تاریخ انتشار: جمعه 1397/12/03 - 22:32
کد خبر: 303028

برای اولین بار؛

دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاروان متاهلی به راهیان نور اعزام می‌کند

در آستانه اعزام دانشجویان به راهیان نور از دانشگاه‌های مختلف استان خراسان رضوی با تعدادی از مسئولان کاروان‌های دانشجویی گفتگو کردیم تا وضعیت همکاری دانشگاه‌ها با دانشجویان را بررسی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند سالی است که در ایام عید نوروز دانشجویان به همراه خانواده‌ها و اساتید خود به‌صورت گروهی و شخصی به مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال‌غرب عزیمت می‌کنند؛ اما در این میان دانشگاه‌ها نیز این اردو‌ها را به‌صورت دانشگاهی برگزار می‌کنند که توسط ستاد اردو‌های راهیان نور برگزار می‌شود و در میان دانشجویان به اردوی جنوب معروف است.

بدون شک حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی و روایت خاطرات جبهه و جنگ بسیار در انتقال مفهوم انقلاب و مقاومت به نسل جدید موثر است، راهیان نور را می توان به عنوان یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور شناخت  که در امتداد راه شهدا برگزار می شود.

وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد هم در این سال‌ها با قرارداد تسهیلاتی سعی کردند که مقدمات حضور دانشجویان را در پایان سال در مناطق عملیاتی جنوب کشور فراهم کنندا؛ البته بعضا شاهد برخی از نگاه‌های سلیقه‌ای در این موضوعات توسط دانشگاه‌ها هستیم که همین نگاه‌های سلیقه‌ای دانشجویان را با مشکل رو به رو می‌کند.

برای بررسی وضعیت همکاری دانشگاه‌ها با تشکل‌های دانشجویی برا اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور با با تعدادی از مسئولین کاروان‌های راهیان نور دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفتگویی کدیم که در ادامه می‌خوانید:

برای اولین بار یک اتوبوس از دانشجویان متاهل را به راهیان نور اعزام می‌کنیم

امیر رضا دهقان مسئول کاروان دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاروان متاهلین به منطقه اعزام می شوند.

دهقان افزود: همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطلوب بوده و تا امروز هر برنامه ای که داشته ایم ما را یاری رسانده اند همچنین از زحمات آقای اسماعیل زاده نماینده تام ریاست دانشگاه درامور راهیان نور کمال تشکر را می‌کنم.

مسئول کاروان راهیان نور دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته ۳۱۲ نفر از دانشجویان دختر و پسر در بازه زمانی ۲۰ اسفند اعزام برادران و ۲۱ اسفند اعزام خواهران را خواهیم داشت؛ همچنین برای اولین بار قرار است یک کاروان از دانشجویان متاهل که یکی از زوج یا زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی است را به منطق جنوب اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: برای سفر اولی ها و دانشجویانی که گروهی ثبت نام می کنند تخفیف قائل شدیم همچنین برنامه های فرهنگی خوبی در حین سفر برنامه ریزی شده است که از شاخص ترین آن ها می توان به برنامه کتابخوانی با محوریت کتاب «یادت باشد» اشاره کرد.

برخی از مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی در جهت اطلاع رسانی با بسیج دانشجویی همکاری نکردند

در ادامه نظر شعبانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی را در خصوص همکاری و تعامل این دانشگاه با بسیج دانشجویی در رابطه با کاروان راهیان نور را جویا شدیم.

شعبانی در این خصوص بیان کرد: هماهنگی و تعامل دانشگاه نسبت به سالیان گذشته بهتر بوده و ما امسال دو بازه زمانی اعزام را با هماهنگی ناحیه دانشجویی به دانشگاه پیشنهاد کردیم که بازه زمانی مطلوب ما بهمن ماه بود که به دلیل برخی ناهماهنگی ها و ترافیک و عدم ظرفیت قطارها این امر میسّر نشد و به همین دلیل ظرفیت متقاضی اعزام به اردو کاهش یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه برخی از مراکز علمی کاربردی استان با بسیج دانشجویی جهت اطلاع رسانی اردو راهیان نور همکاری لازم را نداشته اند که امیدواریم هماهنگی ها و تعاملات بیشتر شود، همچنین از ریاست دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی آقای تشکری برای همراهی و تعامل ایشان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی تصریح کرد: پیش بینی شده تا زمان اعزام ۱۲۰ نفر در این اردو ثبت نام کنند که قرار است از ۱۸ الی ۲۴ اسفند ماه به این سفر معنوی اعزام شوند همچنین برنامه های فرهنگی متعددی برنامه ریزی شده است که دانشجویان از آن ها استفاده کنند.

حمایت دانشگاه های غیرانتفاعی خراسان رضوی از راهیان نور فاجعه بود

در ادامه علی سیادتی، مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه های غیرانتفاعی مشهد اظهار داشت: حمایت دانشگاه های غیرانتفاعی از اردو راهیان نور فاجعه بود.

سیادتی ادامه داد: طبق مصوبه وزارت علوم، دانشگاه ها باید سرانه ۵ درصد از تعداد دانشجویان را برای اعزام به راهیان نور تامین کنند که شاهدیم نه تنها این عدد بلکه نصف آن یعنی حتی ۲/۵ درصد هم امسال عملی نشد.

مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه های غیرانتفاعی مشهد تصریح کرد: دانشگاه های غیرانتفاعی یک قبیله خودمختار هستند که به هیچ مصوبه ای پایبند نیستند در جواب ما هم می گویند وقتی وزارت علوم به ما پول نمی دهد چگونه ما به شما بودجه بدهیم لذا وضعیت دانشگاه های غیرانتفاعی در تعامل و همکاری با اردو راهیان نور امسال ما فاجعه بود.

وی افزود: ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه های غیرانتفاعی مشهد از ۱۳ بهمن برادران و ۱۴ بهمن خواهران به اردو راهیان نور اعزام شدند که برنامه های فرهنگی خوبی نیز برای آن ها پیش بینی شده بود مثل برنامه ها تجمیعی و استفاده از راویان دفاع مقدس در سطوح استانی و ملی، اعطا بسته فرهنگی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، حلقه های صالحین و گعده های دانشجویی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی همچین لازم می دانم تا مسئولین مربوطه پی گیری های بیشتری را داشته باشند تا حقوق دانشجویان ضایع نشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top