه است که به نظر رقم بالایی می‌آید. متوسط مصرف سوخت این خودرو در شرایط متفاوت شهری و جاده‌ای در نظر گرفته که شاید کمی ناامیدکننده باشد. مصرف سوخت این خودرو در جاده خارج از شهر حدود ۱۱ لیتر است و در جاده‌های شهری و ممکن است تا ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هم افزایش یابد. این مشخصات چیزی است که شما باید در خرید جیپ لیبرتی به آن توجه داشته باشید.

قبل از خرید جیپ لیبرتی نکات مثبت و منفی آن را بدانید.

مزایای جیپ لیبرتی
اگر می‌خواهید به خرید جیپ لیبرتی امیدوار باشید، به این مشخصات متمرکز شادامه این مطلب را از دست ندهید. حجم موتور خودرو نسبت به بسیاری از شاسیبلندهای موجود در بازار بالاتر است و این یک نقطه قوت منحصربه‌فرد برای آن محسوب می‌شود. این حجم زیاد موتور کمک می‌کند که ۲۱۳ اسب بخار نیرو تولید کند که عملاً برای یک خودروی سواری بسیار بالاست. همچنین گشتاور موتور به حدی است که راننده می‌تواند در جاده‌هایی با شرایط مختلف تجربه رانندگی منحصربه‌فردی داشته باشد.

 اما یکی دیگر از ویژگی‌های دوست داشتنی جیپ لیبرتی این است که ایمنی آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این ماشین شما با یک بدنه عضلانی و خاص مواجه هستید که کاملاً در برابر ضربه مقاوم است و آسوده‎خاطر خواهید بود که هیچ مشکلی برای خودرو رخ نمی‌دهد. برخورداری از سیستم ترمز abs و استفاده از ترمزهای دیسکی برای چرخ‌های جلو و عقب نکته دیگری است که امیدواری شما را بالاتر می‌برد. ایربگ سرنشین و راننده از امتیازهای مهم این خودرو است که در هنگام بروز حوادث و سانحه می‌توانند محافظ جان سرنشینان خودرو باشد.

معایب خودرو جیپ لیبرتی
اگر بخواهیم قیمت جیپ لیبرتی را با مدل‌های چینی مقایسه کنیم، احتمالاً خیلی شما را به فکر فرو خواهد بود. حتی نمونه‌های کارکرده این خودرو در بازار ایران با مبالغی بالاتر از ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که مبلغ بسیار بالایی است. البته یک امتیاز منفی دیگر برای این خودرو این است که مصرف سوخت آن نسبتاً بالا است. مصرف سوخت نزدیک به ۱۱ لیتر در جاده و نزدیک به ۱۵ لیتر در خیابان‌های شهری چیزی نیست که شما بخواهید از آن چشم‌پوشی کنید. حتی اگر میزان آلایندگی خودرو هم کم باشد، بازهم این می‌تواند یک ایراد بزرگ برای آن محسوب ‌شود.

 از دیگر مواردی که احتمالاً شما را نسبت به خرید و فروش جیپ لیبرتی ناامید می‌کند، مشکلی است که برای درب کلیه خودروهای جیپ وجود دارد. متاسفانه اکثر خودروهای جیپ از قفل مناسبی بهره نمی‌برند و کار را برای سارقان خودرو آسان‎تر می‎کند. در ضمن از ظاهر نسبتاً کلاسیک این ماشین هم نباید چشم پوشی کنید که معمولاً چندان مورد توجه گروه جوانان قرار نمی‌گیرد.

به عنوان مطلب پایانی باید بگوییم که شاید قیمت جیپ لیبرتی کمی آزاردهنده باشد، اما با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد مطمئناً گزینه مناسبی برای خرید است.

منبع : ویرلن

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top